"Kauno autobusų" direktoriui Mindaugui Grigeliui gali nebepavykti įgyvendinti abejotiną verslo planą – valstybinėje žemėje įkurdinti suslėgtų dujų kolonėlę. Be to, "Kauno autobusams" greičiausiai teks sutilpti mažesnėje teritorijoje negu iki šiol.
Vilniaus apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija gegužės 7 d. nusprendė panaikinti savivaldybės Urbanistikos skyriaus išduotą projektavimo sąlygų sąvadą ir Nuolatinės statybos komisijos priimtą sprendimą išduoti statybos leidimą degalinei rekonstruoti "Kauno autobusų" teritorijoje. Be šių dokumentų netenka galios ir Kauno apskrities viršininko administracijos išduotas statybos leidimas.
"Kauno diena" rašė, kad slapta nuo miesto tarybos sudarytas "Kauno autobusų" ir privačios bendrovės "SG dujos" sandoris, leidžiantis statyti suslėgtų gamtinių dujų kompresorinę ir lėtaeigę bei greitaeigę dujų užpylimo kolonėles. Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybai kilo įtarimų, kad taip sudaromo galimybės užgrobti valstybinę žemę.
Dar šių metų sausį ši tarnyba siūlė sutartį nutraukti, dėl jos atsiradusius dokumentus naikinti, o dėl "Kauno autobusų" vadovo Mindaugo Grigelio veiksmų kreiptis į Kauno apygardos prokuratūrą. Šia rekomendacija Antikorupcijos komisija pasinaudojo. Bendrovės valdyba kol kas sutarties nenutraukė. Valdybos pirmininkas Šarūnas Šiugžda situacijos nekomentavo teigdamas, kad negali kalbėti telefonu, nes dalyvauja susitikime.
Šiemet kovo pradžioje savivaldybės tarybos kolegija rekomendavo administracijos direktoriui pradėti viso "Kauno autobusų" sklypo, esančio Raudondvario plente 105, detalųjį planavimą.
"Dėl detaliojo plano rengimo procedūrų į mus niekas nesikreipė", – paaiškino Kauno apskrities viršininkė Ona Balžekienė.
Pasak jos, savivaldybės Miesto plėtros departamento direktorius Remigijus Skilandis yra atsiuntęs du raštus, kuriuose Kauno apskrities viršininkė informuojama apie susirašinėjimo tarp savivaldybės valdininkų eigą.
"Pasijutau taip, lyg dirbčiau savivaldybėje. Pagal tokius raštus savivaldybės administracijos direktorius turi priimti juridinę galią turintį sprendimą. Aš to padaryti negaliu", – valdininkų profesionalumo stoką atskleidė O.Balžekienė.
Ją dar labiau nustebino tai, kad miesto savivaldybės ir "Kauno autobusų" vadovų pozicijos dėl detaliojo plano rengimo kardinaliai skiriasi.
Kovo 3 d. tarybos kolegija nusprendė, kad reikia pradėti "Kauno autobusų" teritorijos detalųjį planavimą. Po poros savaičių savivaldybės Transporto skyrius išaiškino, kad detaliojo plano rengimui turi pritarti "Kauno autobusų" valdyba. Gegužę O.Balžekienę pasiekė bendrovės direktoriaus M.Grigelio raštas. "UAB "Kauno autobusai" šiuo metu nėra suinteresuota detaliojo plano rengimu ir sklypo ribų keitimu, nes tai neigiamai paveiktų bendrovės vykdomą veiklą ir kreditoriaus (Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko – EPRB) interesus", – rašte teigia M.Grigelis.
"Kauno autobusai" 9,6 ha valstybei priklausantį žemės sklypą nuomoja nuo 1996-ųjų. 2004 m. žemės nuomos teisė įkeista EPRB, suteikusiam paskolą naujiems autobusams pirkti.
Savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas tikino davęs visus reikalingus pavedimus tiek pavaldiems valdininkams, tiek "Kauno autobusų" valdybai, kad procesas prasidėtų.
Paklaustas, ką darys su savivaldybės ketinimams nepritariančiu M.Grigeliu, V.Gudėnas situacijos nesureikšmino. "Nieko jis nepriprieštaraus. Reikės ir darysime", – atkirto administracijos vadovas.
Nepaisant M.Grigelio pasipriešinimo rengti detalųjį planą visos dabartinės teritorijos "Kauno autobusams" išsaugoti greičiausiai nepavyks. KAVA jau perspėjo bendrovę apie tai, kad birželį ketinama nutraukti žemės nuomos sutartį.
Naujausi komentarai