Pereiti į pagrindinį turinį

"Volvo S60": skandinaviškas gelbėjimo ratas

2010-08-25 09:27
"Volvo S60": skandinaviškas gelbėjimo ratas
"Volvo S60": skandinaviškas gelbėjimo ratas / Gamintojo nuotr.

Švedai viliasi, kad naujas ratuotas vidutinės klasės "Volvo" intelektualas "Volvo S60" padės kompanijai išsikapanoti iš krizės.

Saugumas – amžinai aktualu

Atsigavimo ženklus rodyti pradėjusioje Lietuvos naujų automobilių rinkoje – keletas įdomių premjerų. Viena svarbiausių ir labiausiai lauktų, ko gero, reikėtų vadinti naujojo "Volvo S60" pasirodymą. Viena vertus, nuo to, kaip šį modelį įvertins vairuotojų bendruomenė, nemaža dalimi priklausys ir visos skandinavų kompanijos finansinė sėkmė. Antra – šis automobilis gali gerokai pakoreguoti avaringumo statistiką. Jis sugeba pati visiškai sustoti ne tik prieš kelyje esančią nejudančią kliūtį, bet ir staiga iššokusius pėsčiuosius.

Saugumas visais laikais buvo "Volvo" rinkodaros arkliukas. Švedai iš tiesų daugybę energijos ir lėšų skyrė įvairioms inžinerinėms pasyvioms ir aktyvioms elektroninėms saugos sistemoms kurti, automobilio kėbulo konstrukcijos tobulinti. Pasirūpinti savo pačios reikalais kompanija nesugebėjo. Pastaraisiais metais "Volvo" pardavimai tirpo tarsi globalinio atšilimo veikiami Arkties ledynai. 2007-aisiais švedai pardavė 459 tūkst. automobilių, 2008-aisiais – 374 tūkst., o pernai dar beveik 100 tūkst. egzempliorių mažiau.

Kompanijos finansinės veiklos minusas nuo 2006-ųjų vis didėjo ir iš viso pasiekė nejuokingą 1,4 mlrd. dolerių ribą.

Kiniškų detalių nėra

Neatsitiktinai šių metų kovą "Ford" perleido nuosavybės teises į "Volvo" Kinijos pramonės monstrui "Zhejiang Geely" viso labo už 1,8 mlrd. JAV dolerių. T.y. maždaug tris kartus mažiau nei pats "Ford" koncernas paklojo už tą patį akcijų paketą 1999-aisiais.

Kinai skelbia planus pačiu artimiausiu metu į "Volvo" investuoti maždaug 900 mln. dolerių. "Zhejiang Geely" strategų skaičiavimais, tokios sumos turėtų pakakti tam, kad "Volvo" prisikeltų naujam gyvenimui ir per porą ateinančių metų taptų pelninga. Didinti pardavimų apimtis tikimasi naudojantis Kinijos užnugariu, leisiančiu gerokai sumažinti gamybos savikainą. Kaip tik tam buvo pastatyta gamykla, kurioje per metus bus galima surinkti maždaug 300 tūkst. automobilių per metus.

Tiesa, kol kas jokių kinų invazijos į "Volvo" pasaulį pėdsakų nėra. Kiniškų detalių čia tiek pat, kaip ir bet kuriame BMW ar "Mercedes Benz" modelyje.

Padirbėta fotošopu?

Oficialios naujojo "Volvo S60" nuotraukos į specializuotos žiniasklaidos ir interneto portalų puslapius pateko gerokai anksčiau, nei šis modelis buvo pristatytas pavasarinėje Ženevos automobilių parodoje. Iš pradžių spėliota, kad tai įvyko nutekėjus informacijai, tačiau, pamačius nuo konvejerio nuriedėjusį S60, labiau įtikima atrodo kitokia versija.

Nuotraukose šis sedanas atrodo kur kas efektingiau nei tikras. "Volvo" atstovybės kieme pražirgliojau pro juodą (šioje spalvoje subtilios kėbulo linijos visiškai paskęsta) "šešiasdešimtuką" jo nepastebėjęs. Dairiausi kažko ypatingo, panašaus ne į strazdanotą studenčiokę, o į supermodelį iš pižonų žurnalo viršelio. Deja, automobilis atrodo tik šiek tiek kitoks nei senieji "Volvo", tačiau vargu ar kuo nors geresnis. Akivaizdu, kad talentingas fotografas ir dirbdamas su automobiliais gali padaryti panašių stebuklų, kaip kad stiliaus guru iš TV šou "Nuoga ir tuo patenkinta" herojėmis.

Kainavo postą

Žinoma, tai klaikiai subjektyvu ir daugybei automobilininkų keturdurę kupė primenantis naujas S60 greičiausiai atrodys tikras skandinaviško dizaino perlas. Automobilio stogo linija, tolygiai susiliejanti su galine dalimi, radiatoriaus grotelių ir priekinių žibintų kompozicija sukuria tam tikrą sportiškumo įspūdį. Neprastai atrodo ir galiniai žibintai. Tačiau tai, kad šio modelio eksterjerą kūrusios komandos vadovas Stivas Mattinas atsisveikino su savo kėde, yra faktas. Jį pakeitė Peteris Horburis, kūręs 2000-aisiais pasirodžiusį pirmos kartos "Volvo S60".

Dar vienas akmuo į naujo švediško sedano daržą – bagažinės erdvė. Jau senasis modelis buvo kritikuojamas dėl šiai klasei neįprastai mažo (424 l) litražo. "Automobil revue" kataloge užfiksuota, kad antros kartos S60 bagažinė susitraukė iki vaikiško dydžio – 340 l. Pagrindinių konkurentų "Audi A4" ir 3-osios serijos BMW bagažinės tūris – atitinkamai 480 ir 460 l.

Patys "Volvo" strategai šios detalės nelinkę sureikšminti ir siūlo atkreipti dėmesį į keleiviams ant galinių sėdynių sukuriamą komfortą bei erdvę. Ji iš tiesų didesnė nei senajame modelyje, o šoninės atlošų atramos siūlomos ir per vidurį sėdinčiam žmogui.

Mažėja erdvės klaidoms

Visa tai yra mažareikšmės smulkmenos, lyginant su naujojo"Volvo S60" privalumais. Ypač kalbant apie pasiekimus saugumo srityje. Bene svarbiausia naujiena čia – pėsčiųjų atpažinimo sistema "Pedestrian Detection" su automatine stabdymo funkcija "Full AutoBrake". Elektroninės automobilio akys (radaras ir infraraudonųjų spindulių kamera) reaguoja į pėsčiuosius, atsidūrusius važiavimo trajektorijoje, įspėja garsiniu signalu ir mirksinčia raudona šviesa, projektuojama ant priekinio stiklo. Jei vairuotojas pats nemėgina išvengti kontakto, automatiškai aktyvuojami stabdžiai.

Gamintojai tikina, kad išvengti susidūrimo su pėsčiaisiais galima visais atvejais, kai važiuojama ne didesniu kaip 35 km/val. greičiu. Judant greičiau, "Pedestrian Detection" sistema bando kiek įmanoma sumažinti greitį susidūrimo momentu, taip gerokai sumažindama rimtų traumų tikimybę. Švedų tyrimai rodo, kad pėsčiųjų nustatymo sistemai sumažinus greitį nuo 50 iki 25 km/val., mirtinų sužalojimų rizika daugeliu atvejų sumažėja iki 85 proc.

Be to, antros kartos "Volvo S60" jau kaip standartinė įranga siūloma "City Safety" sistema. Ji automatiškai aktyvuoja stabdžius, jei vairuotojas laiku nereaguoja į priekyje važiuojančios transporto priemonės lėtėjimą, arba per dideliu greičiu artėja prie nejudančios kliūties. Sistema padeda sumažinti arba visiškai išvengti galimo susidūrimo važiuojant iki 30 km/val. greičiu. Kad tai svarbu, vėlgi liudija incidentus keliuose analizuojančių struktūrų statistika. Ji byloja, kad maždaug pusė vairuotojų neturi užtektinai greitos reakcijos, o apie 93 proc. avarijų kyla dėl neatidumo.

Kelionių instrumentas

Naujasis sedanas iš esmės pateisina visus lūkesčius, kokius paprastai žmonės puoselėja prieš sėsdami į premium klasės automobilį. S60 interjeras – tradiciškai skandinaviškai lakoniškas: prietaisų skydelyje ir centrinėje konsolėje nėra nieko nereikalingo, valdymo svirčių ir jungiklių naudojimo principai perprantami per keletą minučių. Apdailos medžiagų kokybė ir akustinis komfortas gali būti laikomas šios klasės etalonu.

S60 siūloma su dviejų tipų važiuoklėmis – dinamine ir komfortiška, kurios skiriasi amortizatoriais ir priekiniais bei galiniais porėmiais. Komfortiškoji versija šiek tiek minkštesnė, todėl užtikrina komfortiškesnį važiavimą nelygia kelio danga. Mūsų rinkoje pastarąją gauti nusipirkti tik kaip papildomą įrangą. Šiaurės Amerikoje, Azijos šalyse, taip pat Rusijoje gaminamuose baziniuose modeliuose bus montuojama minkštesnė važiuoklė, o dinaminė užsakoma. Kita vertus, važinėjant Vilniaus ir Kauno gatvėmis automobilis su dinamine pakaba neerzino net kertant pačias šleiviausias asfalto lopų siūles ar pastėrusius kanalizacijos šulinių dangčius. Reakcijos į kiekvieną vairaračio suktelėjimą – tikslios kaip ėjimai šachmatų lentoje.

Tas pats pasakytina ir apie išbandyto 2,4 l darbinio tūrio, 205 AG turbininio dyzelinio variklio elgseną. Maksimalus jo sukimo momentas (420 Nm) pasiekiamas 1500–3500 asp./min. diapazone, todėl prireikus automobilis gali šauti į priekį kaip pasibaidęs eržilas.

6 laipsnių automatinė "Geartronic" pavarų dėžė padeda keliauti vidutiniškai deginant 6,7 l dyzelino, o iki 100 km/val. greičio įsibėgėti per 7,8 sek.


"Volvo S60" vizitinė kortelė:

Ilgis (mm) 4630

Plotis (mm) 1865

Aukštis (mm) 1485

Tarpuašis (mm) 2775

Apsisukimas (m) 11,3

Variklio cilindrų sk. 5

Darbinis tūris (cm3) 2400

Variklio galia (AG esant aps./min.) 205/4000

Maks. sukimo momentas (Nm – aps./min.) 420 – 1500/3250

Pavarų dėžė – automatinė

Varantieji ratai – priekiniai

Įsibėgėjimas iki 100 km/val. (s) 7,8

Maksimalus greitis (km/val.) 230

Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,7

Bagažinės talpa (dm3) 340

Kaina (Lt su PVM) nuo 104 tūkst.


Dar apie "Volvo S60" privalumus

Adaptyvinė pastovaus greičio palaikymo sistema ACC siūlo pasirinkti vieną iš 5 laiko intervalų (nuo 1 iki 2,6 sek.), per kurį būtų galima pavyti priešais judantį automobilį, ir važiuojant bet kokiu greičiu išlaiko saugų atstumą. Sistemą išjungus, radaras ir toliau seka situaciją kelyje, tačiau, priartėjus prie kliūties, automatiškai automobilio nepristabdo, bet perspėja vairuotoją apie atsiradusį pavojų ant priekinio stiklo įžiebdama raudonų šviesos diodų projekciją. "Volvo" saugumo ekspertai pastebi, kad daugeliu atvejų perspėjimo visiškai pakanka tam, kad avarinės situacijos būtų išvengta.

Saugaus eismo specialistų manymu, švediška pėsčiųjų atpažinimo sistema "Pedestrian Detection" su automatine stabdymo funkcija "Full AutoBrake" ypač naudinga turėtų būti didmiesčių rajonuose su daugybe siaurų gatvelių ir gausybe jose zujančių miestiečių. Statistika liudija, kad maždaug pusė visų incidentų su pėsčiaisiais įvyksta automobiliui važiuojant ne greičiau kaip 25 km/val.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų