Kas išgelbės Vingio parką? Pereiti į pagrindinį turinį

Kas išgelbės Vingio parką?

2010-04-24 23:59
Kas išgelbės Vingio parką?
Kas išgelbės Vingio parką? / Gedimino Bartuškos nuotr.

Prieš 6 metus parengta Vingio parko vizija ir dabar kelia daug diskusijų. Ar reikia parke zoologijos sodo, žirgyno, zujančių karietų, taksi traukinuko ir automobilių aikštelių?

Viliotų pramogomis

Dar 2003 m. Vilniaus miesto savivaldybė buvo užsakiusi parengti Vingio parko plėtros viziją, kuri miesto biudžetui kainavo apie 50 tūkst. litų. Prie konceptualaus plano plušėjo apie 20 įvairių specialistų, kurie nupiešė dinamiško, gal net kiek "disneilendiško" parko viziją.

Penktadienį specialioje konferencijoje šią viziją miestelėnams pristatė Vingio parko raidos programos vienas rengėjų architektas Eduardas Lozuraitis. Šis atskleidė, kad pagrindinis koncepcijos tikslas – snaudžiantį Vingį paversti miestiečiams patraukliu objektu, kuriame bet kuris rastų sau smagios veiklos.

Pirmenybė būtų teikiama kultūrinei, poilsinei veiklai, tačiau specialistai siūlė greta jos atskirti ir aktyviam sportui pritaikytas zonas. Šiai zonai būtų priskiriami už estrados galintys atsirasti aikštynai, į parko prieigas iškelti atrakcionai, nuo Žvėryno tilto iki Botanikos sodo paskirtas kelias Nerimi baidarininkams.

Dar daugiau – greta aikštynų esą būtų galima įkurdinti žirgyną su 0,8 ha kiemu jodinėti. Jam numatytoje vietoje dabar auga menkavertės drebulės.

Taip pat siūlyta atskirti specialią gamtos mylėtojų zoną šeimoms ir moksleiviams. Viena idėjų – specialus 2,5 ha ploto laukinių žvėrių aptvaras. Esą ten būtų galima išvysti elnių, kitų laukinių žvėrių, specialiose patalpose – gal net egzotiškų paukščių. Aptvaras virstų gyvąja mokyklėle, kur vaikai galėtų susipažinti su žvėrimis, mokytųsi jais rūpintis.

Greta parke esą būtų galima įrengti ir kūrybines dirbtuves moksleiviams.

Kursuotų karietos ir taksi

Taip pat siūlyta padaryti patogesnį privažiavimą prie paties parko ir sutvarkyti vidaus takų tinklą. Pirmiausia suplanuotos trys didelės automobilių aikštelės: prie "Litexpo" centro, ties M.K.Čiurliono gatve ir greta buvusios "Velgos" gamyklos, kur planuota, kad įsikurs dar vienas "Akropolio" pramogų centras.

Palikę automobilius aikštelėse parko lankytojai esą galėtų traukti link pasirinktos zonos pėstute, važiuoti dviračiais, gal net žirgais traukiamomis karietomis ar specialiu taksi traukinuku. Esą toks viešasis parko transportas pasiteisintų.

"Traukinukas praverstų lankytojams: juk nuo Žvėryno tilto ir Geležinio Vilko gatvės iki parko centro – daugiau nei kilometras kelio. Nuo M.K.Čiurlionio gavės – beveik kilometras, o nuo būsimų automobilių aikštelių – ir pusantro kilometro", – motyvus dėstė E.Lozuraitis.

Sena idėja įaudrino

Prieš šešerius metus parengta vizija įstrigo dėl lėšų stokos. Mat niekuomet nepakako pinigų būtiniausiems parko tvarkymo darbams: pastatų renovacijai, net šimtamečių pušų priežiūrai, miško želdiniams atnaujinti.

Parko priežiūra Vilniui per metus dabar kainuoja apie 742 litus vienam hektarui. Parko plotas siekia 177 ha. Vadinasi, per metus tenka sukrapštyti apie 131 tūkst. litų. Vykdant aktyvią plėtrą tektų per metus ieškoti ne vieno milijono litų.

Tačiau nė nepradėta įgyvendinti sena parko vizija penktadienį sukėlė pristatymo besiklausantiems gyventojams pyktį. Labiausiai vilniečiai nerimavo dėl eismo. Mat šiuo metu eismas greta Vingio parko gana intensyvus.

Be to, konferencijos dalyviai siekė išsiaiškinti, kodėl vizijoje nė žodžiu neužsiminta apie griūvantį estrados pastatą, galimybę jį renovuoti. Ir svarbiausia – o kas finansuotų tokį parko projektą, kai elementariausiai priežiūrai savivaldybė pinigų neturi? Įsisiūbuojančią diskusiją puolė gesinti konferencijai pirmininkaujantis Vilniaus vicemeras Gintautas Babravičius.

"Planas geras, bet ar jis bus realizuotas, ar kitos idėjos, paaiškės įvertinus naujas galimybes. Mes tą procesą pradėsime ir procesas bus viešas. O dabar nėra prasmės šaudytis tuščiais šoviniais, nes dar joks sprendimas dėl Vingio parko nepriimtas", – dalyvius ramino G.Babravičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų