Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių pardavėjai kviečia kartu pramogauti

2008-12-15 09:00

Sustingus prekybai naujais automobiliais, "Nissan" atstovybės Lietuvoje ėmėsi netradicinių rinkodaros priemonių – savo salonus pavertė fotostudijomis.

Dovana – šeimos nuotrauka

Prie "Nissan" atstovybės Kaune šeštadienį nuo ankstyvo ryto būriavosi šeimos, atvykusios į nemokamą kalėdinę fotosesiją.

"Puiki proga atnaujinti šeimos albumą, o tėvelis kartu į naujus automobilius pasižvalgys", – šypsojosi į fotosesiją atskubėjusi dviejų vaikų mama.

Teisininkui Nerijui į rankas įsikibę sūnūs septynmetis Mykolas ir ketverių Martynas taip pat nekantravo greičiau atsistoti prieš fotoaparato objektyvą.

Kauniečiai Žydrė ir Tomas su dukrele Meda buvo įsitikinę, kad ši "Nissan" akcija yra labai vykęs sumanymas: "Dažnai pagalvodavau, kad reikia šeimos nuotraukos, bet tam neprisirengdavome. Džiaugiamės atsiradusia puikia proga."

"Nissan" atstovybės Kaune "Ivuana" direktorius Artūras Ūsas irgi buvo patenkintas, kad miestiečiai atsiliepė į raginimą nors kelioms valandoms užmiršti ekonominę krizę. Esą tokiu būdu stengiamasi parodyti klientams, kad jie yra svarbūs, apie juos automobilių gamintojai galvoja. "Nissan" originalių akcijų imasi ne pirmą kartą. Bendrovė yra surengusi muzikantų konkursą, kurio laimėtojui skyrė paramą kompaktiniam diskui išleisti.

Krizė smogė iš peties

Prekybos automobiliais apimtys pastarąjį ketvirtį sparčiai ritasi žemyn. Automobilių gamintojai prašo valdžios paramos, esą be pagalbos iš šalies stambieji koncernai bankrutuos. Vis dėlto probleminei JAV automobilių pramonei gelbėti nebuvo patvirtintas 14 mlrd. dolerių planas. A.Ūso paklausėme, kokios įtakos visa tai turės Baltijos šalių ir Lietuvos rinkoms?

"Visi automobilių gamintojai šiandien miega neramiai, ieško būdų išgyventi, nes situacija yra pakankamai rimta, – sakė A.Ūsas. – Europos ir JAV rinkas palyginti sudėtinga, nes JAV – gigantas, kur automobilių poreikis visuomet buvo didelis. Koncernai patyrė didžiulį smūgį, nes šalį apėmusi krizė sumenkino gyventojų perkamąją galią."

A.Ūsas nesiėmė prognozuoti, ar gamyklos išgyvens be valstybės paramos. Kai kurios bendrovės ilgins Kalėdų atostogas, stabdys mažiau perspektyvių modelių gamybą, kitaip mažins išlaidas. "Nissan" tiekėjai taip pat susirūpinę, bet nepanikuoja.

Automobilių pirkti neskuba

Pardavimų apimtys mažėja, bet A.Ūsas įsitikinęs, kad iš tiesų lietuvių perkamoji galia nesumažėjo. "Tiesiog žmonės yra įbauginti, sutrikę, juos slegia nežinia dėl ateities", – svarstė "Nissan" atstovas. Jo nuomone, didesnė dalis bendrovių turi finansinių galimybių atnaujinti transporto parką, bet neskuba, yra linkę pralaukti krizę.

Dėl to automobilių pardavėjai tapo itin lankstūs, siūlomos didžiulės nuolaidos. A.Ūsas pabrėžia, kad nuolaidos taikomos tik tiems automobiliams, kurie jau yra Lietuvoje – visi skuba ištuštinti sandėlius. Brangiausiam "Nissan" automobiliui, kainuojančiam 160 tūkst. litų, šiuo metu taikoma 30 tūkst. litų nuolaida, kitiems – 10 proc.

A.Ūsas sakė, kad pirmąjį šių metų pusmetį žmonės dar buvo nusiteikę optimistiškai, rinkosi naujus automobilių modelius. Dabar daugėja nuomonę pakeitusių kauniečių ir tai esą daugiausia susiję su pasikeitusia bankų kreditavimo politika.

"Kartais norimos automobilio komplektacijos tenka palaukti ir pusmetį, o per šį laikotarpį situacija rinkoje pasikeitė. Vieni nebenori pirkti, nes bijo išleisti pinigus, nėra tikri, ar nepraras darbo. Kitiems bankai atsisako teikti paskolas", – aiškino A.Ūsas.

Pirkėjų įpročiai keičiasi

Statistika rodo, kad sutaupiusieji prabangesniam automobiliui šiandien linkę įsigyti pigesnį arba bazinį variantą. Kiekvienas atidžiau skaičiuoja savo pinigus. Pasikeitė ne tik pirkėjų įpročiai, bet ir elgesys. Pastebėję, kad automobilių pardavėjai siūlo nuolaidas, klientai drąsiai reikalauja dar didesnių nuolaidų.

"Dažnas potencialus pirkėjas šiandien atėjęs diktuoja savo sąlygas, nes žino, kad pardavėjams sunku. Pirkti automobilį šiandien palankus metas, nes salonai dar neištuštino sandėlių ir gali pasiūlyti geras nuolaidas, – mano A.Ūsas. – Tačiau nereikia pamiršti, kad ši situacija laikina. Tuo tarpu pirkėjai mano, kad tai tęsis iki begalybės, kad kainos kris žemyn, o galų gale salonuose mašinos bus dalijamos nemokamai."

Rengiasi blogiausiam scenarijui

Didėjant konkurencijai kiekvienas pardavėjas stengiasi sudominti potencialų pirkėją. Neapsisprendusieji gali susidomėti gera nuolaida, bet dažniausiai žmonės žino, kokio automobilio jiems reikia, tokį ir perka. Anot A.Ūso, brangių sėkmingų modelių vis dar parduodama pakankamai daug, vadinasi, geri automobiliai išliks paklausūs ir per krizę.

"Bandžiau daryti kitų metų prognozę ir suvokiau, kad nežinau, kuo remtis. Parengėme tris scenarijus: gerą, vidutinį ir blogiausią. Pagal blogiausią scenarijų planuojame, kad rinka visiškai apmirs", – buvo atviras A.Ūsas. Tačiau net ir išsipildžius liūdniausioms prognozėms "Ivuana" neketina trauktis iš rinkos. Pragyventi planuojama iš autoserviso.

Pernai "Ivuana" džiaugėsi didžiuliu augimu. Palyginti su ankstesniais metais, apyvarta padidėjo tris kartus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų