Pereiti į pagrindinį turinį

Gatvių remontas stringa. Kauną valdo pažadukai?

2010-10-04 09:05
Paradoksas: netrukus tviskės mažai kam žinomos Liškiavos gatvės šaligatviai, o Parodos gatvėje jie toliau irs mažiausiai iki kitų metų.
Paradoksas: netrukus tviskės mažai kam žinomos Liškiavos gatvės šaligatviai, o Parodos gatvėje jie toliau irs mažiausiai iki kitų metų. / Laimučio Brundzos nuotr.

Miesto komunalininkai žadėjo, kad šiemet A.Juozapavičiaus prospekte, Parodos ir K.Petrausko gatvėse išsijuosę dirbs kelininkai, tačiau jų čia nematyti.

Netinkamai parengė dokumentus

Kauno valdžia ir komunalininkai prisižadėjo, kad A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcija prasidės šiais metais. Pavasarį prospektas išties buvo uždarytas, tačiau prasidėjo ne ilgai laukta rekonstrukcija, o tik įrengtos naujos šiluminės trasos. Tada savivaldybės komunalininkai apgailestavo, kad rekonstrukcijos nepavyko pradėti tuo pačiu metu, bet žadėjo, kad ji prasidės netrukus – vasarą. Jau ruduo, o savivaldybė negali pasakyti, kada prospekte prasidės realūs rekonstrukcijos darbai ir kokia bendrovė juos atliks. Konkursą paskelbsiančiam savivaldybės Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriui visa būtina medžiaga pateikta tik rugsėjį.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis teisinosi ir pripažino, kad visa būtina medžiaga konkursui buvo parengta netinkamai. Dėl to konkurso nugalėtojas geriausiu atveju paaiškės šių metų pabaigoje, o realūs darbai prospekte greičiausiai prasidės kitąmet. Tačiau A.Pakalniškio viršininkas, Miesto ūkio departamento direktorius Jonas Žališkevičius, paklaustas apie vėluojančius darbus, teisintis nė neketino. Valdininkas pareiškė, kad vyksta normalus procesas.

"Sakydamas, kad kažkas nepavyko, jūs esate neteisus. Viskas pavyko ir viskas vyksta", – rėžė J.Žališkevičius.

Pradės spausti laikas

Anot A.Pakalniškio, ilgai užtruko A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcijos projektavimo darbai. Apie rekonstrukciją kalbama nuo 2003 m. Tais metais buvo parengtas jos projektas. Nuo tada miesto valdžia ir komunalininkai vis teisinosi, jog rekonstrukcijos projektas reikalauja korekcijų ir žadėjo, kad iki realių darbų laukti liko neilgai.

"Negaliu muštis į krūtinę ir žadėti, kad rekonstrukcija tikrai prasidės pavasarį, tačiau atrodo, kad dabar jau viskas bus gerai", – dabar žada A.Pakalniškis.

Savivaldybė nebeturi kur trauktis. Nemažą dalį rekonstrukcijai reikalingų lėšų pažadėjo ES. Jas privaloma panaudoti iki 2013 m. Planuojama, kad viso prospekto rekonstrukcija galėtų užtrukti iki dvejų metų, todėl delsti nebegalima.

Vykstant darbams kentės eismas Šančiuose, tačiau rangovas turės įsipareigoti, kad savo tikslą pasiektų viešasis transportas, vietiniai gyventojai bei aplink dirbančių įmonių darbuotojai ir klientai.

Iki rekonstrukcijos pradžios savivaldybė turi nuveikti dar vieną namų darbą – iškelti prie pat prospekto po žeme susiraizgiusius elektros kabelius. Šiuos darbus atliks VST, bet už juos turės sumokėti savivaldybė, nes po rekonstrukcijos prospektas praplatės.

Rekonstrukcijos kaina paaiškės po konkurso. Viliamasi, kad jai užteks keliasdešimties milijonų litų.

Gatvę atidarys troleibusams

Šių metų pabaigoje už Kauno gatvių priežiūrą atsakingi tarnautojai galės pasigirti kai kuriems kauniečiams net nežinomų gatvių remontu. A.Pakalniškis kaip didžiausius šių metų projektus išskyrė Technikumo ir Liškiavos gatvių remontą. Ateičiai lieka ne tik A.Juozapavičiaus prospekto, bet ir žadėtos Parodos ir K.Petrausko gatvių rekonstrukcijos. Jų projektai dar nebaigti.

Pagal du atskirus, bet greta vienas kito vykdomus projektus iš pagrindų turėtų būti rekonstruota visa Parodos gatvė ir K.Petrausko gatvė iki Radvilėnų plento. Visi darbai turėtų užtrukti mažiausiai metus, kaina gali siekti daugiau kaip dešimt milijonų litų. Už šių gatvių rekonstrukciją atsakingi specialistai projektus pradėjo derinti su "Autroliu", nes planuojama, kad po rekonstrukcijos šiomis gatvėmis galės važiuoti troleibusai.

Rekonstrukcija galėtų prasidėti pavasarį, tačiau komunalininkai pažadais nebesišvaisto.

"Tikimės, kad pavasarį, bet patys matote, kaip su tais pažadais atsitinka. Daug planavome, bet vis kažkas pakišdavo koją", – atsiduso A.Pakalniškis.


Panašių pavyzdžių – daugybė

Praėjusią savaitę "Kauno diena" rašė, kad neištesėti liks ir pažadai suremontuoti Kauno tiltus. Žadėta, kad iškart, praplatinus tiltą per Jiesią, šių metų pabaigoje gali prasidėti ilgai laukta Panemunės tilto rekonstrukcija. Tačiau tiltą per Jiesią platinti geriausiu atveju bus baigta kitą pavasarį, o savivaldybė dar nenutuokia, iš kur paimti lėšų Panemunės tiltui rekonstruoti.

Prieš ketverius metus ir Kaunas, ir Vilnius pradėjo garsiai kalbėti apie šviesoforų ir jų valdymo sistemos modernizavimą. Vilniečiai tokią sistemą jau turi, o Kaunas ne. Pernai numatyta, kad 71,74 mln. litų kainuojanti programa bus pradėta įgyvendinti šių metų pavasarį, tačiau viešieji pirkimai ne pirmą kartą buvo atidėti neribotam terminui. Niekas savivaldybėje šiuo metu negali pasakyti, kada procedūros pajudės iš mirties taško.

Savivaldybės tarybos opozicijos narys Kęstutis Kriščiūnas:

Konservatoriai nepasitiki visais, kurie nėra jų partijos nariai. Tas pats yra ne tik Seime, Vyriausybėje, bet ir Kauno savivaldybėje. Visiems kitiems neleidžiama normaliai dirbti, konservatoriai viską daro patys. O kai viską pats darai, gali ir nespėti, nes projektai tikrai sudėtingi. Specialistai iš Kauno nebereikalingi, o tinka iš Prienų ir Kalvarijos. Konservatorių noras daryti viską patiems ypač liečia gatvių tvarkymo reikalus. Teko kalbėti su tokius darbus atliekančių įmonių atstovais, kurie sakė, kad derinti su tuo susijusių reikalų į Vilnių važiuoja patys, o ne savivaldybės klerkai. Šioje srityje akivaizdus nesugebėjimas, o gal ir nenoras dirbti. Tai puikiai iliustravo neseniai vykęs vicemerų kuruojamų sričių perskirstymas. Niekas nenorėjo imtis gatvių tvarkymo reikalų, nes rinkimai artėja, o parodyti nėra ką.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų