Vilniaus miesto savivaldybės taryba nusprendė artimiausiu metu paskelbti atvirą viešą tarptautinį konkursą statyti pirmą tramvajaus liniją Stotis–Santariškės.
Būtent šiuo ruožu kasdien viešuoju transportu važiuoja daugiausia keleivių – kas valandą apie 5 tūkst. žmonių ir šie srautai nesikeičia tiek darbo dienomis, tiek savaitgaliais.
"Baigėme visus pasirengimo darbus, kad galėtume pradėti projektavimą dėl naujos viešojo transporto sistemos įvedimo į Vilniaus miesto viešojo transporto žemėlapį", – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Savivaldybės skaičiavimu, linijos Stotis–Santariškės statybas pradėti būtų galima 2014 m., o užbaigti 2016 m.
Pirmoji linija bus tiesiama dviem etapais – pirmoji dalis drieksis nuo Stoties iki Verkių gatvėje esančio Autobusų parko, antroji – nuo Verkių gatvės iki Santariškių.
Kokio tipo tramvajus riedės Vilniaus gatvėse – dvibėgis, vienabėgis ar ratinis atskiroje eismo juostoje, bus pasirinkta per konkursą.
Nutiesus pirmąją liniją, planuojama formuoti dar tris, t. y. antroji linija bus tiesiama nuo Ukmergės gatvės žiedo iki Stoties, trečioji – nuo Viešojo transporto terminalo, kuris bus suformuotas pabaigus vakarinio aplinkkelio trečią etapą, iki Stoties, ketvirtoji – nuo Viešojo transporto terminalo iki Žaliųjų Panerių. Visą šį projektą planuojama įgyvendinti iki 2025-ųjų.
Projektas bus vykdomas privačiosios ir viešosios partnerystės būdu. Planuojama, kad finansavimą skirs ES. Jei gyventojų skaičius Vilniuje smarkiai padidėtų, neatmetama ir metro galimybė.
Naujausi komentarai