Kol saulė dar nelepina, savaitgalį galima praleisti parodose. Ketvirtadienį Vilniaus prekybos centre "Panorama" jaunosios kartos juvelyrė Viktorija Orkinė atidaro savo dirbinių parodą "Atspindžiai". Pamėnkalnio galerijoje veikia erotiškumo nestokojanti Jolantos Kvašytės keramikos paroda "Kinija. Azijos tigrė".
Prireikė motociklo formų
Pirmojoje autorinėje parodoje V.Orkinė pristato 80 aukso ir sidabro dirbinių, išpuoštų brangiaisiais bei pusbrangiais akmenimis. Mėgstamiausi jos akmenys – safyrai, smaragdai, deimantai. Safyrai juvelyrei labiausiai patinka mėlyni.
"Iš brangiųjų akmenų mažiausiai mėgstu rubinus. Gal dėl jų spalvos – tiesiog nerandu, kur jų pritaikyti. Deimantai, savaime aišku, gražiai blizga, puikiai atrodo. Renkuosi ir kuklesnius akmenis – dūminį kvarcą, granatą", – pasakojo Viktorija.
Ji šventai tiki, kad iš brangiųjų medžiagų, akmenų sukurti papuošalai – amžini, perduodami iš kartos į kartą. Tačiau pati neturi nei močiutės, nei prosenelės papuošalų.
"Labai norėčiau turėti, kad būtų šiltas prisiminimas. Tačiau turiu ne savo, o draugės močiutės žiedą, kurį ji norėjo parduoti kaip metalo laužą. Man toks požiūris pasirodė netinkamas. Nupirkau tą žiedą ir tikiuosi, kad kada nors ji persigalvos ir norės jį atgauti. Jo neišlydžiau", – pasakojo juvelyrė.
Parodoje, be kitų papuošalų, eksponuojamos ir "Harley-Davidson" motociklo ratų formos auksinės sąsagos su deimantais.
"Sąsagas reikėjo sukurti labai greitai. Į šio vyriško papuošalo kūrimą buvo įtraukta daugiausia žmonių per visą mano septynerių metų kūrybos laikotarpį, prie jo praleidome daugiausia valandų. Vertėmės per galvą, bet padarėme laiku. Gaminį užsakovei atidaviau pro mašinos langą, pakeliui į gimtadienį", – prisiminė juvelyrė.
V.Orkinė dirba pagal užsakymus. "Vykstant parodai darbų neplanuoju pardavinėti. Bet jai pasibaigus, aišku, būtų malonu, jei atsirastų, kas juos nuperka ir nešioja. Kurti niekam nelabai įdomu", – sakė menininkė.
Įkvėpė Kinijos karnavalai
J.Kvašytės autorinė paroda "Kinija. Azijos tigrė" – tai dvejus metus kurtas išraiškingų keramikos paveikslų ir objektų ciklas, kurį įkvėpė kelionė į Kiniją. Dailininkė mėnesį kūrė Fupingo keramikos centre su kitais Europos menininkais. Paskui mėnesį keliavo po šalį, kuri pakerėjo savo kultūra ir kontrastais.
"Kelionė į Kiniją buvo visiškai neplanuota puiki dovana. Apie Kiniją žinojau gal šiek tiek daugiau negu kiti, bet tikrai nedaug. O kai nuvykau, ji man padarė didelį įspūdį. Ten – tiek daug gyvybinių jėgų, kurių išraiška ir teigiama, ir neigiama. Visa tai labai šokiruoja, tiesiog užgriūva tave stipriomis emocijomis. Europa po Kinijos pasirodė miręs žemynas", – pasakojo J.Kvašytė.
Kaip pastebėjo menotyrininkė Margarita Jankauskaitė, beveik iškart po studijų Lietuvos dailėje J.Kvašytė išsiskyrė karnavaliniu pasaulėvaizdžiu.
"Kinija – kaip tik ta vieta, kur karnavalų nepaprastai daug, – prisiminė Jolanta. – Ar vestuvės, ar laidotuvės, ar gimtadienis, ar menkos progos, kinai nuo ryto iki vakaro leidžia fejerverkus, ištisai šaudo. Net ir pačios laidotuvės – kaip karnavalas. Iš spalvoto popieriaus kinai padaro 1,5–2 m aukščio vainikus, juos neša, visi šoka, muša didžiulius būgnus. Nuo pat gimimo iki mirties visos kinų šventės sklidinos gyvybės. Tie karnavalai man paliko tikrai didelį įspūdį."
Karnavalai nestokoja erotikos, ir tai menininkė perteikė savo darbuose. Tačiau tai atlikta žaismingai, grakščiai, estetiškai, o porceliano figūrėlių spalvingumas tiesiog pribloškia.
Kinai lietuvei pasirodė santūrūs žmonės. Jie laikosi tradicijų ne tik gyvenime, bet ir mene. "Ten daromi visokie masažai, bet egzistuoja ir taisyklės. Ten labai daug erotizmo, bet jis nėra taip viešai demonstruojamas kaip Vakarų Europoje, kur jaunimas bučiuojasi viešose aikštėse. Kinijoje erotika – tik dviejų žmonių reikalas", – sakė J.Kvašytė.
Naujausi komentarai