Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno automobilių turguje – gedulo nuotaikos

2009-05-22 13:25
Tendencija: sunkmetis įsisuko ir Kauno automobilių turguje.
Tendencija: sunkmetis įsisuko ir Kauno automobilių turguje. / Antano Slavinsko nuotr.

Kauno automobilių prekeiviai skundžiasi, kad situacija rinkoje tampa tragiška. Pirkėjų sumažėjo beveik dešimt kartų, o automobiliai parduodami už savikainą.

Patiria nemažai nuostolių

Kauno automobilių turgus pastaruoju metu gyvena ne pačius geriausius laikus? Į šį klausimą daugelis automobilių pardavėjų atsako su nuostaba veiduose.

"Blogiau nebuvo. Anksčiau padejuodavome, kad viskas blogai, tačiau tuomet net neįsivaizdavome dabartinės situacijos. Anksčiau nutrūkusį pirkėjų iš Rusijos srautą pakeisdavo kazachai, baltarusiai ar kiti atvykėliai. Dabar jų nebėra kam pakeisti – krizė siaučia visur", – pesimistiškomis nuotaikomis dalijosi daugelį metų automobiliais prekiaujantis Vytautas.

Turgaus prekiautojai pasakojo, kad pardavimai po Naujųjų metų smarkiai smuko, todėl atsivežtų prabangių automobilių kainą tenka mažinti perpus, šiek tiek mažiau nukainojami mažesnės vertės automobiliai.

"Nebėra ką nukainoti. Retas pardavėjas pastaruoju metu parduoda automobilį – toks įvykis prilygsta šventei. Už automobilių prikrautą vilkiką per savaitę tenka sumokėti 300 litų turgaus administracijai, tačiau automobilių niekas neparduoda", – guodėsi sutikti kauniečiai Saulius ir Antanas.

"Juk negali už tūkstantį eurų pirktą automobilį parduoti už penkis šimtus", – stebėjosi pardavėjas Algis.

Pardavėjai aiškino, kad pagrindinis jų galvos skausmas, kaip išparduoti automobilius. Apie naujųjų pirkimą retas negalvoja.

Žada keisti darbą

Kauno automobilių turgaus pardavėjai skundėsi, kad pirkėjų, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo beveik dešimt kartų. Daugelis svarsto galimybę pereiti į kitus darbus.

"Jei pasitaikys galimybė, tikrai keisiu darbą. Kol kas nėra iš ko rinktis – visur blogai. Visi pardavėjai dirba nuostolingai. Nėra prasmės atsivežti naujų automobilių iš užsienio", – liūdnai situaciją piešė kaunietis Žydrūnas.

"Šiuo metu Vokietijoje automobiliai brangiau kainuoja nei Lietuvoje. Būtent iš šios šalies atveždavome daugelį automobilių. Lietuviai turėtų greičiau išduoti vizas kirgizams bei kazachams, kad tik jie atvyktų. Atvykėliai juk perka ne tik automobilius, bet ir viešbučiuose gyvena, maistą čia perka – už viską moka", – aiškino automobilių pardavėjai Saulius ir Antanas.

Dauguma Kaune parduotų automobilių iki šiol buvo išvežami į užsienį, todėl situaciją pakeistų tik pasibaigusi krizė Kazachstane ar Baltarusijoje.

"Kaip ir visame pasaulyje juntame krizę, nebent ateiviai atskristų ir pagelbėtų. Ką darysime? Nieko, kantriai lauksime, o kas belieka", – svarstė Algis ir Gintaras.

Pasak pardavėjų, jeigu automobilis prieš pusmetį kainavo 20 tūkst. eurų, dabar jį galima nusipirkti už 12 tūkst.

Pirkėjai trina rankomis

Kauno automobilių turguje sutiktiems negausiems pirkėjams dabartinė situacija, kai automobilių kainos krenta žemyn, pasirodė palanki. Jie teigė, kad ketina pasinaudoti šia situacija ir ieškos pigesnių automobilių.

"Labai gera proga įsigyti transporto priemonę. Ketinu pasinaudoti krize ir artimiausiu metu ką nors išsirinkti. Ieškau sportinio automobilio", – džiaugėsi turguje sutiktas Gytis Kazlauskas.

"Nepasakyčiau, kad automobiliai labai atpigo. Reikia gerai paieškoti, bet atrasti galima. Prieš du mėnesius pirkau sau automobilį. Dabar ieškau uošviui, tačiau kol kas nerandu tinkamo varianto", – pasakojo 2003 m. "Mercedes" automobilį apžiūrinėjęs Jonas Gerulaitis.

Į pokalbį įsitraukęs automobilių pardavėjas suskubo papriekaištauti pirkėjui.

"Kaip nepinga? Šis "Mercedes" praėjusį lapkritį kainavo 16 tūkst. eurų. Dabar jis kainuoja vos 9 tūkst.", – piktinosi pardavėjas.

Skundėsi valiutos kursu

Laikai, kai automobilių turgus skambėjo nuo pirkėjų balsų iš Kazachstano, Kirgizstano ar Baltarusijos, – praeityje.

Šiuo metu geidžiamiausiais pirkėjais galima vadinti baltarusius, kurių į Kauną atvyksta daugiausiai. Tačiau ir pastarieji optimizmu netrykšta. Iš kaimyninės šalies atvykę Malikas ir Aleksandras teigė, kad nusipirkti tinkamą automobilį trukdo ne tik ekonominė krizė, bet ir netinkamas valiutų kursas.

"Mažas dolerio kursas euro atžvilgiu trukdo nusipirkti gerus automobilius. Labai sunku, ką nors tinkamo surasti ir iš to uždirbti. Automobilių kainos liko tokios pat, kaip ir anksčiau, nežinau, kodėl lietuviai tvirtina, kad automobiliai atpigo. Tenka ieškoti pigesnių, bet naujesnių automobilių, nes į Baltarusiją apsimoka gabenti ne senesnius nei dešimties metų", – pasakojo sutikti vyrai.

"Kazachstane automobilių niekas nebeperka, priežastis kaip ir visur – krizė. Dažniausiai perkame 14–17 metų senumo automobilius", – pasakojo kazachas Imerze Nabijevas.

"Jei pasakysi, kad namuose turi tinkamą parduoti automobilį, tada manysime, kad prekyba automobiliais vyksta gerai", – juokavo į būrį sustoję kirgizai.


Automobilių kainų pokyčiai

"VW Passat", 1994 m.: 2008 m. kainavo apie 1800 eurų, dabar galima įsigyti už 1000 eurų.

"Ford Mondeo", 2001 m.: 2008 m. kainavo 5000 eurų, dabar parduodamas už 3500 eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų