Pereiti į pagrindinį turinį

Kritikuoja idėją atšaukti naktinius skrydžius: išaugs kainos

2024-08-06 12:01

Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas siūlo riboti naktinius skrydžius tarp vidurnakčio ir 6 val. ryto. Dėl šio klausimo jis, kartu su sostinės savivaldybės tarybos nariu Vydūnu Sadausku inicijavo peticiją, raginančią ateityje visiškai atsisakyti tamsiuoju paros metu vykstančių skrydžių, tačiau Lietuvos oro uostai (LTOU) idėją kritikuoja, neva priėmus tokį sprendimą, išaugtų kainos.

Kritikuoja idėją atšaukti naktinius skrydžius: išaugs kainos
Kritikuoja idėją atšaukti naktinius skrydžius: išaugs kainos / L. Balandžio / BNS nuotr.

Raginama nuo 2025 m. mažinti naktinių skrydžių skaičių, iki 2028 m. – visiškai atsisakyti

A. Zuokas siūlo nuo 2025 m. mažinti naktinių skrydžių skaičių nuo 24 val. iki 6 val. ryto, visiškai jų atsisakant iki 2028 m. Šia iniciatyva politikas teigia siekiantis užtikrinti, kad Lietuvoje būtų sudarytos sąlygos gyventojų sveikatai ir gerovei apsaugoti, taip pat prisidėti prie aplinkos apsaugos bei kovos su klimato kaita.

Anot jo, moksliniai tyrimai rodo, kad naktinis triukšmas turi neigiamą poveikį žmonių sveikatai, taip pat naktiniai skrydžiai prisideda prie oro taršos ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo, kurie neigiamai veikia aplinką.

A. Zuokas pažymi, kad daugelyje pasaulio miestų ir šalių jau yra įvesti naktinių skrydžių apribojimai, kurie teigiamai veikia vietos gyventojų gyvenimo ir kelionių kokybę, o gyventojai turi teisę į nakties poilsį. Anot jo, tiesiogiai nuo skrydžių keliamo triukšmo kenčia daugiau nei 150 tūkst. Vilniaus gyventojų, gyvenančių Žirmūnuose, Antakalnyje, Užupyje, Markučiuose, Naujininkuose ir Salininkuose.

LTOU: idėja kelia grėsmę šalies pasiekiamumui

Vis tik Lietuvos oro uostai A. Zuoko iniciatyvą kritikuoja ir tikina, kad įgyvendinus siūlomus pokyčius gali kilti grėsmė šalies pasiekiamumui. LTOU pažymi skirianti daug dėmesio triukšmo poveikio žmonėms mažinimui, taip pat gyventojams, įsikūrusiems arčiausiai oro uostų, už triukšmą mažinančių priemonių diegimą yra kompensuojama.

„Idėją riboti naktinius skrydžius vertiname kaip keliančią grėsmę šalies pasiekiamumui. Visų pirma todėl, kad reikia detaliai įvertinti kontekstą ir galimus padarinius – labai tikėtina, kad toks veiksmas turėtų neigiamą poveikį bendram šalies susisiekimui per pagrindinį Lietuvos oro uostą. Nukentėtų tiek keleiviai, tiek šalies turizmo sektorius, tiek patrauklumas verslui, tiek ekonomika bendrai“, – pažymima Eltai perduotame LTOU komentare.

Idėją riboti naktinius skrydžius vertiname kaip keliančią grėsmę šalies pasiekiamumui.

„Visiški nakties skrydžių apribojimai tikrai nėra įprasta praktika visoje Europoje, tai labiau išimtis – žvelgiant į bendrą oro uostų skaičių visose ES šalyse. Net ir taikant nakties laiko ribojimus, nėra vienos bendros praktikos, tam tikruose oro uostuose yra nemažai galiojančių išimčių įvairiems skrydžiams ir jie tikrai vyksta bet kokiu metu. Tiek Rygos, tiek Talino oro uostai neturi jokių naktinių skrydžių ribojimų“, – pažymi Lietuvos oro uostai bei prideda, kad įvestas naktinių skrydžių draudimas Vilniuje, tikėtina, jog turėtų neigiamos įtakos kai kuriems skrydžiams ir jų neliktų arba būtų sumažintas dažnumas.

LTOU aiškina, kad skrydžių tarp Vilniaus ir svarbių aviacijos centrų (angl.: „hub“) laikas labai detaliai derinamas su techninėmis tų centrų galimybėmis ir ne visi laikai atlikti skrydžiui (angl.: „slot“) yra pasirenkami visiškai laisvai, todėl gali būti vykdomi tik tada, kai yra galimybės tai daryti.

„Oro bendrovės labai detaliai derina ir su jų vykdomais skrydžiais į kitus didžiuosius aviacijos centrus Azijoje, Šiaurės ar Pietų Amerikoje. Be to, Baltijos šalys yra viena valanda kitoje laiko juostoje nuo daugelio Vakarų ir Centrinės Europos valstybių, dėl to dalis skrydžių iš pagrindinių Europos miestų atvyksta tik santykinai vėlai, išskridę patogiu laiku iš Europos miestų. Praradus kai kuriuos rytinius skrydžius iš Vilniaus, keliautojai iš Lietuvos nespėtų į daugumą jungiamųjų skrydžių“, – teigia Lietuvos oro uostai.

„Apribojus oro uosto darbo laiką išaugtų skrydžių kainos“, – akcentuojama komentare.

Vilniaus savivaldybė: klausimas bus svarstomas Tarybos posėdyje rugpjūčio pabaigoje

Vilniaus miesto savivaldybės ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas Eltai patvirtino, kad sostinės Taryba yra parengusi Triukšmo prevencijos veiksmų planą artimiausiems keturiems metams, o A. Zuokas Miesto plėtros komiteto posėdyje iškėlė idėją savo siūlymą įtraukti į planą. Dėl to, kad komitetas iniciatyvai pritarė, klausimas bus svarstomas Tarybos posėdyje rugpjūčio pabaigoje.

„Savivaldybė yra parengusi ir planuoja tvirtinti Triukšmo prevencijos veiksmų planą 2024–2028 metams. Šio plano svarstymo Miesto plėtros komiteto posėdyje metu, komiteto narys Artūras Zuokas iškėlė siūlymą į planą įtraukti nuostatą dėl palaipsnio naktinių skrydžių nuo 0 iki 6 val. atsisakymo. Kadangi komitetas siūlymui pritarė, jis bus svarstomas Tarybos posėdyje rugpjūčio pabaigoje“, – teigė G. Grubinskas.

Vilniaus oro uoste nuo 24 val. iki 6 val. ryto vidutiniškai įvyksta apie 20 skrydžių, kurių beveik pusė yra užsakomieji – poilsinių kelionių skrydžiai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų