Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno taksistai piko valandų bijo it velnias kryžiaus

2013-05-17 10:48
Kauno taksistai piko valandų bijo it velnias kryžiaus
Kauno taksistai piko valandų bijo it velnias kryžiaus / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Teigiama, kad Kaune keleri metai taksi automobilių nemažėja, tačiau miestiečiai pastebėjo, kad piko valandomis jų prisišaukti beveik neįmanoma.

Juodosios valandos

Kaunietė Marija pasakojo susidūrusi su netikėta problema, kai sudėtinga prisišaukti taksi ryte, prieš darbo valandas.

„Sugedus automobiliui ketinau važiuoti į darbą taksi, nes bijojau pavėluoti į vieną susitikimą. Viskas baigėsi tuo, kad teko skubėti į stotelę ir vykti mikroautobusu, nes taksi įmonių telefonai arba buvo užimti, arba operatorės negalėjo pažadėti, kad greitai atvyks automobilis“, – pasakojo moteris.

Kitą rytą ji jau nė nebandė laimės kviesti taksi. „Keista, negi mieste neliko taksi vairuotojų?“ – stebėjosi Marija.

Kiti kauniečiai pastebi, kad sudėtinga taksi prisikviesti ir darbo dienos pabaigoje, kai mieste vėl labai padaugėja mašinų.

Neapsimoka važiuoti

Kelerius metus taksi vairuotoju dirbantis Vitalijus aiškino, kad ir jis, ir jo kolegos bijo piko valandų kaip velnias kryžiaus.

„Prieš 8 valandą ryto ir po 17 valandos yra vietų, kur labai lengvai gali įstrigti spūstyse, o klientas tokiu laiku paprastai kur nors skuba, todėl atvykęs jo gali ir neberasti. Uždarbis tokiu metu nėra didelis, o nervų kainuoja daug“, – aiškino jis.

Įmonės „Taksi Kaunas“ direktorius Juozas Vaičaitis irgi pripažino, kad tokiu metu tinkamai aptarnauti klientus ypač sudėtinga. „Viena iš išeičių – išankstiniai užsakymai. Tada klientus perspėjame, kad jei nori spėti laiku nuvykti piko valandomis turi pasiruošti ir laukti mūsų atsiųsto automobilio gerokai anksčiau“, – patarinėjo J.Vaičaitis.

Vitalijus pastebi, kad sudėtinga išsikviesti taksi ir savaitgalio rytais. „Šeštadienio ir sekmadienio naktys pačios pelningiausios, o nuo 6 valandos ryto daugelis važiuoja miegoti. Todėl iki maždaug 10 valandos ryto savaitgaliais gali tekti ilgokai palaukti taksi“, – dalijosi patirtimi vairuotojas.

Automobilių nemažėja

Kauno savivaldybės transporto skyriaus vyriausioji specialistė Solveiga Kriūnienė patvirtino, kad taksi paslaugos teikėjų nemažėja, konkurencija gana aštri, tik ji pasireiškia ne piko valandomis. „Kelerius metus Kaune yra stabilus taksi automobilių skaičius – apie 600“, – teigė ji.

Šiuo metu su taksi paslaugos ženklais važinėja 622 mašinos. „Vienintelis pokytis, kad nuo 2011 m. pasikeitus įstatymams dalis dirbusių taksi įmonėse vairuotojais dirbusių žmonių nusprendė užsiimti šia veikla savarankiškai“, – sakė S.Kriūnienė.

Šiuo metu individualia veikla užsiima 232 taksi vairuotojai. Likusieji tebedirba 13-oje taksi įmonių. Šios arba turi nuosavus automobilius, arba nuomoja juos iš vairuotojų. „Dalis individualiai dirbančių vairuotojų nuomojasi radijo stoteles iš įmonių, iš jų priima užsakymus. Kiti laukia klientų gatvėje“, – kalbėjo S.Krūnienė.

Tarifai skiriasi

Jau daug metų taksi tarifai nereguliuojami savivaldybės. Pasak Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiojo specialisto Eimanto Babelio, vairuotojai dar prieš gaudami leidimus teikti šią paslaugą turi nurodyti, kokiais tarifais važinės. „Jie nurodo dieninį, naktinį ir poilsio dienų kainas“, – sakė E.Babelis.

Įmonės dieną dažniausiai ima 1,99 lito už kilometrą. Nemažai jų skelbia nekeičiančios šio tarifo ir kitu paros metu ar per šventes. Kai kurios prašo 2,2 ar 2,3 lito už kilometrą. Brangiausius įkainius nurodė savarankiškai dirbantys vairuotojai. „Turime nurodžiusių 3 litų tarifą dienos metu ir net 4,5 litų naktimis arba švenčių dienomis“, – informavo E.Babelis.

J.Vaičaitis mano, kad tokie tarifų skirtumai nenaudingi įmonėms. „Kai kurie individualiai dirbantys vairuotojai nuomoja iš mūsų radijo stoteles ir važinėja su įmonės logotipu. Jiems nurodome taikyti mūsų tarifus, bet kartais sulaukiame klientų skundų, kodėl už tą patį atstumą jie moka daugiau. Vadinasi, kai kurie nuomininkai elgiasi nesąžiningai, o kontroliuoti individualių vežėjų negalime, o įmonių reputacija nukenčia“, – apgailestavo J.Vaičaitis.

Klientų mažėja

Ir įmonių, ir individualūs vežėjai pastebi, kad klientų kasmet mažėja. „Mums geriausias laikas, kai šalta, lietinga, o vasarą klientų pastebimai sumažėja“, – pasakojo prie prekybos centro laukęs klientų taksi vairuotojas Martynas Kokinas. Jis sakė, kad iš pradžių dirbo taksi bendrovėje, o paskui nusprendė dirbti savarankiškai ir nuomotis iš įmonės tik radijo stotelę. „Jaučiuosi savo laiko šeimininku, galiu pats planuoti darbo valandas“, – aiškino vyras.

Jis tvirtino, kad pragyventi iš šio verslo įmanoma, nors daug pajamų tenka skirti degalams, mašinos remontui, 300 litų per mėnesį kainuoja radijo stotelės nuoma. Per metus apie tūkstantį litų sumoka deklaravęs pajamas už metus.

Taksi vairuotojai keleiviams privalo pateikti mokesčio kvitus, pildyti pajamų žurnalus. Daugelis jų norėtų dirbti ne pagal individualios veikos, o pagal verslo liudijimo turėtojų reikalavimus. „Tada ir mokesčiai būtų skaidriau surenkami, o dabar daugelis keleivių patys nenori tų kvitų, atsiranda daug būdų nedeklaruoti visų pajamų“, – įsitikinęs Vitalijus.

Jis taip pat sakė pragyvenantis iš taksi paslaugų, bet tai kainuoja daug pastangų. „Tenka dirbti naktimis, nelieka savaitgalių, nes tada labiausiai apsimoka važiuoti į gatves. Jei gaučiau darbą su maždaug 2 tūkst. litų stabiliu atlyginimu per mėnesį, kai per dieną užtektų atidirbti 8 valandas, mesčiau taksi verslą“, – prisipažino Vitalijus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų