„Daugelį miesto infrastruktūros sprendimų pastaraisiais metais orientuojame į viešojo transporto keleivių skaičiaus auginimą. Laukimo paviljonų patogumas yra viena tų detalių, kurios viešojo transporto naudojimą daro patrauklesnį“, – komentavo Vilniaus miesto mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.
Europos aikštės stotelės apyvarta yra 10 570 keleivių – mažiausiai tiek žmonių joje apsilanko per parą. Joje stoja 3-iojo G, 4-ojo G, 30-ojo, 43-iojo, 46-ojo, 52-ojo, 56-ojo, 88-ojo, 89-ojo maršrutų autobusai bei 9-ojo ir 19-ojo maršrutų troleibusai. Šie duomenys liudija, kad tai yra viena populiariausių stotelių mieste, bet erdvės laukti ar prasilenkti pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto keleivių srautams joje iki šiol stigo, todėl ankštoje stotelėje nebetelpantys viešojo transporto keleiviai neretai trikdė judėjimą dviračių taku.
Europos aikštės stotelės apyvarta yra 10 570 keleivių – mažiausiai tiek žmonių joje apsilanko per parą.
Panaikinus įvažą ir jos sąskaita praplėtus laukimo peroną, viešasis transportas stos tiesiog A juostoje. Erdvė laukimui prasiplės nuo dabartinių maždaug 3,5 m (ties paviljonu dar mažiau – apie 2 m) iki maždaug 6,5 m (tie paviljonu – apie 5 m), tad grūsties piko metu čia bus tikrai mažiau, o visų eismo dalyvių – pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto naudotojų – srautai netrukdys vieni kitiems.
Iki rugsėjo 3-iosios, kai bus baigti stotelės atnaujinimo darbai, Europos aikštės stotelė perkelta apie 50 m link Kalvarijų, Šeimyniškių g. ir Konstitucijos pr. sankryžos.
Viešojo transporto keleivių laukimo sąlygos ir poreikiai vertinami nuolat – įmonė „Susisiekimo paslaugos“ kasmet atlieka pasitenkinimo viešuoju transportu ir visa jo organizavimo sistema apklausas, renka detalią informaciją, kas patiems keleiviams atrodo pagerėję arba, atvirkščiai, turėtų būti tobulinama. Apklausos rodo, jog didžiajai daliai miestiečių svarbiausi viešojo transporto patrauklumo kriterijai yra kelionės greitis, viešojo transporto parko atnaujinimas, dažniau, patogiau kursuojančios ar talpesnės transporto priemonės, o taip pat ir patogios bei saugios kelionės. Taip pat atliekamos viešojo transporto stotelių inventorizacijos, jog būtų nustatytas įvairių stotelių infrastruktūros elementų sutvarkymo poreikis.
Laukimas viešojo transporto stotelėse yra kelionės dalis, todėl miestas stengiasi sukurti kuo patogesnes sąlygas keleiviams.
Paviljonų dizainas taikomas prie aplinkos
Nuo praėjusių metų pradžios iki dabar įrengta apie 120 vnt. naujų viešojo transporto paviljonų. Vien per šiuos metus viešojo transporto stotelėse įrengta 50 naujų suolų, dar tiek pat planuojama įrengti iki kitų metų vasaros. Šiuo metu 20-yje Vilniaus stotelių planuojami tęstiniai naujų ir modernesnių paviljonų įrengimo darbai – juos baigti planuojama iki šių metų pabaigos.
Pasirašyta sutartis dėl siauresnės konstrukcijos paviljonų, kurie bus įrengiami siauresnėse keleivių laukimo aikštelėse visame mieste – iš viso numatyta 40 tokių paviljonų, kuriuos planuojama įrengti iki kitų metų rudens sezono.
Gerinamas ir viešojo transporto pasiekiamumas – per 2019–2020 m. įrengta virš 30 naujų viešojo transporto stotelių, o iki rugsėjo viešojo transporto tinkle atsiras dar 6 naujos viešojo transporto stotelės – Balsiuose, Balsių g. bei Panerių seniūnijoje, Jaunystės g.
Planuojama atnaujinti keleivių informavimo švieslentes – numatyti jų perdažymo darbai, taip užtikrinant estetišką viešojo transporto stotelių infrastruktūros elementų vaizdą.
Bus užtikrinamas patogesnis priėjimas prie pačių viešojo transporto stotelių, vertinamos galimybės įrengti pėsčiųjų takus.
Pačių keleivių nuomonė ir atsiliepimai nuolat peržiūrimi, jie yra vienas iš kriterijų organizuojant viešojo transporto darbą – naujus tvarkaraščius, viešojo transporto priemonių talpą, taip pat ir stotelių infrastruktūros elementų atnaujinimą bei kitus susisiekimo mieste organizavimo klausimus. Viešojo transporto organizavimo specialistai analizuoja poreikius, stebi tendencijas ir pagal poreikius ir galimybes visuomet atsižvelgia į keleivių pastebėjimus.
Naujausi komentarai