Pereiti į pagrindinį turinį

Duobėtoms gatvėms – milijoninė dūmų uždanga?

2012-06-08 05:30
Duobėtoms gatvėms – milijoninė dūmų uždanga?
Duobėtoms gatvėms – milijoninė dūmų uždanga? / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Geroji naujiena: vakar Kauno miesto taryba priėmė sprendimą rimtam Kauno gatvių remontui skirti iki 100 mln. litų. Blogoji žinia: šiemet kauniečiai toliau laužys automobilius gatvių duobėse. Remonto pradžia numatoma tik 2013-aisiais.

2011-ųjų viltį sunaikino

Vakar posėdžiavusi Kauno miesto taryba priėmė sprendimą, kuriuo planai kapitaliai suremontuoti 12 pagrindinių miesto gatvių nukelti į 2013–2014 m. Šiuo sprendimu panaikintas projektas, pagal kurį gatvės turėjo būti pradėtos remontuoti jau šiemet.

2011 m. sausį miesto mero Andriaus Kupčinsko vadovaujama miesto taryba buvo priėmusi kauniečių labai lauktą sprendimą pradėti remontuoti pagrindines Kauno gatves. Apie šį sprendimą buvo viešai paskelbta duobėtų gatvių šalies čempionui Kaunui. Jo gatvėms turėjo būti skirta iki 60 mln. litų, o darbai atlikti per 2011 ir 2012 m., už viską per 10 metų sumokant iš Kelių priežiūros ir plėtros programos, finansuojamos Susisiekimo ministerijos.

Buvo užsibrėžta sutvarkyti stambiausias miesto arterijas – Karaliaus Mindaugo, Pramonės, Taikos ir Savanorių prospektus, Raudondvario plentą, Jonavos, Tunelio, K.Baršausko, Veiverių, Nuokalnės, Varnių gatves ir Tvirtovės alėją. Šių gatvių ilgis – beveik 46 km.

Deja, šios pagrindinės miesto gatvės šiemet nesulauks darbų. Teks laukti kitų metų. Jei, žinoma, projektas vėl nebus atidėtas.

Grupė – tik gegužę

Vakar miesto tarybos palaiminto projekto suma, skirta ne anksčiau kaip 2013-aisiais prasidėsiančiam pagrindinių Kauno arterijų remontui, padidinta nuo 60 iki 100 mln. litų, pakeisti finansavimo šaltiniai – greta Kelių priežiūros ir plėtros programos atsidūrė miesto biudžeto, retai surenkamo privatizavimo fondo ir kitos lėšos. Šiuos pinigus administracija turės mokėti dalimis iki 2023 m.

Darbo grupė, skirta pagrindinių miesto gatvių remonto darbams koordinuoti, sudaryta visiškai neseniai – gegužę.

Grupės vadovas, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Remigijus Skilandis paaiškino, kad grupė „praplėtė finansavimo galimybes, apibrėžė bendrus projekto kaštus ir nustatė realius terminus“.

Tarybos posėdžio išvakarėse savivaldybės išplatintame pranešime spaudai dėl šiemet nestartuosiančio gatvių rekonstrukcijos projekto apkaltinta buvusioji valdžia, kai Kaunui pusmetį vadovavo Rimantas Mikaitis.

„Praėjusių metų pavasarį, pasikeitus politinei situacijai, šis projektas buvo paliktas nuošaly“, – teigiama pranešime.

Sprendimas – prieš 1,5 metų

„Sprendimas rekonstruoti pagrindines gatves priimtas prieš pusantrų metų. Jau pernai spalį visi dokumentai buvo parengti, darbo grupė buvo viską apsvarsčiusi – liko tik surasti rangovą. Mes vėl taisome savo sprendimą. Nejau padėtis tokia apgailėtina? Nejau vėl lauksime kito pavasario ir vėl remontuosime gatves pranešimais spaudai?“ – klausė Liberalų sąjūdžio frakcijos narys R.Mikaitis.

Klausimą pristatęs savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis teigė, kad vienas kilometras gatvės remonto Kaune kainuoja apie 1 mln. litų. Darbai gali brangti net iki 50 proc., jei tvarkomas dar ir šaligatvis.

Tarybos nariai piktinosi, kad sprendimo projektas neaiškus. Posėdyje paaiškėjo, kad išlaidos (didžiąją jų dalį sudaro lėšos rangovams – red. past.) gali siekti net 30–40 mln. litų, tad gatvėms teliktų tik kiek daugiau nei pusė projekto sumos. Darbo partijos frakcijos seniūnas Gintaras Jonas Furmanavičius rėžė, kad išlaidos tokiuose projektuose turi ir kitą pavadinimą – „otkatai“.

Pirmenybė – keturioms gatvėms

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A.Pakalniškis informavo, kad kitais metais prioritetas būtų teikiamas Karaliaus Mindaugo prospekto, Raudondvario plento, Tunelio ir Jonavos gatvių remontui.

Kaip vieną iš galimų finansavimo šaltinių A.Pakalniškis įvardijo privačias verslo įmones. Tačiau, jo teigimu, privačios įmonės dažniausiai prisideda remontuojant tik tas gatvių atkarpas, kuriose yra jų biurai.

Po galutinio balsavimo dėl šio projekto buvo nuspręsta atskirai įvardyti sumas, kurios bus skirtos gatvėms, ir išlaidas, reikalingas projekto darbams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų