Pereiti į pagrindinį turinį

Duobės gatvėse: geriau kompensuoti žalą nei tvarkyti?

2012-02-26 08:15
Duobės gatvėse: geriau kompensuoti žalą nei tvarkyti?
Duobės gatvėse: geriau kompensuoti žalą nei tvarkyti? / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Kauno savivaldybė išleidžia daugybę lėšų gatvėse sulaužytų automobilių remonto kompensacijoms, bet duobėms tvarkyti skiria trupinius. Apsukrūs kauniečiai jau atrado naujų būdų, kaip pasipelnyti iš valdžios neūkiškumo.

Gavo tūkstančius

Nusėtos duobėmis gatvės – metai iš metų besikartojanti Kauno bėda. Ji ypač paūmėja baigiantis žiemai.

Kai kauniečiai dėl prakirstų padangų, sugadintos važiuoklės pradėjo bandyti kompensacijų išsiieškoti per teismą, savivaldybė, taupydama laiką ir išlaidas bylinėjimuisi, prieš metus pradėjo pati svarstyti šiuos įvykius. Tam sudaroma specialistų komisija iš kelių administracijos skyrių.

Netruko atsirasti ir tokių, kurie ėmė piktnaudžiauti šia supaprastinta tvarka. Kaunietis A.K. per praėjusius metus sugebėjo apdaužyti tris skirtingus automobilius vis įvairuodamas į duobes Dainavos mikrorajone.

Pirmą kartą vyras policijos patrulius įtikino, kad, įvažiavus į duobę Partizanų gatvėje, jam įsikilo buferis, lūžo posparnis, sutrupėjo variklio apatinė apsauga, plyšo visi keturi ratai. Jis įvertino žalą 6 172 litais. Paskui kaunietis aplamdė dar vieną mašiną įvažiuodamas į duobėtą aikštelę prie vieno prekybos komplekso V.Krėvės prospekte. Po šio įvykio jam apskaičiuota 1 651 lito žala. Po to Pramonės prospekte šis vairuotojas vėl pataikė į duobę ir patyrė 4 550 litų žalą.

Įtarimų gausėja

Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyriausiasis specialistas Artūras Andriuška neslėpė įtarimų, kad minėtas vairuotojas ir kai kurie kiti vairuotojai piktybiškai piktnaudžiauja situacija miesto gatvėse. „Vienas kaunietis bando išreikalauti atlyginti 7 304 litų žalą. Jis prie pareiškimo prisegė gausybę fotografijų su ištekėjusiais iš automobilio tepalais, pažeistomis važiuoklės dalimis, bet nuotraukos darytos servise, o ne įvykio vietoje. Vadinasi, įvažiavus į duobę galima išspręsti daug kitų automobilio bėdų. Apskritai pastebime, kad prašomos komensuoti sumos po įvykių pradėjo didėti“, – mano jis.

Pasak A.Andriuškos, įtarimų kelia ir nuolat nuo duobių numetami į šalį įspėjamieji ženklai. „Vieną kartą į duobę įdėjome 20 kg svorio pagrindą su įspėjamuoju stulpeliu. Bet ir jis buvo iškeltas ir numestas toliau. Kartais per savaitę prie tos pačios duobės dingsta 8 ženklai. Įtariame, kad tai padaroma tyčia, nes kompensacijos galima reikalauti tik įvažiavus į nepažymėtą duobę“, – mano tarnautojas.

Savivaldybėje jau svarstoma, ar neatsisakyti komisijos ir žalą atlyginti tik pagal teismo sprendimus.

Kompensacijoms – didžiulės sumos

Dėl kompensacijų į savivaldybę per metus kreipėsi apie 200 vairuotojų. Pusei jų jau išmokėta per 100 tūkst. litų. Apie 20 proc. per teismus dar bando gauti daugiau nei siūlo savivaldybė arba skundžia atmestus prašymus.

Šiemet iki vasaros, kai duobių atsiveria daugiausia, gatvėms remontuoti planuojama skirti tik 50 tūkst. litų – dvigubai mažiau, nei išmokėta kompensacijų.

Kol kas biudžete už gatvių remontą dar nuo praėjusių metų likusi 215 tūkst. litų skola, todėl politikai vėl gali sakyti, kad gatvėms prižiūrėti daug skirti negalima. Tuo labiau kad šiemet visas suplanuotas miesto biudžetas yra 49 mln. litų mažesnis nei pernai. Daugiau vilties gali suteikti nebent Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos, kurias skirsto Susisiekimo ministerija.

Kai kurie buvę savivaldybės darbuotojai pasakojo, kad anksčiau miesto valdžia skatino aktyvesnę lobistinę veiklą ministerijoje, buvo dedamos didelės pastangos gauti daugiau lėšų gatvėms. Tai esą ir dabar daro kitų savivaldybių tarnautojai, o apsnūdusi Kauno valdžia neva dar ir dėl to lieka podukros vietoje.


Norintiesiems gauti kompensaciją

Įvažiavus į duobę reikia nenuvažiuoti ir kviesti policiją.

Pareigūnai surašo protokolą apie įvykio aplinkybes ir patirtą žalą, nubraižo situacijos schemą.

Savivaldybei prašymą dėl kompensacijos teikia automobilio savininkas.

Prie policijos nutarties ir schemos pridedamos automobilio paso, techninės apžiūros, civilinio draudimo dokumentų kopijos.

Patiekiamas remonto paslaugų dėl patirtos žalos ir pirkinių sąskaitos faktūros arba kvitai.

Nebūtina, bet galima pridėti nepriklausomo eksperto žalos įvertinimo išvadas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų