Pereiti į pagrindinį turinį

"Audimas" krizę įveikė, nes ji nebuvo netikėta

2010-08-30 09:06
"Audimas" krizę įveikė, nes ji nebuvo netikėta
"Audimas" krizę įveikė, nes ji nebuvo netikėta / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Sporto aprangos gamintoja "Audimas" atlaikė sunkmečio negandas: įmonė grįžo prie penkių dienų darbo savaitės, čia vėl garsiau ūžia siuvimo mašinos, nes daugėja užsakymų.

Diržus susiveržė anksčiau

Žvelgdamas į šių metų rezultatus bendrovės "Audimas" valdybos pirmininkas Rimvydas Povilaitis konstatuoja: krizės iššūkius pavyko įveikti, o užsakymų planas leidžia tikėtis pelningų metų.

"Vėl dirbame penkias dienas per savaitę vietoj keturių, turime daug darbo ir tikriausiai mūsų darbuotojams šiemet pavyks uždirbti beveik tiek, kiek jie gaudavo klestėjimo laikotarpiu", – optimistiškomis prognozėmis dalijosi R.Povilaitis.

Jis pripažįsta, kad per pastaruosius dvejus metus teko priimti nemalonių sprendimų: atsisakyta mažiausiai pelningų gaminių, 15 proc. apkarpyti atlyginimai, kolektyvas sumažėjo perpus, iki 421 žmogaus.

"Per krizę nemažai pamokų teko išmokti visiems rinkos dalyviams, ypač – sparčiai augusiems, nes šis augimas atsigręžė prieš juos pačius", – situaciją vertino R.Povilaitis.

Atsisakė nepelningų gaminių

Valdybos pirmininko teigimu, "Audimas" 2007–2008 m. priėmė kelis reikšmingus sprendimus, kurie padėjo pasirengti ekonomikos sunkmečiui. Esą prieš trejus metus įmonė nebespėjo laiku pagaminti tiek, kiek buvo įsipareigojusi, pradėjo didėti sąnaudos, mažėjo pelnas, strigo nauji projektai. Didėjo subrangovų ratas, įkurta nauja įmonė Baltarusijoje. Pakeitusi strategiją įmonė peržiūrėjo ir pirkėjų krepšelį.

"Atsisakėme nuostolingų produktų. Pinigų trūkumas rinkoje neleido finansuoti verslo, teko atsisakyti paprastų drabužių, kurie sukuria palyginti nedidelę pridedamąją vertę, gamybos", – prisiminė R.Povilaitis.

"Audimas" ėmė daugiau investuoti į inovatyvius produktus iš funkcionalių medžiagų, sukirptų lazeriu, susitelkta ties sudėtingesniais arba naujesniais gaminiais.

"Mes neparduodame tik siuvimo paslaugos, siūlome visą paketą – surandame tiekėjus, perkame audinius, paruošiame gaminį technologiškai. Parduoti vien siuvimą – ne "Audimo" veikla", – sakė bendrovės generalinė direktorė Daina Daubarė.

Tikslas – pranokti kokybe

Šiuo metu "Audimo" veikloje – dvi kryptys: siuvimas savam prekės ženklui ir drabužių gamyba kitiems sportinės aprangos gamintojams. Savo prekės ženklu pažymėtą produkciją įmonė parduoda mažmeninėje rinkoje ir per platintojus kitose šalyse.

"Gavę pageidavimus ir preliminarų dizainą atliekame visus darbus nuo produkto sukūrimo iki pateikimo rinkai. Čia reikia kompetencijos ir žinių, integracijos į pasaulinę tiekėjų grandinę", – apie bendradarbiavimą su žinomais pasaulio sporto aprangos gamintojais kalbėjo R.Povilaitis.

Jis pastebi, kad šiuo metu vartotojai pirmenybę teikia natūralioms ekologiškoms medžiagoms. Esą anksčiau natūralūs pluoštai greit išblukdavo, o dabar, įdiegus apdailos technologijas ir mišrių pluoštų panaudojimą bei pasitelkus nanotechnologijas, pluoštų kokybė pastebimai pagerėjo.

"Apsiliejus kava, dėmės nelieka, nes medžiaga atstumia skystį ir jis ne įsigeria, bet nuteka. Iš kitų medžiagų dėmės nepaprastai greit išsipurto", – apie naujausius sprendimus pasakojo R.Povilaitis. Beveik visa sportinė apranga gaminama iš dvigubo sluoksnio medžiagų su membrana, kuri apsaugo nuo vėjo, tačiau leidžia odai kvėpuoti.

Pirkėjai grįžo į turgų

D.Daubarė pastebi, kad mažmeninės prekybos apimtis krizės laikotarpiu pastebimai susitraukė, o mados prekės ženklų pardavimas tebemažėja.

"Žmonės iš specializuotų drabužių parduotuvių grįžo į turgus ir į dėvėtų drabužių parduotuves", – sako D.Daubarė. Jos žiniomis, 2006 m. trečdalis mažmeninės drabužių rinkos teko turgui ir dėvėtų drabužių parduotuvėms, o paskui, per ekonomikos pakilimą, jų pajamų pyrago dalis mažėjo.

R.Povilaitis atkreipia dėmesį į padidėjusią konkurenciją: naujųjų ES šalių Bulgarijos ir Rumunijos tekstilininkai ėmė siūlyti kokybišką ir palyginti pigią produkciją. Be to, tvirtas pozicijas laiko lenkai ir portugalai.

"Turime žinių, patirties, tačiau trūksta kvalifikuotų produktų vadovų, kurių nė vienas universitetas nerengia. Juos turime užsiauginti patys", – pastebi R.Povilaitis.

2009 m. "Audimas" gavo 49 mln. litų pajamų, 43 proc. mažiau negu 2008 m. Pelnas prieš mokesčius 2009 m. sudarė 922 tūkst. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų