Vasaros pabaigoje Vilniuje atidaroma parduotuvė "Ikea" daugeliui kelia smalsumą, o jos konkurentams – baldų gamintojams ir pardavėjams – meta iššūkį. Tačiau šie sako konkurencijos nebijantys ir netgi džiaugiasi, kad ji auga.
Rinkos rodiklis
"Ogmios" grupės ekonomikos direktorė Viktorija Beatričė Radzevičienė dienraščiui teigė, kad labai nustebinti Lietuvos baldų gamintojų ir prekiautojų "Ikeos" atidarymas neturėtų. Pasak jos, apie šį didelį žaidėją, ateinantį į Lietuvos rinką, mūsų šalies baldininkai žinojo jau seniai.
Ji tvirtino mananti, kad šios parduotuvės atidarymas Lietuvoje yra labai pozityvus reiškinys. Jis rodo, kad mūsų šalyje yra atitinkamos sąlygos, reikalingos didiesiems pasaulio rinkos dalyviams.
"Tai parodo tam tikrą visos Lietuvos rinkos brandą, nes šiuo metu į Lietuvą ateina ne tik "Ikea". Ateina ir kitų prekės ženklų, kurie pasirodo tuomet, kai rinkoje yra pajamų, tam tikra branda, perkamoji galia. Tai dar vienas mūsų integracijos į pajamingų Europos piliečių ratą žingsnis. Tikrai manau, kad tai labai geras dalykas", – tvirtino V.B.Radzevičienė.
Pašnekovė įsitikinusi, kad "Ikeos" atėjimas į Lietuvą turėtų pakelti kartelę daugeliui kitų baldais prekiaujančių įmonių vien dėl to, jog ši bendrovė vardą užsitarnavo už pigius, bet kokybiškus baldus.
"Jų produktai radę savo rinką. Labai kils kartelė daugeliui Lietuvos gamintojų ir tiems, kurie importuoja iš Kinijos ar kitų pigios darbo rinkos šalių", – tvirtino V.B.Radzevičienė.
Didesnė įtaka mažiesiems
"Mes šiuo atveju, žinoma, laukiame, tam tikros konkurencijos, normalu to laukti. Bet manau, kad labiausiai nukentės prekybos centrai ir prekybininkai, kurie dirba nebrangių prekių rinkos sektoriuje, bet negali pasiūlyti tokios vertės, kokią gali pasiūlyti "Ikea", – sakė V.B.Radzevičienė ir patikslino, kad turi galvoje ne tik produkto kokybę.
Į vertę įskaičiuojamas ir pristatymo greitumas, jo kaina, prekei suteikiama garantija, darbas, kuris buvo įdėtas gaminant produktą.
"Tai labai daug verčių, kurias turi "Ikea". Įvairūs prekybos centrai ir prekybininkai to negalės pasiūlyti. Todėl, pavyzdžiui, "Nemuno baldai", "Gintaro baldai" ir daug nedidelių, nežinomų ženklų turės smarkiai kilstelėti savo kartelę arba nuleisti kainą. Nežinau, kokio sprendimo jie imsis, tačiau jiems tai daug labiau darys įtaką", – įsitikinusi V.B.Radzevičienė.
Taip pat ji pridėjo, kad pirmaisiais metais "Ikea" turėtų sukelti smalsumo efektą, kai žmonės apsipirks šioje parduotuvėje dėl jos naujumo. "Laukiame, norime, bus smagu", – džiugiai sakė V.B.Radzevičienė.
"Nemuno baldai" apie "Ikeos" atėjimą ir keliamą konkurenciją kalbėtis nesutiko.
Specialiai nesiruošia
"Ogmios" grupė specialių akcijų dėl "Ikeos" atsidarymo neplanuoja ir žada laikytis numatytų rinkodaros planų. V.B.Radzevičienės teigimu, "Ikea" parduoda kokybiškus masinius produktus, o lietuviški prekybos centrai gali pasiūlyti individualesnių, stilingesnių ir patvaresnių baldų.
"Ne todėl, kad "Ikea" yra blogai, o mes gerai, bet todėl, kad yra įvairių klientų su įvairiais poreikiais. Mūsų nėra ištikęs šokas. Gyvename laisvoje rinkoje, ir gerai, kad mūsų rinka patraukli dideliems žaidėjams. Tai reiškia, kad ir Lietuvos gamintojai turi daugiau galimybių. Kas jas išnaudos, tie bus išmintingesni", – teigė V.B.Radzevičienė.
Marta Rudėnė, "Magrės baldų" rinkodaros vadovė, taip pat tvirtino, kad įmonė specialiai "Ikeos" atidarymui nesiruošia ir vadovausis ilgalaikiais, seniau numatytais planais.Tačiau neslėpė, kad žinomo vardo parduotuvės atidarymas kelia dviprasmiškų jausmų.
"Iš dalies gal ir yra šiokia tokia nežinomybė, nes "Ikea" turės didžiulį prekybos plotą ir jos baldų asortimentas bus įvairus. Mūsų baldų asortimentas šiek tiek dubliuosis, bet mes nelabai baiminamės", – sakė ji.
Konkurencijos nebijo
M.Rudėnė mano, kad neteks labai konkuruoti su "Ikea", nes "Magrės baldų" produkcija priskiriama vidutinei ir aukštesnei klasei.
"Čia, žinote, gal daugiau nerimauja tokie prekybos centrai kaip "Berry" ar "Jysk", kurie prekiauja nuo smulkmenų iki didelių baldų", – svarstė M.Rudėnė.
Ji tvirtino, kad nors didelio nerimo nėra, "Magrės baldai" vis dėlto nusiteikę, jog "Ikea" atims dalį pirkėjų. Nepaisydama to, įmonė planuoja ne siekti susigrąžinti pirkėjus, o pasistengti pagerinti savo teikiamas paslaugas, kad pritrauktų naujų klientų taip, kaip to negali padaryti "Ikea".
"Išskirtinumas, individualūs užsakymai, audinių pasirinkimas yra tai, ko "Ikea" negali pasiūlyti", – įsitikinusi M.Rudėnė.
"Jysk" Lietuvos regiono vadovė Eglė Mačionienė tikino, kad "Ikeos" atėjimas į Lietuvą jų parduotuvių tinklo nė kiek negąsdina. "Dar įdomiau", – tvirtino ji.
Konkurencijai "Jysk" parduotuvės taip pat specialiai nesiruošia. Akcijos, kurios planuojamos, nepriklauso nuo "Ikeos" atidarymo, o ar vėliau tai turės įtakos, E.Mačionienės teigimu, bus žinoma tik po to, kai bus matomas "Ikeos" parduotuvės atidarymo rezultatas.
Naujausi komentarai