Pereiti į pagrindinį turinį

Kinai okupuoja didžiuosius prekybos centrus

2009-11-13 06:59
Invazija: kinai prekybininkai per sunkmetį ėmė veržtis į Vilnių.
Invazija: kinai prekybininkai per sunkmetį ėmė veržtis į Vilnių. / "Scanpix" nuotr.

Kinai Lietuvos sostinėje – jau ne tik nebrangūs statybininkai ar kiniško maisto užeigų šeimininkai. Jų parduotuvės kuriasi net didžiuosiuose prekybos centruose sostinės širdyje.

Gariūnai miesto širdyje

Priešais Vyriausybę įsikūręs prekybos centras "Flagman" anksčiau žibėjo prabanga, įkandama ne visiems vilniečiams. Tačiau krizė paliko pėdsaką, ir prestižinis prekybos centras tapo nebe toks prestižinis. Bene geriausias pavyzdys – kinų bendrovei priklausanti drabužių, avalynės ir aksesuarų parduotuvė "Vivid shop", užimanti apie pusę antro prekybos centro aukšto.

"Flagman" valdytojas Nerijus Jasinskas dienraščiui teigė, kad bendrai kinų ir vengrų bendrovei iš viso išnuomota apie 1,4 tūkst. kv. m prekybos centro ploto. Iš jų apie 1 tūkst. kv. m užima pati parduotuvė, likę 400 kv. m – sandėliai. Anksčiau tose pačiose "Flagman" patalpose glaudėsi kelios gerokai mažesnės parduotuvės. Kinų parduotuvei visas šis plotas sujungtas. N.Jasinskas teigė kol kas neturįs jokių skundų dėl naujų nuomininkų.

Kainos "Vivid shop" primena ne prestižinę prekybos vietą sostinės centre, o Gariūnų turgų. Prieš metus ar dvejus kinai prekybininkai galėjo tik pasvajoti apie tokias patalpas.

Tiko ir rūsys

Dar viena didžiulė kinų parduotuvė spalį atidaryta prekybos centre "Mada", esančiame Viršuliškių mikrorajone. Drabužiais ir avalyne prekiaujantys kinai įsikūrė cokoliniame prekybos centro aukšte, patalpose, kurios lig šiol buvo tiesiog rūsys. "Madoje" kinai tenkinasi maždaug perpus mažesnėmis patalpomis nei "Flagman" – jiems skirta 750 kv. m prekybos centro ploto.

"Rūsio patalpos nebuvo netgi įrengtos, pritaikėme jas prekybai", – dienraščiui sakė "Madą" valdančios bendrovės "Limada" direktorė Sigita Gaižauskienė.

"Mados" šeimininkai taip pat kol kas nesiskundžia naujaisiais nuomininkais. Tačiau S.Gaižauskienė pripažino kiek prisibijanti kinų verslininkų, ypač po garsiai nuskambėjusio atvejo, kai Šiauliuose parduotuvę atidarę kinai po mėnesio dingo su visomis prekėmis ir nesusimokėję už patalpų nuomą. "Kol kas jie kiaulysčių neiškrėtė. Kaip toliau klostysis mūsų santykiai, sunku prognozuoti. Bet stengėmės apsidrausti, kad neliktume pliki ir basi", – sakė pašnekovė.

Daugiau kinų neįsileis

"Mados" valdytojos teigimu, kinų veržimasis į prekybą drabužiais ir avalyne sostinėje jau tampa įprastu reiškiniu. Be to, verslininkė pripažino, kad azijiečių siūlomos prekės gerokai pigesnės nei lietuviškose parduotuvėse.

"Drabužių ir avalynės kainos pas mus tikrai nemažos. Jiems tai gera proga pateikti prekes palankesnėmis kainomis ir sėkmingai išnaudoti krizės laikotarpį. Klientai turi didesnį pasirinkimą. O ir klientų yra visokių. Vieni galbūt niekada nepirks tokių prekių, nes, reikia pripažinti, jos nėra idealiai kokybiškos", – svarstė S.Gaižauskienė.

Pašnekovė teigė neketinanti į "Madą" įleisti daugiau kinų prekybininkų. "Ne, tikrai ne. Tokio pobūdžio prekėms papildomų patalpų nesuteikčiau. Balansas turi būti", – sakė prekybos centro valdytoja.

Martynas Babilas, Bendrovės "DnB Nord" būstas" komercinio nekilnojamojo turto ekspertas

Dėl kinų parduotuvių ne tik kenčia prekybos centrų prestižas, bet ir formuojasi kitoks klientų būrys. Gali būti, kad nuo to nukenčia ir kiti nuomininkai. Pavyzdžiui, prekybos centre "Flagman" nuomininkų būrys labai padrikas: nuo prekių ženklų "Adidas" ir "Puma" iki kinų.

Vis dėlto kinai gauna ne pačias geriausias patalpas: be vitrinų į gatvę, ne pirmame aukšte ir t. t.

Tikiu, kad prekybos centrai neįsileis daugiau nei po vieną kinų parduotuvę. Kinų prekybos plėtra labai įdomi. Jie dažniausiai veikia šeimomis, ir viena šeima su kita nelinkusi konkuruoti. Jie arba labai stipriai draugauja, arba pešasi.

Abejoju, ar kinai smarkiai plėsis į didžiuosius prekybos centrus Vilniuje. Jų valdytojos yra profesionalios bendrovės, ir jos turbūt neleis sau gadinti prekybos centro įvaizdžio dėl vieno nuomininko. Tūkstantis "kvadratų" – didelis plotas, bet ne toks, dėl kurio nuomininkas būtų labai svarbus.

Nemanau, kad ši kinų ekspansija labai susijusi su Kinijos ekonomikos atsparumu krizei. Jie, manyčiau, tiesiog naudojasi proga ir patalpų nuomos kainų nuopuoliu.

Apie jų verslo specifiką teko daug girdėti. Vystytojams rekomenduočiau su jais bendrauti atsargiai. Mums, kaip tarpininkams, teko su jais susidurti, ir patirtis buvo nekokia. Jie susirenka informaciją, stengiasi apeiti tarpininkus ir bendrauti tiesiogiai su patalpų savininku. Iš pradžių jie būna labai draugiški, į visus kreipiasi "my friend" (mano drauge – angl.), bet baigiasi tuo, kad draugas tampa priešu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų