Naujojo "Merkurijaus" pamatai pamažu kyla, o jo statytojai turi naujų idėjų. Verslininkai siūlo gretimame sklype pastatyti keturių aukštų garažą, kuriuo naudotųsi ir jų klientai, ir miestiečiai.
Naudinga ir verslui
"Didžiausia klaida, kad "Merkurijus" buvo privatizuotas be automobilių stovėjimo aikštelės, nors tai buvo vientisas kompleksas", – pastebėjo architektas Algimantas Kančas, Laisvės alėjoje statomo daugiafunkcinio komplekso projekto autorius. Vietoj buvusios universalinės parduotuvės "Merkurijus" pamažu dygstantis naujas statinys išsaugos senąjį pavadinimą.
Kadaise universalinei parduotuvei priklausiusios automobilių stovėjimo aikštelės sklypą, architekto teigimu, bendrovė "Homburg Merkurijus" nuomoja iš savivaldybės, tačiau sutartis baigiasi. Verslininkai siūlo miesto valdžiai apie 15 a sklype pastatyti keturių aukštų (dviejų lygių po žeme ir dviejų lygių ant žemės) automobilių saugyklą. Verslininkai garažą pastatytų savo lėšomis. Mainais už tai – du garažo aukštai priklausytų "Merkurijui". Likusius du aukštus miestas naudotų savo nuožiūra.
Siūlomoje keturaukštėje aikštelėje turėtų sutilti apie 170 automobilių. Paties "Merkurijaus" dviejų lygių požeminiame garaže numatyta 300 vietų. Jos bus skirtos gyventojams – viršutiniuose aukštuose numatoma įrengti 90 įvairaus dydžio butų. Garažo reikės ir biurų, kurie numatyti pastato vidurinėje dalyje, darbuotojams bei prekybininkams, įsikursiantiems pirmame ir antrame aukštuose.
"Siūlymą pastatyti garažą pristatysime miesto tarybai, šiai idėjai pritaria ir investuotojai. Jei tai pavyktų, tai būtų pirma reali miesto požeminė automobilių stovėjimo aikštelė", – dėstė A.Kančas. Įvaža į paties "Merkurijaus" pastato garažą suprojektuotas iš K.Donelaičio gatvės pusės, greta minėto sklypo, kuriame norima įkurdinti papildomą saugyklą automobiliams.
Tiki eismu požemiais
Mintys apie papildomas vietas automobiliams ties daugiaaukščio garažo sumanymu nesibaigia. "Taip pat esame pateikę miesto valdžiai siūlymą požeminiais koridoriais sujungti būsimą požeminę automobilių stovėjimo aikštelę Vienybės aikštėje su Karaliaus Mindaugo prospektu", – pasakojo A.Kančas. S.Daukanto gatvė, jo nuomone, galėtų virsti požemine gatve, kuria net tik būtų galima iš K.Donelaičio gatvės nuvažiuoti iki Kęstučio gatvės, bet ir palikti joje mašiną.
Pasak architekto, Kaune galėtų būti sukurta unikali, eismo kokybę pagerinanti požeminių koridorių sistema. Pavyzdžiui, automobiliu nusileidus Vienybės aikštėje, požemine gatve galėtum per kelias minutes nuvažiuoti iki sporto rūmų Nemuno saloje.
"Merkurijaus" savininkai apsidraudė – jei ši idėja kada nors virstų kūnu, statomo pastato požeminio garažo sienoje, besiribojančioje su S.Daukanto gatve, betono elementai yra suformuoti taip, kad ateityje nesudėtinga juos būtų išimti ir atverti angą į požeminę gatvę.
Statyba – pamatų stadijos
Ar naujasis "Merkurijus" kyla, smalsūs Laisvės alėjos praeiviai pro akliną tvorą negali matyti, tačiau už jos burzgianti sunkioji technika išduoda, kad čia kažkas dirba. Patekus į statybos aikštelę matyti, kad iškasta gili duobė, jos kraštai betonuojami – tai būsimo požeminio garažo sienos ir būsimo statinio pamatas.
A.Kančas neslepia, kad darbai galėtų vykti sparčiau: "Dėl finansavimo labai sudėtinga, ekonominė krizė turėjo įtakos ne tik Lietuvai, bet ir investuotojams iš Olandijos."
Be statybos, yra užsilikusių ir ardymo darbų. Griovimo laukia sovietmečiu statyta transformatorinė, bet tai padaryti nėra paprasta.
"Į ją atvesti elektros tinklai. Kad juos galima būtų atjungti, reikia pastatyti laikiną transformatorinę. Visa tai kainuoja", – paaiškino architektas.
Tuščioje būsimo garažo duobėje nematyti, kiek daug nuveikta iki to. Darbininkams teko ardyti ir išgabenti tūkstančius tonų gelžbetonio laužo, kurio senojo "Merkurijaus" rūsiuose buvo ištisi luitai.
"Dabar statinio kolonai sunaudojama 9 t betono, o anuometėms kolonoms – dvigubai daugiau", – pavyzdį pateikė statybos techninę priežiūrą vykdančios bendrovės "SIV projektai" techninis prižiūrėtojas Arvydas Brainskas. Pritaikyti senąsias gelžbetonio konstrukcijas naujajam pastatui nebuvo galimybės, tad betonas virto statybiniu laužu, kuris priduotas perdirbti.
Laukia finansinių injekcijų
Jei neiškils finansinių trikdžių, realu, kad naujasis "Merkurijus" bus baigtas statyti 2012 m. pabaigoje. Anksčiau tikėtasi tai padaryti iki 2011 m. liepos.
"Nors kalbama, kad iš krizės išeiname, bet išeiname nelengvai. Gauti pinigų nelengva. Net užsienio bankai, sužinoję, kad statyba vykdoma Lietuvoje, atsisako finansuoti", – komentavo A.Kančas.
Daugiafunkcinio komplekso projektas nesikeičia. Jis bus septynių aukštų, iš kurių viršutinis – mansarda. Viršuje planuojama įrengti butus, žemiau – biurus, du apatiniai aukštai – skirti prekybai.
Naujasis pastatas stovės toje pačioje Laisvės alėjos linijoje kaip "Metropolis" ir kiti namai. Apatiniuose aukštuose namas nebus ištisinis. Čia planuojama įrengti pasažus, kuriais žmonės galės per pastatą kiaurai.
"Žmones trauks eiti per vidų aukštos stiklo vitrinos. Tai šiek tiek primins Leipcigo pasažus, kuriuos nuodugniai studijavome", – pasakojo A.Kančas.
Atpigus statybos darbams, kompleksą tikimasi pastatyti už 60–70 mln. litų. "Kai atsiras pinigų, pradėsime kilti į viršų", – pridūrė architektas.
A.Kančas viliasi, kad naujasis "Merkurijus" galėtų duoti postūmį kitoms statyboms Laisvės alėjoje. Jo žinomis, šioje gatvėje yra suplanuota statyti viešbutį, gyvenamąjį namą, bet realūs darbai neprasideda.
Naujausi komentarai