Auga verslininkų susidomėjimas būsimu Vilniaus viešuoju logistikos centru (VLC). Investuoti į jį pasiryžo viena didžiausių logistikos grupių Lietuvoje – įmonė "Autoverslas". Tikimasi, kad šios bendrovės apsisprendimas bus naudingas visoms projekte dalyvaujančioms šalims.
Išsinuomos žemės
Įmonė "Autoverslas" su bendrove "Lietuvos geležinkeliai" bei įstaiga "Vilniaus logistikos parkas" sutartis dėl verslo planų ir tolesnių investicijų pasirašė vakar. Įmonės sieks kartu plėtoti VLC veiklą ir krovinių pervežimą geležinkeliais.
Bendrovės "Autoverslas" generalinis direktorius Valdemaras Zakarauskas teigė, kad tai pirmas kartas, kai įmonė apsisprendžia bendradarbiauti su valstybinėmis ir viešosiomis įstaigomis. Bendrovė būsimame logistikos centre planuoja išsinuomoti 3,1–3,5 hektarų ploto žemės sklypą.
"Turime savo bazes Vilniuje, Klaipėdoje, Vievyje, tačiau plėtros galimybės po poros metų jau bus išnaudotos, todėl logistikos centro projektas mums labai laiku. Jis mums leis įgyvendinti savo strateginius planus ir tęsti plėtrą", – sakė V.Zakarauskas.
Šiuo metu traukiniai įmonei yra ypač svarbi transporto priemonė – pervežimas geležinkeliais sudaro apie 40 proc. veiklos. "Šis logistikos centras mums ir patrauklus būtent dėl to, kad jame yra geležinkelis. Mes jame turime būti ir tikimės, kad po dvejų metų jis pradės veikti", – kalbėjo V.Zakarauskas.
Darbus pradės kitą vasarą
Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka džiaugėsi, kad vienas svarbiausių šalies logistikos projektų įgauna pagreitį, o pirmuosius realius statybos darbus būsimame centre planuojama pradėti jau kitų metų vasarą.
"Tikiuosi, kad logistikos centro atsiradimas taps impulsu visiems transportininkams atrasti daugiau krovinių ir sukurti naujų darbo vietų. Visame pasaulyje viešieji logistikos terminalai sukuria šalims svarbią pridėtinę vertę ir netgi yra vienas iš ekonomikos stabilumo garantų", – teigė S.Dailydka.
Centrai šalyje bus trys
Įstaigos "Vilniaus logistikos parkas" direktorius Vytautas Gužauskas tikisi, kad vis labiau įsibėgėjantis investuotojų susidomėjimas būsimu VLC ir toliau tik didės.
Pirmasis VLC įsikurs geografiškai patogioje vietoje – 15 km nuo Vilniaus centro, netoli Vaidotų geležinkelio stoties. Šis VLC bus netoli nuo Lenkijos bei Baltarusijos, kuri neturi savo prieigos prie Baltijos jūros ir nuolat jaučia tinkamų sandėliavimo plotų poreikį.
Kitas VLC pranašumas – jis bus šalia IX transeuropinio kelių bei geležinkelių transporto koridoriaus, jungiančio Rytus ir Vakarus per Klaipėdos uostą. Netoli nuo VLC yra ir I transeuropinis transporto koridorius, kuris jungia pietines Europos šalis su valstybėmis, esančiomis Šiaurėje. Iki planuojamo VLC numatoma pratęsti ir Vilniaus pietinį aplinkkelį.
Būsimame VLC viskas, kas reikalinga, bus vienoje vietoje – degalinės, autoservisai, konteinerių terminalai, finansinės įstaigos, viešbučiai. Šis projektas ne tik sukurs šalyje naujų darbo vietų, bet ir padės pritraukti naujų krovinių srautų. Be to, jis prisidės prie Europos žaliųjų koridorių koncepcijos įgyvendinimo, nes didesnę pervežimo dalį sudarys gabenimas geležinkeliais, einančiais per tarptautinius koridorius.
Už modernaus ir šiuolaikiško konteinerių terminalo statybą būsimame logistikos centre atsakinga bendrovė "Lietuvos geležinkeliai". Iš viso šalyje numatyta įsteigti tris VLC – ne tik Vilniuje, bet ir Kaune bei Klaipėdoje.
Naujausi komentarai