Bendra Ukrainos ir Čekijos bendrovė "Cegelec" – viena trijų kandidačių pagaminti Kaunui naujų troleibusų. Vakar miestiečiai pakviesti įvertinti naująjį "Bogdan T70115".
Ar ištvers duobes?
Pirmadienio rytą į miesto gatves išriedėjo naujas troleibusas "Bogdan T70115". Juo pirmieji pavežėti miesto vadovai ir technikos specialistai.
"Psichologiškai jausmas puikus – troleibusas gana erdvus, šviesus. Manau, kauniečiams patiktų", – po kelionės naująja transporto priemone spėliojo Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas.
Bendrovės "Autrolis" direktorius Mindaugas Legas pastebėjo, kad troleibusas rieda tyliai, tačiau, jo nuomone, dar būtina įvertinti, ar jis gana ilgai pajėgs važinėti duobėtomis gatvėmis.
Trečdaliu mažesnė kaina
Už naująjį troleibusą "Cegelec" prašo 275 tūkst. eurų, tai yra trečdaliu pigiau nei pastaruoju metu Kauną troleibusais aprūpindavusi bendrovė "Soliaris".
"Cegelec" direktorių tarybos pirmininkas ir generalinis direktorius Stanislavas Kudrnačekas sako, kad troleibusai konkurentų gaminius lenkia ne tik kaina.
"Mūsų produkcija – aukštos kokybės, nes naudojame naujausias technologijas. O gaminti pigiau pavyksta dėl to, kad medžiagas perkame pigiau, be to, Ukrainoje pigesnė darbo jėga", – savo gaminį gyrė S.Kudrnačekas.
Troleibuse įrengtos 34 sėdimos ir 65 stovimos vietos. Jis iki rugsėjo 2 d. važinės 14 maršrutu. Savo nuomone apie šią transporto priemonę kauniečiai kviečiami pasidalyti "Autrolio" interneto svetainėje ir socialiniame tinkle "Facebook".
Steigs surinkimo gamyklą
Kauną naujais troleibusais aprūpinti galinti bendrovė "Cegelec" svarsto galimybę atidaryti šių transporto priemonių surinkimo gamyklą Lietuvoje.
Planus surinkti troleibusus "Bogdan T70115" viename Lietuvos miestų patvirtino ir S.Kudrnačekas: "Tokią galimybę svarstome, tačiau dar nėra priimta jokių konkrečių sprendimų."
Specialiai šiam projektui įsteigtos bendrovės "Yask East" direktorius Marjanas Mečkovskis buvo kalbesnis. Jis pranešė, kad preliminariai jau žinoma tokios gamyklos vieta – naujieji troleibusai ir gamtines dujas naudojantys autobusai būtų surenkami šalia Vilniaus esančiose gamybinėse patalpose.
Kauno valdžia kovos?
Esą šiuo metu intensyviai rengiamasi gamybos procesui, su užsakovais derinamos naujos gamybos detalės, skaičiuojama investicijos apimtis.
"Jau pradėjome rengti gamybos patalpas ir deriname būsimųjų gaminių techninius brėžinius, inžinerinius sprendimus. Tai bus ekologiškos ir itin modernios transporto priemonės", – žadėjo M.Mečkovskis.
Pranešama, kad naujų troleibusų ir autobusų eskizus dizaineriai jau pateikė, o inžinieriai baigia pritaikyti juos gaminti. Vieno naujųjų troleibusų kaina galėtų siekti apie 300 tūkst. eurų.
Lietuvoje surinktus troleibusus ir autobusus, M.Mečkovskio teigimu, planuojama tiekti ne tik Baltijos šalims, bet ir visai ES.
"Vienas žmogus per metus surenka vieną troleibusą. Kiek bus darbo vietų, priklausys nuo užsakymų", – kalbėjo M.Mečkovskis. Vakar išplatintame bendrovės pranešime spaudai teigiama, kad kasmet į ES rinką planuojama pateikti apie 100 troleibusų.
Paklaustas, kodėl tokia gamykla negalėtų būti atidaryta Kaune, miesto meras A.Kupčinskas pareiškė, kad situacija dar gali keistis.
"Pas mus yra buvusi tankų gamykla, Kaune tikrai daug geresnės galimybės negu Vilniuje", – įsitikinęs A.Kupčinskas.
Pareikškite savo nuomonę
Troleibuse "Bogdan T70115" įrengtos 34 sėdimos ir 65 stovimos vietos. Jis iki rugsėjo 2 d. važinės 14-uoju maršrutu. Savo nuomone apie šią transporto priemonę kauniečiai kviečiami pasidalyti "Autrolio" interneto svetainėje ir socialiniame tinkle "Facebook".
Naujausi komentarai