Vilniečiai džiaugiasi turima viešojo miesto transporto alternatyva – mikroautobusais, tačiau kartais įlipę į juos sutrinka. Rūkalų, prakaito kvapai, estradinė muzika ne vienam apkartina keliones.
Džiugina vairuotojų geranoriškumas
Vilnietė Irena dažnai naudojasi Vilniaus mikroautobusų ir privačių autobusų paslaugomis.
Ją tenkina jų maršrutai, sparta, kainos, vairuotojų elgesys.
„Kartą įlipusi į mikroautobusą net susizgribau, kad neturiu pinigų. Vairuotojas buvo toks malonus, kad sutiko mane vežti paprašydamas tiesiog kitą kartą grąžinti pinigus“, - džiaugėsi Irena.
Pirmose stotelėse – rūkalų kvapas
Tačiau malonių vairuotojų bendravimą Irenai mikroautobusuose sugadina nemalonūs kvapai.
Ji guodėsi, kad dažnai važiuodama iš Santariškių ir įlipusi pirmoje stotelėje neturi kuo kvėpuoti.
„Tiek autobuse, pažymėtame 05, tiek mikroautobusuose dažniausiai būna prirūkyta. Pasitaiko, kad nosį riečia ir mikroautobuso vairuotojo kvapas. Suprantu, juk šalta, nesinori jiems rūkyti lauke, bet nerūkančiam žmogui iš ryto tokie kvapai tikrai kelionės nepalengvina“, - apgailestavo pašnekovė.
Panašių skundų privatūs vėžėjai iš savo klientų yra sulaukę ir anksčiau, tačiau išteklių išspręsti pasikartojančias problemas, neturi.
Trūksta gerų vairuotojų
„Rūkyti autobuse negalima nei kelionės metu, nei per pertrauką. Mes stebime, kad vairuotojai nerūkytų, bet sunku visus sugaudyti. Jeigu pagauname, baudžiame pinigine bauda“, - sakė bendrovės „Kolegita“ vadovas Vidas Barvidas.
Su draudimu rūkyti yra susipažinę ir bendrovės „Transrevis“ vairuotojai, vairuojantys 1, 5 ir 71 maršruto mikroautobusus. Po šiuo draudimu jie net parašus padeda. Tačiau, kaip sakė bendrovės direktorius Vladas Dapkus, vairuotojai kartais vis tiek rūko.
„Aš pats nerūkau, tad įlipęs į mikroautobusą iškart užuodžiu rūkalų kvapą. Drausminame vairuotojus, bet labai bausti jų dėl to negalime. Ne tiek daug yra gerų vairuotojų, kad lengva ranka juos galėtume keisti, - kalbėjo V. Dapkus. – Tik pabrėžiame jiems, kad jokiu būdu nerūkytų prieš kelionę pro Santariškes. Ten yra daug ligoninių ir pacientų. O ne kiekvienas iš jų gali iškenčia rūkalų kvapą.“
Negalima vilkėti tik senų treningų
Bendrovės „Kolegita“ vadovas sakė, kad darbo sutartyse vairuotojai neturi atskiro punkto apie jų išvaizdą. Jų higiena ir drabužiai – jų pačių reikalas.
Bendrovėje „Transrevis“ prieš pradėdami dirbti vairuotojai supažindinami su taisykle darbe atrodyti tvarkingai.
„Įspėjame, kad neitų į darbą su senais treningais, nešvariais, tepaluotais drabužiais. Tačiau, kokio stiliaus drabužiai turėtų būti nenurodome. Asmens higieną traktuojame kaip savaime suprantama dalyką – tvarkinga išvaizda reiškia ne tik drabužius, bet ir švarą“, - aiškino V. Dapkus.
V. Barvidas sakė, kad anksčiau įmonėje buvo ketinimų vairuotojams pasiūti uniformas. Tačiau idėjos atsisakyta dėl lėšų, kurias miesto savivaldybė vežėjui skolinga už keleiviams taikomas lengvatas, stygiaus.
Daug skundų dėl muzikos
Kita problema, dėl kurios įmonių vadovams skundžiasi keleiviai – „Ruskoje radio“ radijo stotis, kurios dažnai klausosi mikroautobusų vairuotojai.
„Aš pats neatkreipiau dėmesio, kad būtent ši radijo stotis dažnai groja autobusuose, bet jeigu žmonės daug apie tai kalba, tai, matyt, yra tiesa. Mes vairuotojų paprašėme muziką patylinti kuo labiau, kad galėtų susikalbėti su keleiviais ir kad ji neskambėtų įkyriai. O jeigu keleivis paprašytų išjungti, tai vairuotojai neturėtų dėl to daryti problemų, - sakė „Transrevis“ vadovas. – Kita vertus suprantama, kad vairuotojas visą dieną vairuoja ir jam reikia prasiblaškyti, tad jis klausosi to, kas jam patinka.“
Naujausi komentarai