Kauno rajono savivaldybė liko tarsi ant ledo. Prie Vainatrakio kapinių vedančių kelių rekonstrukciją pažadėjusi finansuoti miesto savivaldybė nėrė į krūmus.
Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas neseniai pareiškė pasipiktinimą rajono savivaldybe, kuri, anot V.Gudėno, neprisideda prie Vainatrakio kapinių įrengimo. Tokį pareiškimą išgirdę rajono savivaldybės tarnautojai išsižiojo iš nuostabos.
Kelis kartus susitikę abiejų savivaldybių atstovai nutarė bendradarbiauti, kad būtų įrengtas privažiavimas prie kapinių. Dėl to reikia rekonstruoti beveik 5 km prastos būklės asfaltuoto kelio ir žvyrkelio. Nutarta, kad kelių techninio projekto rengimu ir pačia rekonstrukcija pasirūpins kelių savininkė Kauno rajono savivaldybė, o šiuos darbus finansuos miestas. Mažiausiai dukart po tokiais sprendimais pasirašė pats V.Gudėnas, tačiau jis savo parašo išsižadėjo.
"Buvo susitarimas su rajono klerkais. Bet jis net negaliojantis, nes įstatymas neleidžia miestui skirti pinigų rajono keliams", – pareiškė V.Gudėnas.
"Po dokumentais juk pasirašė ne eilinis specialistas, o pats savivaldybės direktorius. Jis dabar ne tik savo žodžių, o parašų išsižada. Nusiunčiau paprasčiausią sutarties projektą, bet atsakymo savaitę negaliu gauti. Nežinau, kas tam Kaune vyksta", – stebėjosi rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Kęstutis Povilaitis.
Praėjusį mėnesį baigėsi rajono savivaldybės skelbtas techninio projekto parengimo konkursas. Už projekto parengimą geriausią kainą pasiūliusi bendrovė užsiprašė maždaug 121 tūkst. litų. Tačiau sutartis vis dar nepasirašyta, nes rajono savivaldybė nežino, ko tikėtis iš kolegų mieste.
V.Gudėnas dangstosi įstatymais ir žada reikalauti rajono savivaldybės pasižadėjimo, kad jos teritorijoje gyvenantys žmonės tose kapinėse nebus laidojama. Miesto savivaldybėje kalbėta apie galimybę dėl finansavimo kartu su rajono savivaldybe kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD).
K.Povilaitis sakė, kad apie tai buvo galima galvoti dar praėjusiais metais, tačiau miestas pasišovė viską finansuoti pats, o tolesnių jo ketinimų niekas nežino. "Kalbamės, bet bendros kalbos nerandame", – sakė K.Povilaitis.
Bijo antros Karmėlavos
Kapinių techninį projektą rengianti bendrovė "Pramprojektas" pateikė priešprojektinius sprendimus. 40 ha teritorijoje turėtų tilpti apie 15 tūkst. kapaviečių. Šalia planuojama įrengti 500 vietų automobilių stovėjimo aikštelę.
Jei miestas ir toliau nesuras finansavimo infrastruktūrai pagerinti, gali būti, kad į naujas kapines teks dardėti prastais keliais.
"Nesinorėtų, kad pasikartotų Karmėlavos kapinių variantas. Prie jų kyla problemų kiekvienais metais per Vėlines, Visų Šventųjų dieną", – būgštavo rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas K.Povilaitis.
Planuota, kad kelią į naujas kapines kai kuriose vietose reikėtų paplatinti iki devynių metrų: būtų septyni metrai važiuojamosios dalies, du – pėsčiųjų takų. K.Povilaitis vis dar mano, kad paskubėjus kelius sutvarkyti galima būtų iki kito rudens. Rekonstrukcijos darbai galėtų prasidėti pavasarį ir kainuotų 3–5 mln. litų. Be LAKD finansinės pagalbos savivaldybė greičiausiai neišsivers.
Naujausi komentarai