Kauno klinikos su Vilniaus dailės akademijos (VDA) Kauno dailės fakultetu ėmėsi iniciatyvos spręsti ne vienus metus užsitęsusią automobilių stovėjimo prie Kauno klinikų problemą. Pasiūlyti šeši projektai, iš kurių vieną įgyvendinus tiek Klinikos pacientai, tiek šalia įstaigos gyvenantys kauniečiai galėtų be vargo rasti vietą savo automobiliams.
Darbus pradėjo nuo savęs
Apie automobilių stovėjimo vietų prie Kauno klinikų, į kurias kasdien atvyksta tūkstančiai pacientų, trūkumą seniai žino ne tik kauniečiai. Kauno klinikos su VDA Kauno dailės fakultetu pagaliau ėmėsi konstruktyviai spręsti šią problemą.
Abiejų šių įstaigų iniciatyva grupė garsių Kauno architektų parengė šešis projektus, kaip pertvarkyti stovėjimo aikšteles, kad prie Klinikų susidariusiose spūstyse nereikėtų gaišti laiko ieškant laisvos vietos.
Daugiaaukščių automobilių stovėjimo aikštelių projektus pateikė žinomi Kauno architektai Algimantas Kančas, Eugenijus Miliūnas, Augustas Audėjaitis, Evaldas Barzdžiukas, Rūta Benetytė ir Virginijus Juozaitis.
Darbus recenzavo Kauno technologijos universiteto Statybos ir architektūros fakulteto profesorius habil. dr. Jurgis Bučas ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto architektūros fakulteto dekanas dr. prof. Rimantas Buivydas.
Piktinasi ir gyventojai
Kauno klinikų generalinio direktoriaus Juozo Pundziaus teigimu, daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė yra efektyviausia priemonė. „Ne vienus metus bendromis jėgomis bandome spręsti šią problemą, tačiau visi iki šiol atlikti darbai neatnešė norimo rezultato. Prie Klinikų kasdien vis dar matome pilnus kiemus automobilių ir užstatytus šaligatvius. Įgyvendinus architektų pasiūlymus, šios problemos ilgam neliktų“, – sakė J.Pundzius.
Kaip „Kauno dienai“ pasakojo į Klinikas atvykęs Dainius, vietos, paieškos, kur pasistatyti automobilį, neretai užtrunka ilgiau nei vizitas pas gydytojus. „Jei galėčiau, keliaučiau viešuoju transportu, tačiau esu patyręs nedidelę kojos traumą, todėl be automobilio neišsiverčiu. Pas gydytojus važiuoju trečią dieną iš eilės, tačiau tik vieną kartą radau aikštelėje vietos. Bijodamas pavėluoti pas gydytoją, šiandien išvažiavau pusvalandžiu anksčiau“, – pastebėjo jis.
Susidariusia situacija nepatenkinti ir aplinkinių namų gyventojai, nes Klinikų pacientai savo automobiliais užstato kiemus, tad nelieka vietos jų pačių transporto priemonėms.
„Gyvename lyg prie automobilių turgaus. Triukšmas, benzino kvapas, smalkės. Net vaikus baisu išleisti į kiemą, kad nepakliūtų po ratais. O apie automobilio pastatymą šalia namų dieną net neverta svajoti“, – skundėsi šalia gydymo įstaigos gyvenanti Jolanta.
Rekonstruota dar sovietmečiu
Paskutinė Kauno klinikų transporto mazgo rekonstrukcija atlikta beveik prieš tris dešimtmečius. Prieš dešimt metų automobilių stovėjimo problemas bandyta spręsti panaikinus draudžiančius stovėti ženklus, įvedus vietinę rinkliavą, įrengus papildomas stovėjimo vietas. Tačiau šios permainos situacijos nepagerino, nes automobilių skaičius didėja, todėl problema tampa vis sudėtingesnė.
Kauno klinikų miestelyje dirba daugiau nei 6 tūkst. darbuotojų, į paskaitas atvyksta apie 1,5 tūkst. studentų. Kasdien į ambulatorinius padalinius ir dienos stacionarą atvažiuoja daugiau nei 3 tūkst. žmonių, aplankoma apie 2 tūkst. stacionare besigydančių pacientų iš visos Lietuvos.
Specialistų skaičiavimais, prie Klinikų darbo valandomis papildomai reikia apie 1 tūkst. automobilių stovėjimo vietų. Atsižvelgus į teritorijos užstatymą, vienintelė išeitis – daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė.
Ši iniciatyva nėra nauja idėja. Pirmosios kalbos apie planuojamas įrengti daugiaaukštes automobilių stovėjimo aikšteles prie Kauno klinikų, pasigirdo dar prieš ketverius metus, tačiau jokie realūs darbai kol kas neprasidėjo.
Naujausi komentarai