Pereiti į pagrindinį turinį

Antrasis sniego šturmas. Miestas jo laukė išrikiavęs pajėgas

2009-01-08 09:30
Antrasis sniego šturmas. Miestas jo laukė išrikiavęs pajėgas
Antrasis sniego šturmas. Miestas jo laukė išrikiavęs pajėgas / Evaldo Butkevičiaus nuotr. Našumas: šiomis dienomis galingos sniego valymo mašinos sustoja tik pasibaigus kurui ir keičiantis vairuotojams.

Vakar Kauną užklupo pūga. Nuo šeštadienio, kai miestą užklojo storas sniego patalas, be atokvėpio dirbę komunalininkai ir vėl plušėjo per naktį.

Pūgai rengėsi iš anksto

Kauniečiai pabudę maloniai nustebo – žadėtos, visą naktį miestą turėjusios draskyti pūgos nebuvo nė ženklo. Tačiau prieš devintą ryto pradėjo snyguriuoti, o po gero pusvalandžio – jau smarkiai snigti ir pustyti.

Snaigės komunalininkų iš pusiausvyros neišmušė. Gatves barstanti bendrovė "Kelių remonto grupė" (KRG) mieste druskos pribėrė prognozuotos pūgos išvakarėse. "Barstėme ir pakilus temperatūrai apie ketvirtą ryto. Kelis kartus druskos pylėme įkalnėse. Prieš 10 min. dar kartą išvažiavome barstyti viso miesto", – apie 11 val. kalbėjo KRG generalinio direktoriaus pavaduotojas statybai Mindaugas Norkus.

Maždaug tuo pat metu gatvių valymo techniką ėmė rikiuoti "Kauno švara". "Dar nėra reikalo važiuoti. Ant kelio dangos nėra pakankamo sniego sluoksnio, be to, išbarstyta druska dar nesusigėrė", – pastebėjo "Kauno švaros" generalinio direktoriaus padėjėjas miesto valymo reikalams Algis Milčius.

Jis sakė stebėsiąs situaciją gatvėse ir, kai tik bus galima, iškart į gatves išriedės valymo mašinos. Tai planuota daryti po pietų, tačiau pradėjo smarkiau snigti. Kelios valymo mašinos nuskubėjo prie įkalnių, o joms grįžus, po vidurdienio, į gatves išriedėjo septynių "Kauno švaros" sunkvežimių karavanas. Beveik tuo pat metu ir tiek pat mašinų kovoti su sniegu išsiuntė ir Aleksote, Šančiuose bei Panemunėje sniegą valanti KRG.

"Šita pūga mums nebaisi. Jeigu sugebėjome atsilaikyti šeštadienį, kai prisnigo kone pusę metro, nesunkiai atsilaikysime ir šiandien", – drąsiai kalbėjo A.Milčius.

Mašinos – tobulesnės

"Labas, aš Kęstas. Lipkite, tik nebus labai patogu. Po kojomis sudėti stori trosai. Jų reikia, kai užklimpstame", – į galingo "Kauno švaros" sunkvežimio "Scania" kabiną pakvietė vairuotojas Kęstutis Lukoševičius.

"Pernai su šita mašina buvau išvažiavęs aštuonis kartus. Šiemet – jau penkis. Vakar truputį remontavomės, bet nuo šeštadienio ji dirbo dieną naktį. Seniai tokios žiemos nebuvo", – sukdamas vairą pasakojo Kęstas.

Sunkvežimio kabinoje – karšta kaip pirtyje. Jei taip nebūtų, iškart užšaltų priekinis stiklas, ant kurio be perstojo drimba galingu sniego valymo peiliu nuo gatvių dangos keliamas sniegas. Be sustojimo dirba šildomi valytuvai.

Tvirto sudėjimo vyras nuo šeštadienio kabinoje sėdi po 8–13 val. per parą. Priekyje ir šone po sniego valymo peilį turintis sunkvežimis per vieną pamainą miesto gatvėmis nuvažiuoja maždaug 200 km. Per tą laiką mašina praryja beveik tiek pat kuro.

"Gera mašina, bet jau sena, 1990 m. gamybos. Švedai ją nurašė", – pasakojo vyras.

20 m. Kauno gatves valantis Kęstas pastebėjo, kad per tą laiką valymo technologija beveik nepasikeitė. Tik mašinos tapo kur kas tobulesnės.

Be "Scania" sunkvežimių, sniegą miesto gatvėse valo "Kauno švaros" MAZ mašinos. Jos naujesnės, bet, vairuotojų teigimu, ne tokios patogios vairuoti. Ilgametę patirtį turintis A.Milčius sako, kad bet kuri šių mašinų yra kur kas geresnė, nei prieš porą dešimtmečių turėti sunkvežimiai. "Suvarydavo visus miesto traktorius ir sunkvežimius, bet jie tiek nepadarydavo, kiek šitos galingos, geros mašinos", – prisiminė jis.

Parodo vidurinį pirštą

Užtenka praleisti pusvalandį Kęsto vairuojamame sunkvežimyje, kad įsitikintume, jog šis darbas reikalauja kantrybės. Užsižiopsoję automobilių vairuotojai, lyg nepastebėdami galingų dviejų vienas paskui kitą greitai lekiančių sunkvežimių, lenda vos ne po ratais. Dėl to, leidžiantis Tvirtovės alėja Varnių tilto link, tenka išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą. Neretas vairuotojas, nepatenkintas tokiais sniego valytuvų manevrais, pro automobilio langą kyštelėja vidurinį rankos pirštą. Kęstas sako tokių ženklų per dieną prisižiūrintis į valias.

Automobilių sraute manevruoti sudėtinga. Todėl geriausia dirbti naktį, bet tada reikia aplenkti daug šalikelėse stovinčių automobilių.

Galingai gaudžiantis signalas – didelis valymo mašinų vairuotojų pagalbininkas. "Visko būna. Pavyzdžiui, stovi taksistai. Mato, kad pirmyn atgal važiuojame, bet nepasitraukia. O vėliau patys murkdosi sustumtame sniege. Bet yra ir nemažai supratingų žmonių. Pasitraukia, praleidžia. Supranta, kad dėl jų, o ne dėl savęs skubame", – pasakojo Kęstas.

Dirbo per naktį

Po pietų baigė pustyti, bet ir toliau snigo. Kęstas dirbo iki 21 val. Jo mašina – visą naktį.

"Grįžta mašinos, įpilame kuro, pastovi valandą, kol pasikeičia vairuotojai, ir vėl išlekia. Nusižengiame įstatymams, žmonės dirba po 12 val., bet ką daryti? Turime užtikrinti, kad miestas neužsikimštų. Atvažiuokite 5 val. ryto, vėl pasivažinėsime", – šypsodamasis pakvietė A.Milčius.

Be sunkvežimių visą naktį po miestą pūškavo penki įmonės traktoriai.

Per naktį plušėjo ir KRG. Sunkvežimiai ne tik valė sniegą, bet ir barstė druską.

Specialistai sako, kad pabarstytą druską nuo kelio reikia valyti tik po kelių valandų, bet, kai taip sninga, laukti nėra kada.

"Žmonių nepaleidžiame nuo šeštadienio. Atvažiuoja mašinos, vairuotojai išlipa, sėda kiti ir vėl išlekia. Dirba visos rezervinės mašinos, dar kelias esame pasamdę", – aiškino M.Norkus.

"Visi norėjo sniego. Dievulis nepagailėjo. Baigiame visi čia išprotėti. Telefonas netyla, per dieną dukart išsikrauna akumuliatorius. Ech, kad turėčiau stebuklingą lazdelę", – dūsavo, bet geros nuotaikos neprarado A.Milčius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų