Gavote itin didelę sąskaitą už šildymą? Neskubėkite jos apmokėti – gali būti, kad "Kauno energijos" specialistai sumą klaidingai padvigubino.
Paklaida – 100 proc.
Kaunietė Reda Kondrotienė už Centre esančių 156 kv. m dydžio patalpų šildymą sausį gavo beveik 2 tūkst. litų sąskaitą – dvigubai didesnę negu pernai už tą patį mėnesį.
"Pradėjau domėtis, kodėl man siunčiamos tokios didelės sąskaitos, ir paaiškėjo, kad "Kauno energija" suklydo. Iš tikrųjų už sausį turiu mokėti apie 900 litų", – pasakojo R.Kondrotienė.
Verslininkė stebisi, kaip "Kauno energija" galėjo išrašyti daugiau kaip dvigubai didesnę sąskaitą, negu turėjo. Mokestis už šildymą skaičiuojamas pasitelkus modernias technologijas, įvertinus įvadinio namo skaitiklio parodymus.
"Įtariau, kad mus apgaudinėja, bet neturėjau įrodymų. Visi namo gyventojai pasipiktinę, bet iš to mūsų pasipiktinimo naudos nebuvo jokios, kol į "Kauno energiją" nenusiuntėme advokatų, kol nepradėjome grasinti teismais", – sakė R.Kondrotienė.
Teko apsišarvuoti kantrybe
Pradėjusi gauti itin dideles sąskaitas už patalpų šildymą verslininkė R.Kondrotienė apmokėti jų neskubėjo. "Kauno energijai" už kiekvieną mėnesį pervesdavo maždaug 70 proc. sąskaitoje nurodytos sumos, nes įtarė, kad šilumininkai prašo per daug.
"Vaikščiojau į "Kauno energiją", kol vieną dieną jie pripažino, kad išsiuntė per didelę sąskaitą", – apie pasiteisinusius įtarimus kalbėjo R.Kondrotienė.
Esą viena "Kauno energijos" specialistė prasitarė, kad įvyko klaida: Gedimino g. 33-iojo namo gyventojams buvo priskaičiuojamos ir gretimo, 31-ojo, namo kai kurių patalpų šildymo sąskaitos.
"Paaiškinti, kodėl įvyko tokia klaida, jie negalėjo, tik atsiprašė ir pasakė, kad iš tiesų už sausį turiu mokėti 900 litų – perpus mažiau nei nurodyta sąskaitoje", – tvirtino R.Kondrotienė.
Energetikai: įvyko klaida
"Kauno energijos" generalinio direktoriaus pavaduotojas, Pardavimų ir rinkodaros departamento direktorius Stanislovas Karčiauskas, pripažįsta, kad Gedimino g. 33-iojo namo gyventojams per didelė sąskaita už sausį buvo išsiųsta nepagrįstai.
"Nesuderinę su "Kauno energija" technikai pastatė cirkuliacinį siurblį ir taip išvedė iš proto apskaitos sistemą, ji ėmė rodyti didesnius skaičius, nei suvartota šilumos energija", – teisinosi S.Karčiauskas.
"Kauno energijos" specialistai išanalizavo Gedimino g. 33-iojo namo situaciją ir pripažino, kad dėl techninių kliūčių buvo išsiderinę skaitiklio parodymai. Dėl to neseniai buvo pastatytas naujas šilumos apskaitos prietaisas, o namo gyventojams sąskaitos už pastaruosius tris mėnesius perskaičiuotos iš naujo, įvertinus skaitiklio parodymus ir lauko temperatūrą.
Kodėl Gedimino g. 33-iojo namo gyventojai mokėjo už dalį bendrųjų 31-ojo namo patalpų, S.Karčiauskas tiksliai atsakyti negalėjo.
"Šiedu namai tam tikra prasme yra sujungti: juos sieja arba bendra šildymo sistema, arba karšto vandens tiekimas. Sistemos tarpusavyje sujungtos, o šiuo atveju buvo skaičiavimo schemos aprašymo netikslumas", – bandė aiškinti S.Karčiauskas.
Pasitvirtina pusė pretenzijų
"Kauno energijos" generalinio direktoriaus pavaduotojas pripažįsta, kad energetikais miestiečiai nepasitiki: iš visų gyventojams pateikiamų sąskaitų dešimtadalis kvestionuojamos.
"Pusė pretenzijų pasitvirtina, bet ne visuomet netikslumai sąskaitose atsiranda dėl "Kauno energijos" kaltės", – pabrėžė S.Karčiauskas.
Energetikai gyveno pakankamai ramiai iki 2007 m. liepos 1 d., kai buvo vadovaujamasi sena skaičiavimo metodika ir duomenų baze, reikalinga metodikoms skaičiuoti. Nuo 2007 m. liepos 1 dienos, kai iš esmės pasikeitė šilumos apskaita, pretenzijų skaičius išaugo.
"Atsirado naujų paskirstymo metodų, techninių duomenų, įeinančių į tuos skaičiavimus, o kiekvienai namo techninei sistemai taikomi skirtingi paskirstymo metodai. Tų metodų yra apie dešimt, – kalbėjo S.Karčiauskas. – Netikslumus lemia klaidingas skaitiklių rodmenų deklaravimas ir įvairios kitos priežastys."
Anksčiau, anot S.Karčiausko, gyventojai nelabai paisydavo, jei koks vienas radiatorius bendrosiose patalpose nešildydavo arba jei būdavo kitokių netikslumų, nes bendra sąskaita už šildymą būdavo nedidelė. Dabar žmonės pradėjo skaičiuoti ir esą dėl to padaugėjo pretenzijų.
"Visi netobulumai ir netikslumai ėmė kilti į paviršių", – pripažino S.Karčiauskas.
"Kauno energijoje" pretenzijas nagrinėja 25 darbuotojai, iš jų 10 dirba skambučių centre, kiti rengia atsakymus į pretenzijas ir bendrauja su "Kauno energijos" klientais.
Naujausi komentarai