Teismui uždraudus Vilniaus vairuotojams streikuoti, jie ir jiems pritariančių organizacijų atstovai susirinko prie savivaldybės. Jie siekia atkreipti valdžios ir visuomenės dėmesį į pažeidžiamas darbuotojų teises.
Keli vairuotojai ir Lietuvos paslaugų sferos darbuotojų sąjungos, Lietuvos profesinių sąjungos konfederacijos atstovai pasiskirstę į dvi grupes ir iškėlę valdžią kritikuojančius plakatus prie Vilniaus miesto savivaldybės stovėjo pusvalandį.
Taip jie teisėtu būdu siekė kalbėti apie savo problemas ir apie tai, kad savivaldybės atstovai jas ignoruoja. Anksčiau bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ troleibusų ir autobusų vairuotojai rengėsi streikui, kuris turėjo įvykti šiandien, tačiau Vilniaus miesto apylinkės teismas vakar pripažino Vilniaus viešojo transporto profesinių sąjungų streiką neteisėtu.
Dėl šio sprendimo profesinės sąjungos jo organizuoti nebegalės, tačiau šis teismo sprendimas dar gali būti skundžiamas aukštesnės instancijos teismui.Vilniaus viešojo transporto profesinės sąjungos siekia, kad darbuotojams būtų sumokėta darbdavio skola – iš viso apie 25 mln. litų.
Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai ir savivaldybės darbo grupė sutiko darbuotojams sumokėti 8 mln. litų (skolą dalimis padengiant per artimiausius aštuonis mėnesius), tačiau profesinės sąjungos tam nepritaria. Jos reikalauja pinigų už papildomą darbą, kurį dirbo vairuotojai, tačiau kuris nėra tiesioginė jų pareiga, pavyzdžiui, už keleivinių bilietų prekybą autobusuose ir troleibusuose.
Užmokestis už šį darbą yra numatytas vairuotojų kolektyvinėje sutartyje. Neseniai Vilniaus miesto savivaldybė išplatino informaciją, kad įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojai gauna didžiausius atlyginimus regione: Vilniaus autobuso vairuotojai vidutiniškai gauna atlyginimą siekiantį 3416 Lt, troleibusų – 2850 Lt, kai tuo tarpu Rygoje atitinkamai 2752 Lt ir 2673 Lt, o Taline – 3311 Lt ir 2130 Lt.
Kaune „Kauno autobusai“ vairuotojui moka 2661 Lt atlygį, Klaipėdos autobusų parko - 2610 Lt.
„Šie skaičiai, kaip ir informacija, kad vairuotojų profesinių sąjungų atstovai rinkosi savivaldybėje ir tarėsi dėl kolektyvinės sutarties pakeitimų, yra neteisingi. Pasitarime savivaldybėje mūsų sąjungos nebuvo, - tvirtino Naujosios profesinės sąjungos, atstovaujančios dalį bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų, pirmininkė Alina Ryžinskaja. – Atlyginimų sumos, kurios neatspindi tikrovės skleidžiamos tam, kad sukiršintų vairuotojus ir keleivius.
Piketuojantys vairuotojų atstovai tikino, kad tokių pinigų, kuriuos pateikė savivaldybės atstovai, negauną. Savivaldybės nurodyta suma net neatskaičius mokesčių, anot vairuotojų, mokama tik seniausiems, didžiausią patirtį turintiems vairuotojams. Jauni esą į rankas gaunas apie 1200 litų, troleibusų vairuotojai daugiausiai gauna 1800 litų.
„Šiuo piketu palaikome vairuotojus, tuo pačiu ir kitų profesijų žmones, kad būtų leidžiama organizuoti streikus, nes dabar teoriškai Lietuvoje streikuoti galima, o praktiškai – ne. Jeigu su vairuotojais taip vyksta, tai tylėti tuoj bus priversti ir kiti“, - sakė piketuotojas.
Profesinių sąjungų atstovai žadėjo teismo sprendimą skųsti ir kreiptis į tarptautines organizacijas.
Piketuotojai prie savivaldybės taip pat solidarizavosi su Europoje trečiadienį piketuojančiais darbininkais, kurie pasisako prieš vadinamąją taupymo politiką.
„Pasaulį į krizę nuvarė ne darbuotojai, ne vairuotojai, tai kodėl jie turi už tai mokėti. Į krizę nuvarė didelės verslo organizacijos, o jos ir toliau klesti“, - įsitikinę piketuotojai.
Naujausi komentarai