„Vilniaus – Europos kultūros sostinės“ (VEKS) projektas „Baroko dialogai“ tęsia specialią baroko menų – architektūros, muzikos, teatro, literatūros bei šokio programą, rengiamą 2009 metų žiemos, pavasario, vasaros ir rudens sezonais Vilniaus baroko bažnyčiose, koplyčiose, Valdovų rūmuose, teatro salėse.
Ja siekiama pristatyti ir interpretuoti Europos baroko meninį palikimą, kuris sukūrė Vilnių – vieną gražiausių Senojo Kontinento baroko kultūros centrų.
Vasario 22 d. 19 val. Programos sakralinės muzikos renginių ciklas tęsis Šv. Kotrynos bažnyčioje. Skambės didžiojo ispanų kompozitoriaus Tomás Luis de Victoria (1548–1611) mišios už mirusiuosius „Officium Defunctorum“, kurios bus interpretuojamos naujai. Renesansas ir džiazas – tai ne eksperimentas, veikiau kūrybinis iššūkis.
1603 m. mirus kompozitoriaus globėjai ispanų karalienei Marijai Austrijietei, Ispanijos sostinės Šv. Petro ir Šv. Povilo bažnyčioje įvyko didžiosios gedulingos iškilmės. Joms T. L. de Victoria sukūrė „Officium Defunctorum“ – „Mirusiųjų mišias“. Po dviejų metų šį Requiem išleido Madrido Karališkoji leidykla. Kūrinys tapo ne tik T. L. de Victoria „gulbės giesme“, bet ir iškiliu Ispanijos aukso amžiaus, Renesanso saulėlydžio, pranašaujančio baroko epochą, muzikos paminklu.
Koncerte giedos choras „Jauna muzika“ ir solistai, diriguos Vaclovas Augustinas. Mišių muziką lydės Petro Vyšniausko saksofonu atliekamos virtuoziškos improvizacijos. Tai tarsi mūsų laikmečio žvilgsnis į praeitį. Jos vertinimas ir apmąstymas.
Naujausi komentarai