Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno gatvėmis riedės mažiau troleibusų

2009-07-30 07:56
Įžvalga: valdininkai mano, kad nedarbas sumažino viešojo transporto keleivių srautus.
Įžvalga: valdininkai mano, kad nedarbas sumažino viešojo transporto keleivių srautus. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Po atostogų grįžusių kauniečių laukia nemaloni staigmena – stotelėse teks ilgiau laukti troleibusų. Pastarųjų vairuotojai prabilo apie ketinimus rengti įspėjamąjį streiką.

Kurie maršrutai nepopuliarūs?

Nuo rugpjūčio 1-osios keičiasi miesto troleibusų grafikai. Ir tai nėra šiaip sau pasikeitimas – jie tiesiog rečiau važinės miesto gatvėmis.

"Troleibusų rida mažinama 8 proc. Stengėmės neliesti grafikų piko metu – ryte ir po pietų", – tikino savivaldybės kontroliuojamos įmonės "Autrolis" direktorius Mindaugas Legas. Jo nuomone, dėl to miestiečiams didelių problemų neturėtų kilti. Savivaldybės sprendimu, troleibusų rida 12 proc. buvo sumažinta balandį pakeitus viešojo transporto maršrutus.

Ilgiau teks palaukti troleibuso tiems, kurie važinėja po 19 val. Taip siekiama sutaupyti. "Vakarais intervalai tarp maršrutų ilgės, nes mažiau žmonių važinėja", – permainų priežastis aiškino "Autrolio" vadovas.

Paklaustas, kurių maršrutų troleibusų grafikai bus pakeisti labiausiai, "Autrolio" direktorius sakė, kad daugiausiai keisis mažiau populiarūs maršrutai. Deja, jis negalėjo įvardyti, kurie troleibusų maršrutai mieste yra nepopuliarūs. "Dar neseniai dirbu, tiksliai negalėčiau atsakyti", – teisinosi įmonės vadovas.

Rugsėjį į darbus grįžta atostogavę kauniečiai. Miestą užplūsta studentai, tad nežinia, ar toks troleibusų maršrutų optimizavimas pasirinktas laiku. M.Legas žada, kad rugsėjį maršrutai bus peržiūrimi dar kartą.

Tirs transporto sistemą

Pasak mero patarėjo įstaigų valdymo klausimais Valdemaro Taraškevičiaus, miesto transporto įmonėse atlikus auditą, nuspręsta optimizuoti jų išlaidas. Įmonių valdyboms pavesta sukurti planą, kaip tai padaryti. "Įjungiamas vidinis taupymo režimas", – patikslino mero patarėjas.

Šiemet miesto biudžete viešojo transporto bendrovėms buvo numatyta 5 mln. litų mažesnė suma nei pernai. "Kauno autobusai" ir "Autrolis" iš miesto piniginės turėtų sulaukti apie 47,5 mln. litų. 19 mln. litų iš šios sumos – nuo praėjusių metų užsilikusi savivaldybės skola. Kol miesto politikai atostogauja, nekalbama, ar sunkmečiu bus dar labiau karpomos biudžeto išlaidos transportui.

Pasak mero patarėjo, artimiausiu metu ketinama atlikti miesto transporto sistemos analizę. "Tai bus daroma už Europos Sąjungos pinigus. Galėsime dar geriau išsiaiškinti poreikius ir galimybes", – džiaugėsi V.Taraškevičius.

Vairuotojai grasina streiku

Optimizuojant miesto transporto įmones neišvengiamai teks atleisti kai kuriuos darbuotojus, mažinti jų atlyginimus. Troleibusų vairuotojai jau prabilo apie ketinimus rugpjūtį rengti įspėjamąjį streiką.

"Kol kas apie streiką ir vairuotojų atlyginimus nenoriu nieko komentuoti. Vyksta derybos su profesine sąjunga", – nuo klausimo išsisuko M.Legas. Jo teigimu, administracijos darbuotojų atlyginimai sumažinti du kartus. Artimiausiu metu planuojama dar kartą reorganizuoti įmonę.

Paklaustas, ar yra kokių nors poslinkių įgyvendinant "Kauno autobusų" ir "Autrolio" sujungimo idėją, "Autrolio" vadovas tikino apie tai nieko nežinantis. "Konkrečių užduočių man nėra duota. Atėjau stabilizuoti įmonės padėtį", – sakė M.Legas.

V.Taraškevičius neslėpė, kad kai kurie troleibusų vairuotojai bus atleisti. "Jeigu troleibusai važiuos rečiau, negalima laikyti vairuotojų be darbo", – sakė mero patarėjas. Jis tikino, kad artimiausiu metu kauniečiai gali būti ramūs dėl viešojo transporto bilietų kainos – kol kas jų branginti neketinama.

Šios kadencijos taryba autobusų ir troleibusų bilietų kainas didino tris kartus. Paskutinį kartą kainos kilo gegužę.


Padidėjo ir baudos "zuikiams"

Nuo antradienio Kaune padidintos baudos už važiavimą viešuoju transportu be bilieto.

Vaikų nuo 7 iki 14 metų vežimas be bilieto arba vaikų nuo 14 iki 16 metų važiavimas be bilieto keleivinėmis kelių transporto priemonėmis užtraukia baudą tėvams arba globėjams (rūpintojams) nuo 40 iki 80 litų.

Keleivių važiavimas įsigijus važiavimo bilietą su nuolaida, tačiau nepateikus reikiamų dokumentų, patvirtinančių teisę į transporto lengvatas, užtraukia baudą nuo 20 iki 40 litų.

Keleivių važiavimas be bilieto keleivinėmis kelių transporto priemonėmis arba važiavimas įsigijus važiavimo bilietą su nuolaida, neturint teisės į transporto lengvatas, užtraukia baudą nuo 60 iki 100 litų.

Atsisakymas sumokėti už važiavimą taksi arba už taksi iškvietimą  užtraukia baudą nuo 60 iki 100 litų.


Bilietų naujovės

Nuo rugpjūčio nebebus popierinių terminuotų (mėnesinių) autobusų ir troleibusų bilietų. Jie keičiami elektroniniais.

Terminuotus elektroninius bilietus keleiviai galės papildyti:

trims dienoms – 19 Lt,

septynioms dienoms – 29 Lt,

mėnesiui visoms dienoms – 84 Lt, tik darbo dienoms – 75 Lt,

trims mėnesiams visoms dienoms – 230 litų, tik darbo dienoms – 200 litų.

Keleiviai, turintys teisę į viešojo transporto bilietų lengvatas galės įsigyti elektroninius bilietus pigiau.

Vienkartiniai popieriniai bilietai ir toliau galios.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų