Automobilių stovėjimo aikštelė prie Mindaugo "Maximos" seniai neatitinka klientų lūkesčių, tačiau padidinti stovėjimo vietų skaičiaus neleidžia aplinkiniai gyventojai.
Į pastabas nereaguoja
Trečius metus besitęsianti Mindaugo gatvėje įsikūrusios "Maximos" automobilių stovėjimo aikštelės rekonstrukcijos projekto rengėjų ir prekybos centro kaimynystėje gyvenančių žmonių kova nesibaigia. Neseniai gyventojai vėl buvo pakviesti į teritorijos detaliojo plano viešą aptarimą. Tai – jau trečias projekto rengėjų, bendrovės "Zeta Reticuli" atstovų, susitikimas su gyventojais. Tačiau ir pastarajame pasimatyme taika nepasiekta. Numatomo detaliojo plano sprendiniai netenkina "Maximos" kaimynų.
"Gyventojai neprieštarauja prekybos centro aikštelės plėtrai, bet ji turi būti pamatuota, adekvati ir atitikti teisės aktus. Šiuo atveju mes susitinkame, išsakome pozicijas, tačiau nė vienas detaliojo plano sprendinys nepakeistas, į gyventojų pastabas neatsižvelgiama, o kitą kartą rengėjai vėl ateina su tuo pačiu nepataisytu planu, kur atstumai tarp statinių neišlaikyti, automobilių skaičius nesumažintas, aukštingumas nepamažintas, insoliacijos sąlygos nepagerintos", – nesusikalbėjimo priežastis aiškino Algirdo gatvės gyventoja Agnė Peikštenienė.
Pirmas aukštas saulės nematys
Gyventojai stebisi, kodėl komercinio objekto interesai iškeliami aukščiau už žmonių. "Mums leista suprasti, kad jei nepatinka, galime išsikraustyti. Tačiau mūsų namas statytas 1940 m., o kada išdygo prekybos centras?" – retoriškai klausė A.Peikštenienė.
"Maximos" pašonėje gyvenanti Gina atkreipė dėmesį, kad automobilių stovėjimo aikštelę numatoma statyti ties prekybos centro ir gyvenamojo namo sklypo riba.
Be to, trijų aukštų statinys kai kuriems gyventojams užstos saulės šviesą ir jie iš viso liks be natūralaus apšvietimo visą dieną. "Tai labai nemalonu psichologiškai. Be to, neatitinka higienos reikalavimų. Pagal teisės aktus neišlaikomas ir aikštelės sienos atstumas iki namo. Jis turėtų siekti 50 m, tačiau yra perpus mažesnis – vos 27 m", – kalbėjo Gina.
Gyventojai nuogąstauja, kad "Maximos" automobilių stovėjimo aikštelę išplėtus šimtu papildomų vietų, spūstys jų namų prieigose nesumažės. Vadinasi, bus ir triukšmo, nesumenks ir užterštumo lygis.
"Jei privažiuoti bus patogiau, spūstys nebūtinai išnyks. Juk gali atsitikti priešingai – klientų skaičius dėl komforto gali išaugti. Mūsų rajone labai daug kultūros paveldo pastatų. Bendrajame miesto plane Naujamiesčio zoną netgi siūloma paversti urbanistiniu draustiniu. Vadinasi, teritorija ypač jautri", – akcentavo A.Peikštenienė.
Gyventojų norai vis auga
Mindaugo gatvės "Maximos" ir gyventojų nesusikalbėjimą bendrovės "Maxima LT" atstovė spaudai Renata Saulytė vadino didžiausiu skauduliu. "Norime, kad projektas pagaliau pajudėtų iš mirties taško, nes taip daugiau nebegalima. Prekybos centro klientai atvažiuoja ir įsijungę variklius laukia, kol kas nors apsipirks ir užleis vietą – situacija nenormali: klientai gaišta laiką, be to, teršia aplinką išmetamosiomis dujomis, susidaro spūstys", – aiškino R.Saulytė.
Diskusijos su gyventojais jai primena pasaką be galo. "Per 20 darbo dienų atsakysime į gyventojų klausimus, detalųjį planą teiksime savivaldybei, ši – vėl Visuomenės sveikatos centrui. Atlikome poveikio aplinkai vertinimą, atsižvelgėme į ekspertų pastabas, tačiau gyventojų norai ir pageidavimai kaskart auga. Nematome kito būdo, kaip tik eiti ilgą kelią per visas procedūras. Kiekvieno žmogaus interesų nepavyks patenkinti, tačiau galutinį žodį tars atsakingos institucijos, kurios ir spręs, ką gerai ir ką blogai atlikome", – kalbėjo R.Saulytė.
Automobilių stovėjimo aikštelės įrengti po žeme esą neįmanoma. "Tam reikėtų griauti visą pastatą, nes prieš jį statant tokia aikštelė nebuvo numatyta", – sakė R.Saulytė.
Naujausi komentarai