Liūties padariniai – didesni, nei tikėtasi Pereiti į pagrindinį turinį

Liūties padariniai – didesni, nei tikėtasi

2009-07-24 09:59
Užtvaros: ant kelio suguldytos betoninės sijos apsaugos pėsčiuosius ir nukreips lietaus vandenį tolyn nuo pavojingai nuirusio skardžio.
Užtvaros: ant kelio suguldytos betoninės sijos apsaugos pėsčiuosius ir nukreips lietaus vandenį tolyn nuo pavojingai nuirusio skardžio. / Tomo Raginos nuotr.

Senasis kelias iš Kauno į Jonavą ir toliau uždarytas. Savaitės pradžioje lietaus paplauta upės pralaida pernelyg pavojinga važiuoti automobiliams. Tiltu leista eiti tik pėstiesiems.

Per didelė rizika

"Kauno regiono kelių" direktoriaus pavaduotojas ir vyriausiasis inžinierius Edmundas Kaučikas vakar informavo, kad, atidžiau apžiūrėjus ties Kauno ir Jonavos rajonų riba esančią upės pralaidą, nuspręsta automobilių eismo neatnaujinti, kol apgriuvęs statinys nebus visiškai sutvarkytas.

Kauniečiai, vykstantys į daugelio pamėgtą maudynių vietą – Zatyšių karjerą, kaip ir vietos gyventojai ar sodininkai, turės važiuoti dabartiniu keliu Kaunas–Jonava ir įveikti maždaug poros kilometrų aplinkkelį. Tokie eismo sutrikimai gali gerokai užsitęsti.

"Minėta kelio atkarpa kelias dienas buvo akylai stebima. Nusprendėme, kad atnaujinti transporto eismą šioje siauroje vietoje būtų pernelyg rizikinga, net jei leistume važiuoti automobiliams viena kryptimi. Be to, vis dar tęsiasi gana smarkūs lietūs, – pastebėjo pašnekovas. – Šiuo metu ten gali praeiti pėstieji. Kad jiems būtų saugu, aptvėrėme įsmukusią asfalto dalį tvora, tad vaikai ar kiti praeiviai negalės priartėti prie pavojingo skardžio."

Saugo nuo lietaus

Šiuo metu inžinieriai matuoja ir skaičiuoja, kokio diametro ir kitų parametrų pralaida reikalinga. Gavus tikslius duomenis, jie bus pateikti Valstybinei automobilių kelių direkcijai, kuri skelbs konkursą projektavimo paslaugoms ir remonto darbams atlikti. Kiek tai gali užtrukti, E.Kaučikas nesiėmė prognozuoti.

Specialistai būgštaudami kalba apie vis dar prapliumpantį lietų, tačiau viliasi, kad gamtos stichija didesnės žalos apgriuvusiai pralaidai jau nepridarys. Juolab kad iškart po pirmadienį vakare įvykusio nelaimės kelininkai ėmėsi papildomų priemonių, skirtų nukreipti kritulių vandenį nuo pavojingos atbrailos į lietaus vandens surinkimo šulinius. Kelio pakraščiuose specialiai paguldytos kelių metrų ilgio betoninės sijos ir kiekviena jų sutvirtinta šalto asfalto mase.

Gyventojai lieja apmaudą

Prie pat avarijos vietos esančio Turžėnų kaimo gyventojai neslėpė apmaudo dėl įvykusios nelaimės: "Buvome taip gražiai susitvarkę. Kiekvienas akmuo mūsų rankomis čia padėtas. Tėvelių garbei puoselėjome šitą upelio pakrantę. Buvo be galo gražu, o dabar žemių gabalai ir betono luitai sukrito ir viską subjaurojo. Net verkti norisi. Nežinia, kaip juos reikės išvilkti į krantą. Galbūt kelininkai kiek padės? Rankomis jų nepaimsi – būtina speciali technika."

Vietiniai gyventojai pasakojo dar pernai vasarą pastebėję, kad nuo senais laikais statytos pralaidos kartkartėmis atskildavo ir nubyrėdavo atplaišos. Tuomet čia atvykę specialistai pasirūpino tik kosmetiniu remontu. Vėliau paaiškėjo, kad lietaus vanduo paplovė po asfaltu esantį žemių sluoksnį ir žemiau esantis šlaitas akimirksniu nugarmėjo žemyn, užversdamas daugiau nei 5 m skersmens upės pralaidą. Šešuvos upelį užtvenkusį milžinišką žemių kalną pralaužė tik skubiai iškviesti darbininkai su ekskavatoriumi.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų