Lietingą popietę vakar iš Kauno Latvijos link pajudėjo 33 netradicinio olandų ralio "Nordconnect Trial" ekipažai. Nyderlandų verslininkai išvyko užmezgę verslo kontaktų.
Atrodė tolima šalis
Po vienuolikos valandų įtempto vairavimo antradienio vakarą ralio "Nordconnect Trial" dalyviai pasiekė Kauną.
Vienybės aikštėje kiekvieną, kirtusį finišo liniją, mojuodamas vėliava, pasitiko miesto meras Andrius Kupčinskas.
Geriausiai Kauno gatvėse orientavosi ir pirmieji atvyko "Volkswagen" mikroautobuso komanda – rinkodaros konsultacinės bendrovės "Open mind" įkūrėjai ir bendraturčiai Edas Behrensas ir Loekas Hogenhoutas.
"Malonu, kad čia mūsų laukia ir taip šiltai pasitinka. Lietuva visuomet man atrodė labai tolima šalis, į kurią niekada neprisirengiu nuvažiuoti, bet štai – aš čia. Tolima šalis tapo visai artima", – kalbėjo E.Behrensas.
Stebino Lenkijos keliai
Kauną olandai pasiekė po ilgos kelionės Lenkijos keliais, kurie laikomi vienais prasčiausių Europoje.
"Buvau girdėjęs, kad Lenkijos keliai prasti, tačiau nemaniau, kad jie iš tiesų sunkiai išvažiuojami, – neslėpė nuostabos E.Behrensas. – Galbūt susidariau neigiamą įspūdį, nes važiavome ne greitkeliu, bet šalutiniais keliais. Ralio organizatoriai parinko sudėtingą maršrutą."
L.Hogenhouto nuomone, sudėtingos kelio ir navigacijos sąlygos yra privalumas, nes taip keliauti kur kas įdomiau nei lygiais ir išpuoselėtais keliais. Esą stebėti reikia ne tik kelio ženklus, bet ir pačius kelius, kad į duobę neįpultum.
Pirmajam finišą kirtusiam olandų ekipažui Lietuva įsiminė kaip lygumų kraštas. Esą kiek akys užmato – visur lygumos, nepavyko pamatyti nė vieno didesnio kalnelio ar įdubos.
"Važiuoti Lietuvos keliais buvo nuobodu, bet pasiekus miestą tapo įdomiau, – sakė L.Hogenhoutas. – Atidžiau miestą apžiūrėsiu anksti ryte, nes vos išaušus planuoju apsirengti sportinę aprangą ir pabėgioti miesto gatvėmis."
Aistra seniems automobiliams
Ne vieną įspūdingą ralį surengusi pasaulyje žinoma kompanija "Classic Events" į šį žygį sukvietė klasikinių automobilių šeimininkus. Iš 33 automobilių tik aštuoni – šiuolaikiniai ir modernūs, penkiolika – pagaminti iki 1977 m.
Seniausi – 1960 m. "Volvo P 544", 1965-ųjų "Jaguar S Type", "Volvo 120 Amazone" ir įspūdingas "Jensen CV8-MK III", kurį gaminant sunaudota daug polistireno.
Finišą kirtus prancūziškai 1969-ųjų "Mega Tjaffer", žiūrovai stebėjosi, kaip tokios senos ir mažos mašinos gali atlaikyti tokius sudėtingus ralius.
"Techniškai ši mašina beveik nauja, tik dizainas nepakitęs nuo 1969-ųjų, – nuramino miniatiūrinio automobilio savininkas Joapas van de Broekas. – Didžiuojuosi šiuo automobiliu, nes jis labai retas, tokių apskritai pagaminta tik 1,8 tūkst., o varomų dyzeliniais varikliais, kaip maniškis, tėra dešimt visame pasaulyje."
Ralyje vyrui kompaniją palaikanti žmona Hausje tikino, kad judviejų šeimai keliauti automobiliu patinka kur kas labiau nei lėktuvu ar traukiniais. Kitu automobiliu jie praėjusių metų lapkritį buvo nukakę net iki Indijos. Įspūdingais maršrutais galėjo pasigirti ir kiti ralio dalyviai: Capo Jano G.A.Tabberto ir Ronaldo Lubberso vairuojamas 1966-ųjų "Jaguar MK II" dalyvavo ralyje į Kiniją ir sukorė 16 tūkst. kilometrų.
Sužavėjo išpuoselėtas dizainas
Didžiausių kauniečių ovacijų sulaukė stilingi, kvapą gniaužiantys "Jaguar" markės automobiliai – jų ralyje važiavo penki. Tiesa, daugiausia, septyni automobiliai, buvo "Volvo" markės.
Vienas brangiausių – 1969 m. "Porche 911 S", kainuojantis 75 tūkst. eurų. Taip pat – 2006-ųjų "Landrover" bei "Lexus RX 400 Hybrid", 2004 m. "Jaguar S Type". Penki ralio automobiliai nauji, šių metų laidos.
Vienybės aikštėje automobilius apžiūrėjusiems kauniečiams įdomiausia buvo ne mašinų kaina, bet išpuoselėtas dizainas ir techniniai duomenys.
Paklaustas, kodėl ralyje važiuoja tiek daug jaguarų, vieno jų vairuotojas Pietas JJ Gorteris atsakė, kad Olandijoje šie automobiliai labai vertinami. Esą tokius automobilius vairuoja tam tikro statuso, subtilų skonį turintys žmonės. Dažna pasiturinti olandų šeima garaže saugo bent vieną "Jaguar" automobilį.
"Kai buvau mažas berniukas, pamačiau lygiai tokį jaguarą automobilių salone ir susižavėjau. Tada tokio nusipirkti negalėjau, nes jis kainavo 200 tūkst. guldenų (Olandijos piniginis vienetas iki euro – red.)", – nužvelgdamas savąjį jaguarą pasakojo P.JJ Gorteris. Šiandien firmos "Collegamento" direktorius turi ne vieną automobilį, du iš jų – jaguarai.
"Automobilis – tikras žvėris, vienas malonumas jį vairuoti", – sakė jaguaro savininko partneris, kaimynas Melis Bloemsma, kuriam šiame ralyje teko vairuotojo vaidmuo.
Prioritetas – verslo sandoriai
Beveik visi ralio dalyviai į žygį leidosi ne tik pasivažinėti, bet ir užmegzti verslo ryšių. Su Kauno verslo bendruomene susipažino žinomos Nyderlandų uosto bendrovės "Groningen seaports" prezidentas Harmas Poftas, turintis ketinimų įtraukti Klaipėdos jūrų uostą į krovinių transporto grandinę.
Ekologiško, dujomis varomo automobilio pedalą ralyje spaudęs H.Poftas su Klaipėdos uosto vadovais aptarė krovinių gabenimo perspektyvas.
"Po penkiolikos metų krovinių srautas visame pasaulyje išaugs dvigubai. Įsivaizduokite, kas tada atsitiks mūsų kelių sistemai. Būtina jau dabar mąstyti apie pokyčius, perkelti kuo daugiau krovinių į laivus", – dėstė H.Poftas.
Paklaustas, kodėl pasirinko ekologišką transporto priemonę, H.Poftas pripažino, kad jį, kaip ir daugelį kitų olandų, apėmė vadinamoji ekomanija. Esą dabar kiekvienas pagalvoja, kiek jo veikla kenkia aplinkai. Pasirinkęs ekologišką automobilį gali vadintis gamtos draugu.
Bendraminčių Kaune rado ir žemdirbystės įmonių "Polman BV", "Meijer Consultancy", "Meko Holland BV", transporto įmonių "Lupbers logistics", "Inventra group" vadovai, medikai, organų transplantuotojai, biokuro įmonių direktoriai.
Bendrų verslo projektų idėjos užsimezgė vakaro programoje, kai prie bendro stalo susėdo miesto savivaldybės, Nyderlandų ambasados, Kauno pramonės, prekybos ir amatų rūmų, Žemės ūkio ministerijos, Kauno technologijos universiteto, Kauno medicinos universiteto, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, Lietuvos logistikos asociacijos ir kitų verslo organizacijų atstovai.
Kauno visuomenę sudomino Nyderlandų prekybos įmonių asociacijos "SNN/Nordconnect" vadovo R.Engelsmano siūlymas skatinti ekonominį ir kultūrinį bendradarbiavimą tarp Baltijos jūros regiono šalių.
Iš Kauno ralio dalyviai pasuko Latvijos link, paskui trauks į Švediją ir per Vokietiją grįš namo į Nyderlandus. 90 ralio dalyvių nuvažiuos 3750 km. Labiausiai pasižymėjęs ralio dalyvis pelnys taurę ir mėnesį galės nemokamai važinėti 2009-ųjų "VW Passat".
Naujausi komentarai