Pereiti į pagrindinį turinį

Naujieji sostinėje – su charizmatiškuoju tenoru J. Cura

2014-12-08 17:00
DMN inf.
Organizatorių nuotr.

Kaip sutiksite 2015-uosius? Turbūt kiekvienas svajoja apie gražią šventę. Į ypatingą vakarą Naujųjų metų proga operos gerbėjus kviečia Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras – gruodžio 31 d. čia nuskambės Gala koncertas, kurio puošmena – vienas skambiausių pasaulio tenorų José Cura.

José Curos skiriamuoju ženklu laikomas jo „tamsaus aksomo“ spalvos balsas. Charizmatiškasis dainininkas visame pasaulyje garsėja originaliomis operų herojų interpretacijomis bei nešabloniškais ir naujoviškais koncertiniais pasirodymais. Tačiau J. Cura nėra vien operos žvaigždė. Jis kuria muziką, diriguoja, sulaukė pasisekimo ir kaip operos režisierius bei scenografas, taigi J. Cura vis labiau atsiskleidžia kaip įvairialypis kūrėjas, perteikiantis muziką taip, kad ji ne tik džiugintų, bet ir praturtintų.

Po kompozicijos ir orkestro dirigavimo studijų gimtajame Rosarijaus mieste (Argentina) 1984 m. José Cura persikėlė į Buenos Aires. Kad geriau pažintų teatro gyvenimą, 1984–1988 m. jis dirbo „Teatro Colón“ chore, viename profesionaliausių teatrinių kolektyvų. 1991 m. J. Cura atvyko į Europą ir pradėjo čia savo legendinę dainininko karjerą, o 1999 m. vėl ėmėsi dirigavimo. Su Londono, Vienos ir Vengrijos filharmonijų, „Sinfonia Varsovia“, Toscanini’o ir kitais orkestrais jis atliko operas ir simfoninės muzikos kūrinius. Menininkas išleido kelis puikius garso įrašus, tarp jų – įspūdingą Sergejaus Rachmaninovo Antrąją simfoniją, apie kurią „Classical Music Editor“ atsiliepė taip: „Per gana trumpą laiką išgirdau kelis šio kūrinio įrašus. Mariso Jansono ir Sankt Peterburgo orkestro įrašas natūralesnis, bet jam trūksta Curos impulsyvumo. Kurtas Sanderlingas Vienos filharmonijos orkestrui diriguoja gerokai platesniais mostais, bet jie kelia kur kas mažiau emocijų. 1960 m. įrašytas Jevgenijaus Svetlanovo darbas, ko gero, artimiausias Curos versijai. Tai atlikimas, apie kurį svajojama, bet nesitikima, kad pavyks įgyvendinti.“

2007 metais José Cura debiutavo kaip operos režisierius ir scenografas. Rampos šviesas išvydo jo spektaklis „Komedija baigta“ („La Commedia è finita“), sukurtas pagal Ruggero Leoncavallo operą „Pajacai“ ir talentingai sujungiantis muziką, šokį ir pantomimą. 2010 m. „Badisches Staatstheater“ teatre (Karlsrūjė, Vokietija) J. Cura režisavo Camille’io Saint-Saënso operą „Samsonas ir Dalila“, sukūrė jos scenografiją ir atliko joje pagrindinį vaidmenį. Meistriškas ir naujoviškas šio klasikinio prancūzų kūrinio pastatymas, pasak žurnalo „Opernglas“, sulaukė didžiulės sėkmės: „Šis išskirtinis darbas išaugino trupei sparnus. Buvo sukurtas toks meninis rezultatas, kuris atneštų šlovę kiekvienam teatrui.“ Spektaklis buvo įrašytas į DVD plokštelę.

Begalė puikių publikos ir kritikų įvertinimų, kurių sulaukė 2012 m. įvairiuose teatruose J. Curos režisuotos operos „Kregždutė“, „Kaimo garbė“ ir „Pajacai“, įtvirtino jį kaip išskirtinį režisierių. 2013 m. Buenos Airių „Colón“ teatre jo pastatytas „Otelas“ tarptautiniu balsavimu buvo išrinktas kaip vienas labiausiai pavykusių tų metų teatro darbų.

Naujųjų metų gala koncerte LNOBT taip pat dainuos Lietuvos operos scenos pažibos Jovita Vaškevičiūtė, Tadas Girininkas, scenoje pasirodys Irena Zelenkauskaitė ir Julija Stupnianek. Dainuos LNOBT choras (vadovas Česlovas Radžiūnas), grieš LNOBT simfoninis orkestras. Vakaro dirigentas – Robertas Šervenikas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų