Pereiti į pagrindinį turinį

Miesto gatvėse – eismo juostų pynė

2009-06-11 23:59

Kaune neslopsta aistros dėl netiksliai paženklintų gatvių. Šiuos darbus atlikusios bendrovės "Eismo juosta" direktorė baksnoja į savivaldybės tarnautojus.

Schemos ar eskizai?

"Kauno diena" rašė, kad praėjusią savaitę šalia A.Mickevičiaus ir Kęstučio gatvių sankryžos teko iš naujo brėžti eismo juostas. Dėl įsivėlusios klaidos didžiausias šešėlis krito ant jas paženklinusios  bendrovės "Eismo juosta". Įmonės direktorė Laimutė Visockienė ant stalo paskleidė savivaldybės valdininkų parengtas gatvių ženklinimo schemas ir siūlė patiems žurnalistams įsitikinti, kad pagal jas tiksliai pažymėti eismo juostų beveik neįmanoma.

"Ar pažiūrėjęs į jas suprantate, kur turi prasidėti punktyrinė linija? Ar matyti, kokio pločio turi būti eismo juosta?" – vartydama schemas klausinėjo L.Visockienė.

Skambindavo ir naktimis

Daugiau nei dešimt metų Kauno gatves ženklinusi "Eismo juosta" iki praėjusių metų schemas braižė pati. Jose detaliai nurodytas kiekvieno dažų potėpio plotis ir ilgis.

Schemos būdavo derinamos su savivaldybės Komunalinio ūkio skyriumi ir policija. Prieš metus gatvių ženklinimas perduotas savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriui. Tvarka pasikeitė. Schemų sudarymas perėjo į savivaldybės rankas.

"Mes džiaugiamės, kad gal pagaliau Kaunas turės geras horizontaliojo gatvių ženklinimo schemas, bet naujosios schemos blogesnės už buvusias", – piktinosi L.Visockienė.
Anot bendrovės direktorės, Transporto ir eismo organizavimo skyriuje už schemų sudarymą atsakingas vyr.specialistas Mindaugas Mitrulevičius darbą atliko atmestinai. Tarnautojas pripažino, kad schemos nėra išbaigtos iki galo, bet kaltės dėl klaidų gatvėje prisiimti nenorėjo.

"Jeigu kyla neaiškumų, jie turėtų kreiptis ir bandytume išspręsti iškilusias problemas. O jie interpretavo taip, kaip susišvietė ir reiškia pretenzijas", – aiškino M.Mitrulevičius.
L.Visockienė atkerta, kad schemos darbininkams neretai būdavo įduodamos likus vos kelioms valandoms iki numatytų žymėjimo darbų. Nelikdavo laiko su jomis susipažinti, o jų trūkumai atsiskleisdavo darbo vietoje.

"Skambindavome jam trečią valandą nakties ir klausdavome, kaip dažyti kai kurias vietas. Kartais net reikdavo laukti, kol jis naktį atvyks paaiškinti, ką jis braižydamas schemas turėjo omenyje", – pasakojo L.Visockienė.

Vedėjas – tarsi aklas

L.Visockienės teigimu, dėl netikslių schemų broko pridaryta ne tik prie A.Mickevičiaus ir Kęstučio gatvių sankryžos, bet ir dar pustuzinyje praėjusį mėnesį pažymėtų vietų. M.Mitrulevičius kreipėsi į "Eismo juostą", kad ši klaidas ištaisytų, tačiau bendrovė to daryti nesutiko.

"Nusibodo taisyti pono Mindaugo pridarytas nesąmones. Jeigu mano darbuotojas taip padarytų, seniai būčiau išmetusi jį iš darbo. Kas bus kaltas, jeigu dėl blogo ženklinimo susidurs du mersedesai? Turbūt ne savivaldybė, nes ten kaltų ieškoti beprasmiška", – pyko moteris.

Savivaldybės Eismo saugumo komisijai vadovaujantis Vytas Bancevičius "Kauno dienai" prieš savaitę sakė, kad bus išsiaiškinta, kas tikrieji ženklinimo klaidų kaltininkai, tačiau jų medžioklė dar neprasidėjo.

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras norėtų šią istoriją kuo greičiau pamiršti. Jis teigė žinantis tik apie nesusipratimą A.Mickevičiaus gatvėje, o informacija apie kitus broko atvejus jo dar nepasiekė. Tuo tarpu Kauno vairuotojai stebisi, kad apstu klaidų ne tik nuošalesnėse gatvėse, bet ir Savanorių pr.

"Galime pripažinti, kad brėžinyje nebuvo nurodyti matmenys, bet ženklinant klaidų išvengti beveik neįmanoma, todėl kažko kaltinti nenorėčiau. Kol kas mes kalbame tik apie maždaug šimtą litų kainavusią klaidą", – kalbėjo P.Keras.

Šiuo metu už horizontalųjį gatvių ženklinimą atsakinga konkursą laimė
jusi bendrovė "Urbico". Ar ją tenkina savivaldybės sudarytos ženklinimo schemos, bendrovės atstovai neatsakė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų