Šeštadienio vidudienį Kauno Rotušės aikštėje startavę ralio "Aplink Lietuvą 2010" dalyviai vakar vakare finišavo sostinėje.
"Bijau ir skaičiuoti", – paklaustas, kelintus metus dalyvauja ralyje, susimąstė vilnietis Henrikas Šilinis.
Automobilių sportu jis pradėjo domėtis dar 1969 m., ilgą laiką dalyvavo "Formulėje 4", kiek vėliau ėmėsi mechaniko amato. Nuo nepriklausomybės atgavimo H.Šiliniui automobiliai – verslas ir malonumas. "Šis baltas arkliukas – 1968 m. ZAZ. Modifikuotas, modernizuotas, sudaužytas, ilgai stovėjęs garaže. Kai išpopuliarėjo automobilių restauravimas, jis vėl atgimė", – žvelgdamas į savo kūrinį, kuriame vargiai ar atsirastų vietos ketvirtam keleiviui, šyptelėjo ralio dalyvis.
"Techniniai sprendimai labai įdomūs. Stabdžiai – diskiniai. Henrikas – tikras pedantas", – ranka liesdamas oranžine oda aptrauktas sėdynes, komplimentų negailėjo mokinys Rimas.
H.Šilinio skaičiavimais, maksimumas, kurį gali išspausti jo zaporožietis, – 120 km/val., todėl pirmas kirsti finišą vilnietis nesitikėjo – vadovavosi olimpiniu principu. Visgi jaudulys, prieš paskelbiant startą, jam nedavė ramybės. "Galima sakyti, kad mašina žalia – ketvirtadienį surinkta. Baisu, kad kas nenutiktų", – nerimo neslėpė vairuotojas.
Bendras tarptautinio ralio "Aplink Lietuvą 2010" Lietuvos Prezidentės taurei laimėti trasos ilgis – daugiau kaip 800 km asfalto ir žvyro, šešiolika papildomų ir trys tikslaus važiavimo rungtys. Pastarąsias, pasak H.Šilinio, būtina įveikti kaip įmanoma greičiau. "Ilgesnius etapus, kurie gali siekti iki 80 km, mažylę vešime priekaba", – tikino vyriškis. Ralio reglamentas esą to nedraudžia.
"Mama, noriu prie šitos mašinos!" – išvydęs H.Žukausko automobilio kaimynystėje stovinčią antikvarinę volgą, sušuko pro šalį ėjęs šviesiaplaukis berniukas. Pribėgęs prie jos ir vos už kelių metrų pastebėjęs kyšančią čaikos nosį, mažasis smalsuolis tuoj pat nuskubėjo pastarosios link. Praeivių akis tądien viliojo ne tik senutėliai moskvičiai, pobiedos ar žiguliai. Ne vienas praeivis bandė įsitaisyti už džipo ar "Subaru" automobilio vairo. Iš viso Rotušės aikštėje starto lūkuriavo rekordinis dalyvių skaičius – 105 ekipažai iš dešimties šalių: Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Čekijos, Lenkijos, JAV, Graikijos, Didžiosios Britanijos ir Vokietijos. Beje, svečiai iš pastarosios šalies pirmieji užvedė variklį ir pajudėjo finišo link.
Naujausi komentarai