Pereiti į pagrindinį turinį

Kodėl stulpai dygsta šaligatvio vidury?

2019-11-29 03:00

Vilniaus miesto savivaldybė vieną po kito skelbia pranešimus apie rekonstruojamas gatves. Birželio viduryje rekonstrukcija prasidėjo ir seniausio rajono – Šnipiškių – Giedraičių gatvėje. Tik problema, kad tai, kaip vyksta darbai, gyventojams kelia labai daug klausimų, o rezultatas nutolęs nuo to, kas buvo žadama.

Požiūris: šnipiškiečiams nesuprantama, kodėl elektros stulpai renovuojamoje Giedraičių gatvėje atsidūrė ant pėsčiųjų tako.
Požiūris: šnipiškiečiams nesuprantama, kodėl elektros stulpai renovuojamoje Giedraičių gatvėje atsidūrė ant pėsčiųjų tako. / B. Barausko nuotr.

Sulaukė dėmesio

Gegužę savivaldybė pranešė, kad artimiausiu laiku prasidės vienos svarbesnių susisiekimo arterijų Šnipiškių seniūnijoje – Giedraičių gatvės – rekonstrukcija. Dėl to buvo pasirašyta rangos sutartis su bendrove "Akordas1", laimėjusia viešąjį konkursą. Iki metų pabaigos bus atnaujinta beveik 1 km gatvės atkarpa nuo Lvovo iki Žalgirio gatvės ir 200 m ilgio S.Fino gatvės atkarpa nuo Giedraičių iki Kalvarijų gatvės. Šalia rekonstruojamos Giedraičių gatvės bus nutiestas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas, įrengtos saugios pėsčiųjų perėjos, šaligatviai, atnaujinti inžineriniai tinklai ir gatvės apšvietimas. Gatvės atnaujinimo darbai kainuos 2 mln. eurų, Vilniaus savivaldybė skyrė 900 tūkst. eurų.

"Vilniuje pastaraisiais metais tvarkoma rekordiškai daug miestiečius supančių erdvių, anksčiau užmirštų gatvių. Šnipiškes šiuo metu gaiviname iš esmės, projektuodami naujas viešąsias erdves, tvarkydami apleistas gatves, jungtis prie naujų centralizuotų vandentiekio ir nuotekų tinklų. Norime išsaugoti abipus Giedraičių gatvės tvyrančią istorinę Skanseno atmosferą, ypatingą gatvių struktūrą, kultūrinio istorinio paveldo objektus, tačiau kartu privalome pirmiausia padėti čia gyvenantiems žmonėms atsinaujinti gyvenamąją aplinką, kad ši taptų patogi gyventi. Atnaujinama gatvė – susisiekimo arterija ne tik Giedraičių ir S.Fino gatvių gyventojams, bet ir šalia besidarbuojantiems biurų darbuotojams. Skaičiuojama, kad šia gatve per parą kasdien važiuoja daugiau kaip 4 tūkst. transporto priemonių", – sakė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Giedraičių gatvėje bus atnaujinama kelio danga, įrengtas apšvietimas, atnaujinti pėsčiųjų takai, įrengtos saugios pėsčiųjų perėjos, rekonstruoti inžineriniai tinklai, nutiestas daugiau nei 1 km dviračių takas.

Na, kitoje gatvės pusėje bus šaligatvis be stulpų – galima eiti kita puse, jei jau stulpai trukdo ar erzina.

"Naujasis dviračių takas užtikrins dar patogesnį judėjimą dviračiu ar kita riedėjimo priemone į biurus ir centrinę miesto dalį. Giedraičių takas įsilies į bendrą miesto dviračių takų sistemą: projektuojamais takais Žalgirio ir Kernavės gatvėse, ramaus eismo gatvelėmis Šnipiškėse. Giedraičių gatvė po rekonstrukcijos taps saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems", – sakė Susisiekimo dviračiais Vilniaus mieste projekto vadovas Antonas Nikitinas.

Sprendimai stebina

Birželio pradžioje, anot savivaldybės, "šnipiškiečių laukta" Giedraičių gatvės rekonstrukcija prasidėjo, o kartu su ja – ir vietos gyventojų vargai. Žmonės buvo kantrūs – suprasdami, kad be nepatogumų rekonstrukcijos būti negali, juos kentėjo. Tačiau tai, ką jie mato pastaruoju metu, kelia nerimą. Pavyzdžiui, šnipiškiečiai pastebėjo, kad gatvės ruože tarp S.Fino ir Daugėliškio gatvių pradėti įrenginėti gatvės apšvietimo stulpai dėl sunkiai suvokiamų priežasčių statomi būsimo šaligatvio viduryje.

Kaip "Vilniaus dienai" teigė Šnipiškių seniūnijos Giedraičių seniūnaitis Miroslavas Bielinis, jo įsitikinimu, didžiausia problema yra prastas projektavimas ir projekto vykdymo priežiūra.

"Suprantu – tie stulpai stovi pagal normatyvus. Prie dviračių tako pusė metro yra apsaugos zona, tad stulpai turi stovėti apie 40 cm nuo krašto. Taip ir stovi. Vienoje Giedraičių gatvės pusėje šaligatvis yra platesnis, o kitoje, kur privatūs sklypai, šaligatvis susiaurėja, stulpai atsiduria ant šaligatvio. Taip jau buvo suprojektuota. Tik kai gyventojams ateities vizualizacijas rodė, elektros stulpai buvo ant skiriamosios ribos. Gyventojams jau tada buvo kilę klausimų, kodėl neplanuoja stulpų apskritai už ribos, ten, kur stovi senieji elektros stulpai. Buvo paaiškinta, kad tada šviesa neapims ir šaligatvio, ir dviračių tako", – sakė seniūnaitis.

Pažadas – išsiaiškinti

Viduryje būsimo šaligatvio "išdygusiais" stulpais pasipiktinę gyventojai kreipėsi į Vilniaus savivaldybės administracijos direktorių Povilą Poderskį. Jis pažadėjo situaciją išsiaiškinti ir, jei ką, – nurodyti stulpus pastumti. Tik šnipiškiečiai suvokia, kad tai nerealu – kabeliai po žeme jau nutiesti, tad, norint kažką pakeisti, reikėtų viską atkasti ir tiesti iš naujo.

"Na, kitoje gatvės pusėje bus šaligatvis be stulpų – galima eiti kita puse, jei jau stulpai trukdo ar erzina, – sakė M.Bielinis. – Stulpai stulpais, bet  pažiūrėkite, kaip nesąmoningai įrengiamos elektrikų "dėžės". Sutarta – vietos gyventojai prie savo namų daro 1,20 m aukščio tvoreles, kad būtų gražu ir įmanoma paveldą apžiūrėti, o dabar visur prikaišiota tų dėžių, kurios yra 1,70 m ar net 2 m aukščio. Faktas, kad niekas jų neapsaugos – vis tiek jos kažkada bus vandalų išpaišytos ir atrodys baisiai. Vienam žmogui pastatė skydinę prieš langus – jis pasirašė, nes jam sakė, kad dėžė bus prie sienos. Kitoje vietoje ne ta puse dėžė stovi, į gatvę atsukta – elektrikai teisinasi, kad kitaip negali atidaryti senos dėžės. Negana to, buvo žadama, kad tos elektros skydinės bus trijų spalvų ir derinamos prie fasadų ir tvorų, o pastatė visas vienodas, chaki spalvos."

Kai gyventojai ėmė aiškintis dėl šių elektros skydinių, sužinojo, kad elektros tinklų atstovai jas įrenginėjo pagal suderintas sąlygas. Vietas derino Kultūros paveldo departamentas, o dydžio niekas su niekuo nederino – tai sprendė elektros tinklų atstovai pagal savo poreikius ir saugumo reikalavimus.

Seniūnaičio įsitikinimu, kiekvienas daro taip, kaip jam reikia, kaip jam paprasčiau, ir tiek. O projekto vykdytojų – bendrovės "Vilniaus planas", juo labiau Vilniaus savivaldybės kontrolės nėra, neatsakingai žiūri į visą situaciją. Gyventojai patys kasdien turi žiūrėti, kontroliuoti, baksnoti pirštu.

Didžiausias rekonstrukcijos pliusas, anot M.Bielinio, gyventojams pavyko išsireikalauti, kad vykdant rekonstrukciją per visą Giedraičių gatvę būtų nutiesta dujų trasa. Kol jos nebuvo, šnipiškiečiai, kurie norėjo prisijungti prie dujų tiekimo, to nedarė, nes tai būtų kainavę apie 15–17 tūkst. eurų. Dabar ši kaina gerokai sumažėja – iki 2–3 tūkst. eurų, tad maždaug 15 namų nekūrens krosnių ir nebeterš Vilniaus oro.

Viskas pagal projektą

Apie ant pėsčiųjų tako Giedraičių gatvėje dygstančius elektros stulpus paklaustas Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius P. Poderskis neneigė, jog toje gatvės pusėje, kurioje yra standartinių matmenų dviračių takas su šaligatviu, kai kuriuose susiaurėjimuose išties bus nepatogu praeiti. Tačiau kitoje pusėje yra standartinių matmenų šaligatvis be jokių stulpų.

Suprojektuota viskas buvo pagal teisės aktus, tačiau būtų buvę galima geriau.

Jo teigimu, suprojektuota viskas buvo pagal teisės aktus, tačiau būtų buvę galima geriau, pavyzdžiui, išimties tvarka elektros stulpus statyti 25 cm arčiau dviračių tako.

Giedraičių gatvės rekonstrukcijos projekto vadovė, bendrovės "Vilniaus planas" inžinierė Vida Kukelkienė "Vilniaus dienai" teigė, jog jai suprantamas Šnipiškių gyventojų nerimas, tačiau kai kur tai – tik nepagrįstas panikavimas.

Apšvietimo stulpai ruože tarp S.Fino ir Daugėliškio gatvių, anot jos, įrengti teisingai, pagal projektą, nuo dviračių tako – per 40 centimetrų. Pėstiesiems lieka 1,2 m plotis, o tai atitinka norminius reikalavimus. Negana to, stulpų zona bus su juodomis trinkelėmis, o pėstiesiems – su šviesiomis trinkelėmis, tad net vizualiai jos skirsis.

Elektros skydinių pastatymo vietos, V.Kukelkienės teigimu, buvo derintos su gyventojais, taip pat su visomis instancijomis. Šių darbų priežiūros "Vilniaus planas" neatlieka, įmonė ESO turi vykdyti juos pagal suderintą projektą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų