Pakilti į dangų nėra paprasta, bet žūtbūt reikia mėginti. Regis, taip mąsto Vilniaus valdžia, įsteigusi skrydžių bendrovę „Air Lituanica“. Sostinės meras skelbia suradęs investuotojus, tačiau skrydžių bendrovės kūrimą lydi mįslinga savivaldybės įmonių pertvarka.
Pardavinės akcijas
„Šiuo metu deramės su keliais potencialiais investuotojais į skrydžių bendrovę. Norime pasirinkti geriausią. Pagal planą derybos turėtų būti baigtos iki spalio vidurio“, – Vilniaus meras Artūras Zuokas „Vilniaus dienai“ vakar tvirtino, kad investuotojus į būsimą savivaldybės oro linijų bendrovę jau rado.
Bendrovė „Air Lituanica“ praėjusią savaitę buvo užregistruota Juridinių asmenų registre, paskirtas jos direktorius. Artimiausiu metu Lietuvos verslininkams bus pasiūlyta įsigyti ir šios bendrovės akcijų.
A.Zuoko teigimu, „Air Lituanicos“ akcijos bus pradėtos platinti netrukus, o už vieną akciją teks pakloti apie 25 tūkst. eurų. Taip planuojama parduoti 17 proc. bendrovės akcijų.
Savivaldybės planai, pasak mero, nesikeičia: būsimasis strateginis investuotojas valdys 49 proc., savivaldybė – 34 proc. akcijų. Iš investuotojų tikimasi surinkti bent 50 mln. litų.
Laukia pertvarkos
Kol kas vienintelė „Air Lituanicos“ akcininkė – praėjusią savaitę įsteigta įmonė „Air Vilnius Group“, o ją valdo bendrovė „Šiaurės miestelis“. Tačiau taip bus neilgai. A.Zuokas atskleidė, kad savivaldybės valdoma bendrovė „Šiaurės miestelis“ bus reorganizuota ir pervadinta „Start Vilniumi“.
Beje, lygiai taip pat pavadinti kiek seniau buvo ketinama savivaldybės įsteigtą taksi įmonę.
„Įmonė “Šiaurės miestelis„ reorganizuojama, bus pakeista valdymo struktūra. Tai bus strateginių miesto projektų vykdytoja. Keisime pavadinimą – “Start Vilnius„. Įstatinis kapitalas taip pat didės, jis sieks apie 30 mln. litų“, – prognozavo A.Zuokas.
Šiuo metu bendrovės „Šiaurės miestelis“, kuri užsiima administravimo paslaugomis, įstatinis kapitalas – apie 5 mln. litų. Ne taip seniai šiai bendrovei savivaldybė perleido nemažai nekilnojamojo turto pačiame sostinės centre – apie du šimtus savivaldybei priklausančių butų. Maždaug prieš mėnesį šios įmonės direktoriaus pavaduotoju tapo buvęs A.Zuoko patarėjas, verslininkas Kęstutis Binkauskas.
„Air Lituanicos“ vadovu paskirtas mero patarėjas, Lenkų rinkimų akcijos atstovas 53-ejų Janas Tomaševičius. Politikas, be kita ko, sovietmečiu baigė Kremenčugo civilinės aviacijos mokyklą, dirbo pilotu. Prieš kurį laiką inžinieriumi-mechaniku jis dirbo bendrovėje „Nemėžio komunalininkas“. Su J.Tomaševičiumi „Vilniaus dienai“ susisiekti nepavyko.
Svajonės – įtartinos
A.Zuoko planus steigti „Air Lituanicą“ ne sykį yra kritikavę Susisiekimo ministerijos atstovai, miesto opozicija, abejonių reiškė ir verslininkai. Dabar įtarimų kelia savivaldybei priklausančios bendrovės „Šiaurės miestelis“ reorganizacija.
„Noras akcijas perduoti tai bendrovei nestebina. Per ją lengviausia vykdyti valdymą, nes tai uabas, nereikia laikytis viešojo pirkimo taisyklių. Manyčiau, gerai paieškojus visoje šioje istorijoje galima rasti Žiemelį“, – spėjo verslininkas, buvęs tarybos narys Vidmantas Martikonis.
Jis mano, kad A.Zuoko svajonė turėti nuosavas oro linijas taip ir liks miražas.
„Neaišku, koks tikrasis planas, kaip bus toliau. Gali būti, jog viskas baigsis galimybių studija, kad lėktuvus reikia nuomoti, po to paaiškės, kad reikia dotacijų. Verslo požiūriu tai – tikras absurdas. Juolab kai tuo užsiima savivaldybė, kurios tikslas turėtų būti sukurti tinkamas sąlygas verslui, o ne pačiai juo užsiimti“, – kalbėjo V.Martikonis.
Kuria jau metus
A.Zuokas apie būsimą oro linijų bendrovę kalba jau daugiau nei metus. Anksčiau jis yra sakęs, kad įmonė galėtų atsirasti šių metų pavasarį, vėliau planai keitėsi. Ne kartą skelbta apie A.Zuoko susitikimus su investuotojais, bet konkrečios bendrovės pavadinimas taip ir nebuvo paminėtas. Meras yra skelbęs apie susitikimus su latvių, islandų, netgi kinų investuotojais
Tarptautinio Vilniaus oro uosto, Susisiekimo ministerijos vadovybė apie merijos planus teigia nieko nežiną.
Pastaruoju metu pigių skrydžių bendrovės iš Vilniaus vykdo vis daugiau skrydžių į įvairius Europos miestus. Dar daugiau krypčių atsiras vasarą, kai lietuviai rinksis atostogų keliones. Lig šiol neaišku, kaip naujasis vežėjas galėtų konkuruoti su itin mažas kainas siūlančiomis pigių skrydžių bendrovėmis.
„Niekas nenuėjo kelio, nepradėjęs juo eiti. Patarimų ir patarinėjančių, kad ne tuo keliu, ne tas laikas ir t. t., kaip visada yra daugiau nei einančių. Gal žinote ES šalį, kuri neturi savo bazinio oro vežėjo?“ – taip būsimos savivaldybės oro linijų bendrovės skeptikams yra atkirtęs meras A.Zuokas.
Naujausi komentarai