Per karščius Vilniuje net lydosi asfaltas, tam Vilniaus savivaldybė ėmėsi priemonių – didelių gabaritų transporto priemonėms uždrausta važiuoti ir gadinti asfaltą, kad nebūtų provėžų. Nutarta, kad tokioms mašinoms negalima važiuoti Vilniaus gatvėmis, jei temperatūra pakils daugiau nei 25 °C. Tokia praktika taikoma ne tik Lietuvoje. Kituose miestuose savivaldybės nusprendė miesto gatves lieti šaltu vandeniu.
Vežėjai sako, kad neaišku, kokios transporto priemonės negalės važiuoti Vilniaus gatvėmis, kai temperatūra aukštesnė nei 25 °C. Vilniaus savivaldybė teigia, kad važiuoti miesto gatvėmis negalės tos transporto priemonės, kurios didelio gabarito, gabena betoną į statybvietę, metalų konstrukcijas. Vežėjų atstovai sako, kad, jeigu jos negali važiuoti, kodėl miesto gatvėmis gali riedėti viešasis transportas, kurio svoris labai panašus. Apie tai pokalbis su „Linavos“ generaliniu sekretoriumi Zenonu Buivydu.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Ar teko girdėti apie naujoves?
– Teko girdėti ir, greičiausiai, jūsų dėka. Mūsų verslas užsiima tarptautiniais pervežimais. Kitose šalyse, kai yra tokie nutarimai, prie miestų yra aikštelės, kur galima sustoti ir laukti.
– Ar pasigendate iš savivaldybės pusės aiškesnio situacijos išdėstymo?
– Tikrai taip.
– Minėjote, kad yra ir kitų transporto priemonių, kurių svoris gali visiškai nesiskirti nuo betoną gabenančių mašinų.
– Net maršrutiniai autobusai ir kai kurios kitos viešojo transporto priemonės išlaiko labai panašų svorį, kuris gadina asfaltą. Mano klausimas, ar viešasis transportas važiuos, kai bus 25 °C šilumos?
– Ar priemonės, kurioms bus draudžiama važiuoti Vilniaus gatvėmis karštesnėmis dienomis, daro realios žalos asfaltui?
– Manau, pagrįsta, todėl ir priimami sprendimai.
– Jūsų asociacija bendrauja su užsienio partneriais, kokia situacija ten? Ar yra analogiškų sprendimų?
– Praktiškai visose šalyse yra.
– Ką tokie sprendimai reiškia – galbūt maistas nepasieks prekybos centrų, sustos statybos?
– Manau, yra palikta galimybių įmonėms kreiptis ir prašyti papildomų leidimų ir turbūt juos gaus. O betonas ir sunkios konstrukcijos bus pristatomos anksti ryte arba kai nukris temperatūra.
– Turbūt tos transporto priemonės be reikalo po miestą nevažiuoja?
– Kiekvienas kilometras kainuoja.
– Su kokiomis dar problemomis susiduria jūsų asociacijos nariai kalbant apie keliones per Vilnių?
– Dabar yra aplinkkelis ir daug patogiau. Didelių problemų nejaučiame. Yra normalūs darbiniai reikalavimai.
– Ar nebijote, kad bus nepasitenkinimo iš narių po tokio savivaldybės sprendimo?
– Būtų gerai, kad paaiškintų, kokie keliai leidžiami arba ne, ir apibrėžtų plačiau, kokioms transporto priemonėms negalima.
Naujausi komentarai