„Skustuvo ašmenims“ prilyginamą garso ir vaizdo estetiką propaguojančio pasaulyje žinomo menininko projektas „Supercodex“ uždarys 27-ąjį tarptautinį aktualiosios muzikos festivalį „Gaida“. Į Šiuolaikinio meno centrą susirinkusi publika išvys elektroninės muzikos ir naujųjų technologijų projektą, kuriame matematinių modelių generuojami garsai ir vaizdai virsta įspūdingu klubiniu 3D vaizdo šou.
Paryžiuje ir Kiote gyvenantis ir kuriantis japonų elektroninės muzikos ir vaizdo menininkas Ryoji Ikeda koncentruojasi į esmines garso ir šviesos ypatybes, savo kūryboje pasitelkdamas matematinį tikslumą. Jo kūriniams būdingas nepriekaištingas skambesio, vaizdo, fizinių reiškinių ir matematinių idėjų derinimas. Greta grynosios muzikos projektų Ikeda įgyvendina tęstinius performansus ir instaliacijas, rengia knygas, įrašinėja kompaktines plokšteles. Gausiems japonų menininko gerbėjams žinomi jo projektai „Datamatics“, „Test Pattern“, „Spectra“, „Cyclo“ (su Carstenu Nicolai / Alva Noto), „Superposition“, „Supersymmetry“, „Micro / Macro“. Būriai gerbėjų traukia į Ikedos performansus Tokijuje, Singapūre, Lince, Monrealyje, Barselonoje, Venecijoje, Londone, Niujorke ir kitur.
Į Vilnių atvežamas „Supercodex“ (Ryoji Ikedos sumanymas ir kompozicija, Tomonagos Tokuyamos kompiuterinė grafika ir programavimas) apibūdinamas kaip ypač inovatyvus sceninis šou – pulsuojantis, pypsintis, tvinksintis techno skambesio ir multimedijos miksas. Tai 2013 m. išleisto albumo „Supercodex“ dalis (garso įrašų kompanija „Raster Noton“) bei trečioji Ryoji Ikedos trilogijos, kurią taip pat sudaro dalys „Dataplex“ ir „Test Pattern“, kompozicija. Čia menininkas tyrinėja išplėstinių dažnių, „garso duomenų“ ir „duomenų skambesio“ fenomeną. „Supercodex“ yra audiovizualinis koncertas, kuriame muziką ir vaizdo projekcijas generuoja neapdoroti duomenys ir matematiniai modeliai. Ikeda toliau plėtoja 2012 m. įgyvendinto projekto „Superposition“ idėją, paremtą kvantine informacija, tik ją transformuojama į klubinį 3D vaizdo šou.
Šiame renginyje klausytojai taip pat turės progą išvysti pasaulio festivaliuose pastaruoju metu plačiai atliekamą lietuvišką audiovizualinį projektą „Metroscan“. Tai vieno ryškiausių lietuvių elektroninės muzikos kūrėjo ir atlikėjo, kompozitoriaus Vytauto V. Jurgučio bei vaizdo menininko Vaclovo Nevčesausko kūrinys, kuris nuo pirmojo atlikimo (2010) daug metų buvo vystomas ir tobulinamas, tad Lietuvos publika čia galės išvysti naujausią šio projekto versiją. Pastaraisiais metais šis lietuviškas projektas buvo atliktas festivaliuose Tokijuje, Osakoje, Madride, Niujorke, Honkonge ir Taipėjuje.
„Metroscan“ – tai futuristinis audiovizualinis kūrinys megapolio, jo informacinio tempo, įvykių daugiapoliškumo ir kitų posturbanistinių vektorių temomis. Kūrinio sumanymas ir pavadinimas „Metroscan“ susijęs su daugiaprasme žodžio „metro“ kilme (gr. metron – matas). Ji siejasi su metropolijos, matavimo, judėjimo ir transportavimo sąvokomis. „Visos šios sąvokos yra „nuskenuojamos“ į labai koncentruotą garsą ir vaizdą – suspaustą didmiesčio informacinę laviną“, – teigia Vytautas V. Jurgutis. Kūrinio skambesys balansuoja tarp eksperimentinės ir pulsuojančios elektroninės muzikos. Videoprojekcijos remiasi skambančio garso duomenų konvertavimu į realiu laiku sukuriamą vaizdą ir pasižymi dinamiška elementų kaita, vaizdinių prisodrinimu bei nenuspėjamumu.
Elektroninės muzikos garsenybės Ryoji Ikedos pasirodymas Vilniuje – lapkričio 7 d. 20 val. Šiuolaikinio meno centre.
Naujausi komentarai