Pirmadienį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) rengiamas įvadinis bienalės renginys – menininkės Emilijos Škarnulytės kūrinys „Afotija“.
Performansą sudaro specialiai sukurta garso ir apšvietimo choreografija, didelio formato vaizdo projekcijos ir gyvai atliekami pasirodymai.
„Kūrinio pavadinimas kilo iš termino „afotinė zona“ arba kitaip „tamsusis vandenynas“ – tai saulės spindulių nepasiekiama vandenynų giluma. 2022 metų vasarą E. Škarnulytės sukurtas videokūrinys tokiu pat pavadinimu pirmą kartą pristatytas parodoje Venecijoje“, – pranešime spaudai teigė bienalės meno vadovė Neringa Bumblienė.
„Pasirodymui LNOBT sukurtas naujadaras šį terminą įasmenina, sujungiant gamtos, dievybės, žmogaus ir gyvūno aspektus bei atveriant terpę mišrioms esybės formoms tarpti“, – sakė ji.
Anot jos, specializuotų, būtent performanso menui skirtų bienalių pasaulyje nėra daug, o kaip Vilniaus renginį įkvėpusį pavyzdį ji mini „Performa“ bienalę Niujorke.
Kaip ir amerikietiškojo analogo, Vilniaus performanso meno bienalės renginiai pasklis po įvairias viešąsias miesto erdves – nuo atvirų skverų iki teniso kortų, – žinoma, nepamirštant ir tradicinių kultūrinių erdvių.
„Tikime, kad Vilniaus performanso meno bienalė atras savo žiūrovą ir taps ilgalaikiu, tęstiniu renginiu“, – sakė bienalės vadovė Diana Stomienė.
Pagrindinė bienalės programa vyks vasarą, nuo liepos 23-iosios iki rugpjūčio 6-osios.
Šį tarptautinį festivalį sudaro kviestinių menininkų ir konkursinė programos.
Naujausi komentarai