Kaip portalui sakė karšto oro balionų pilotas Vytautas Samarinas, nuo 2023 metų birželio įsigaliojus naujoms taisyklėms, skrydžių virš Vilniaus sumažėjo 70–80 proc.
Oreivių teigimu, iki leidimų skrydžiams gavimo tvarkos pasikeitimų, Vilniuje oreiviai skrisdavo 4–5 kartus per savaitę, tačiau dabar skrenda maždaug po kartą.
Pasak jų, per dvejus metus incidentų nebuvo, todėl galėtų būti leidžiama vykdyti dvigubai daugiau skrydžių, pavyzdžiui, juos ribojant tik kai fiksuojami GPS trikdžiai.
Tuo metu skrydžių valdymo bendrovės „Oro navigacija“ vadovas Saulius Batavičius „15min“ sakė, kad riboti oro balionų skrydžius reikia, nes virš Vilniaus intensyvėja oro eismas, daugėja lėktuvų skrydžių. Be to, lėktuvų daugiausia tuo pat metu kai vyksta oro balionų sezonas – gegužę–spalį.
Pasak jo, oro balionų skrydžiai turi būti ribojami, nes šiemet apie dešimt kartų išaugo GPS signalo trikdžių, todėl lėktuvams kartais reikia daugiau laiko nutūpti.
„Turint omenyje, kad gausėjantys signalų trikdymai vyksta intenstyvėjant oro eismui, sudėtinga kalbėti apie sąlygų liberalizavimą“, – sakė S. Batavičius.
Oro balionų skrydžiai virš sostinės leidžiami atsižvelgiant į jų pakilimo vietą, vėjo kryptį bei greitį, taip pat įvertinus į oro uostą atvykstančių ir išvykstančių orlaivių tvarkaraštį.
Naujausi komentarai