Vyrai per krepšinio rungtynes buriasi prie televizoriaus ekranų, o moterys - nebūtinai. Šio socialinio atradimo laikas - vakarykštis vidurdienis.
Spietėsi televizorių skyriuje
Iš pirmo žvilgsnio neatrodė, kad "Akropolyje" vyksta kas nors ypatinga. Prekybos centras pulsavo įprastu ritmu: pirkėjai vaikščiojo po parduotuves, lėtai apžiūrinėjo prekes, kiti jau apsipirkę traukė išėjimų link. Tačiau įdėmiau pažvelgęs į parduotuvių bei barų gyvenimą galėjai įsitikinti: tai nėra įprastas trečiadienis.
Buitinės technikos parduotuvės "Elektromarkt" gale kabantys keliasdešimt televizorių vienu metu rodė tą patį vaizdą - Lietuvos ir Kinijos krepšinio rinktinių susitikimą. Greta - būrys krepšinio aistruolių, įsitaisiusių foteliuose ar tiesiog ant žemės, audringai reaguojančių į kiekvieną taiklų lietuvių metimą.
"Man čia patinka, gera aplinka, ir žiūrovų susirenka nemažai. Šioje parduotuvėje stebiu jau ketvirtas rungtynes, - pasakojo Ramūnas Palubinskas ir pridūrė: - Pasirgti už lietuvius į šią parduotuvę dažniausiai susirenka tie patys žmonės."
"Neradau vietos, kur galėčiau pasižiūrėti rungtynes, todėl sustojau parduotuvėje, be to, ji arčiausiai buvo. Šiaip stengiuosi rungtynes žiūrėti namuose", - tikino kaunietis Mindaugas.
"Elektromarkt" darbuotojai pasakojo, kad krepšinio aistruoliai prie televizorių ekranų susirenka per kiekvienas Lietuvos rinktinės rungtynes.
"Šį kartą žiūrovų buvo šiek tiek mažiau nei per rungtynes su rusais. Tuomet į parduotuvę sugužėjo gal šimtas krepšinio sirgalių, kurie, susėdę ant žemės, lentynų, aistringai palaikė savo komandą", - pasakojo parduotuvės direktorė Daiva Klibavičienė.
Karaliavo vien moterys
Tuo metu sporto prekių ir drabužių parduotuvėse moterys kaip niekur nieko dairėsi po lentynas. Pardavėjų tai nestebino. "Sportland" darbuotoja Laima sakė pirkėjų antplūdžio besitikinti ne dabar, o po varžybų.
"Per krepšinio rungtynes visuomet sulaukiame mažiau žmonių. Kol žaidžia lietuviai, prekyba sustoja, tačiau iškart po rungtynių pirkėjų pastebimai padaugėja. Tikriausiai tie, kurie žiūrėjo krepšinį, ateina pas mus", - svarstė Laima.
Į drabužių parduotuvių vitrinas besidairiusi Vilma pasakojo palikusi vyrą žiūrėti krepšinio viename prekybos centro barų, o pati patraukusi matuotis drabužių.
"Man dabar ramu - žinau, kad grįžusi rasiu jį toje pačioje vietoje", - kvatojosi moteris.
"Vakar, kai nevyko krepšinio rungtynės, vyrų "Akropolyje" buvo žymiai daugiau, - pardavėjos nuobodžiavo, tad buvo šnekios. - Moterims tikriausiai krepšinis ne toks svarbus. Pavyzdžiui, mums jis nelabai rūpi - sužinome rezultatą ir to užtenka."
Alus nukonkuruoja picą
Zona, kurioje įsikūrę prekybos centro barai ir kavinės, pasitiko garsiai aidinčiais vyriškais balsais ir šūksniais. Picerijos "Pizza Hut" lankytojai, kurių didžioji dauguma vakar buvo vyrai, nevyniojo tiesos į vatą: atėjo čia palaikyti Lietuvos krepšininkų. Vieni, ištaikę progą, išsmuko iš darbo per pietų pertrauką ir neketino į jį grįžti, kol nesibaigs rungtynės, kiti pasakojo specialiai ieškoję vietos, kurioje ramiai galėtų pažiūrėti krepšinį.
"Retai kada žiūriu krepšinį kavinėje, bet šiandien teko. Gyvenu Kaišiadorių rajone - grįžti nespėčiau, o rungtynes pažiūrėti norisi. Iš čia nesitrauksiu iki jų pabaigos, sirgsiu už savus", - kaišiadorietis Rolandas buvo nusiteikęs ryžtingai.
"Pizza Hut" darbuotojai yra pastebėję, kad per krepšinio rungtynes už picą populiaresnis tampa alus, kurio pardavimai žymiai išauga.
"Kai žaidžia Lietuvos krepšininkai, žymiai daugiau parduodame alaus ir maisto. Tuo metu apie 80 proc. mūsų lankytojų būna vyrai", - pasakojo restorano direktorė Lijana Bansevičienė.
Konkurenciją su krepšiniu teigė jaučią ir žvejų parduotuvės pardavėjai. Kol vyko lietuvių rungtynės su kinais, jų parduotuvė buvo beveik tuščia.
Kur kauniečiai žiūrėjo krepšinį?
Restoranas "Miesto sodas"
"Per pietus restorane sumažėjo lankytojų, nes gretimame klube "Siena" buvo rodomos krepšinio rungtynės, todėl žmonės rinkosi ten", - pasakojo renginių organizatorė Daiva Bunickaitė.
Klubas "Siena"
"Vakar sulaukėme labai daug krepšinio sirgalių, jų į klubą rungtynių metu atėjo apie 100", - teigė padavėja Ilona.
Picerija "Pas Paolo"
"Sulaukėme labai daug lankytojų, visi staliukai buvo užsakyti krepšinio rungtynėms", - teigė padavėja Jolita Žilytė.
Naujausi komentarai