Kasdien autobusais ir troleibusais keliauja bene 200 tūkst. sostinės gyventojų. Tačiau kelionė ne visada maloni – tenka ilgokai palaukti. Vietos autobuse taip pat ne itin daug lieka, o ir kvapai ne visiems malonūs.
„Viešasis transportas suvalgo nemažai laiko, patogiau yra keliauti automobiliu kažkur“, – šnekėjo pašnekovė.
„Srautai paskirstyti galėtų būti geriau, nes dažnai būna, kad piko valandomis važiuoji ir pergrūstas autobusas, tai nelabai patogu“, – teigė pašnekovas.
„Pastovus vėlavimas ir labai dažnas“, – kalbėjo kita pašnekovė.
„Dėl asocialių žmonių, yra ta problema, kad būna nemalonus kvapas“, – teigė moteris.
LNK stop kadras.
Nemalonios ir naujausios žinios – viešojo transporto kainos, tikėtina, augs dvigubai. 30 minučių bilieto kainą siūloma didinti nuo 65 centų iki 1,25 Eur. Mėnesinio bilieto kaina išaugtų iki 45 eurų, o metinis atsieitų net 480 eurų.
„Labai blogai“, – pabrėžė pašnekovas.
„Geriau nešvaistytų pinigų, kur nereikia, o bilietų nebrangintų“, – tikino moteris.
„Negerai, skatina persėsti iš automobilių, atsisakyti taršos, o patys..“, – kalbėjo kita pašnekovė.
Padidinus kainas, savivaldybė tikisi biudžetą kasmet papildyti 20 mln. eurų. Planuojama pirkti daugiau troleibusų, plėsti maršrutų skaičių.
„Viešasis transportas centrinėje ir toje antroje miesto dalyje pradės kursuoti tarp 5–6 minučių, miestiečiams nereikės laukti ilgiau nei 15 minučių piko metu iš toliausių teritorijų“, – nurodė savivaldybės įmonės „Judu“ direktorė Loreta Levulytė–Staškevičienė.
Pokyčiai sostinei per dvejus metus esą kainuotų 90 mln. eurų, todėl būtina didinti iš gyventojų surenkamą dalį.
„Jei nekeistume bilietų kainų ir darytume visą tą sistemą su gera kokybe, naujomis transporto priemonėmis, maršrutų plėtra ir dažnumu, iš biudžeto siektų 83 proc., iš bilietėlių 17 proc.“, – aiškino L. Levulytė–Staškevičienė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Savivaldybės tarybos opozicija įsitikinusi, kad pinigų galima rasti ir nedidinant kainų. Pavyzdžiui, atsisakant transporto Neries upe.
„Jeigu vienu momentu galvojame gilint Neries kanalą, kad plaukiotų po 30 žmonių kateriukais, tuo pat metu panašią sumą bandome susirinkti dvigubindami bilietus už viešąjį transportą, tai padaro viešąjį transportą nepatraukliu“, – teigė Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Aleksandras Nemunaitis.
Patogesnis susisiekimas gyventojams žadamas tik nuo 2027 metų. Anot Laisvės partijos atstovų, už pažadus mokėti nenori niekas, o ir kainas derėtų kelti palaipsniui.
„Įvertinti galimybę bilietų kainą nustatyti pagal skirtingas miesto zonas. Atokesnėje zonoje galiotų viena kaina, kuo daugiau zonų kerti, tuo moki daugiau“, – kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė Erika Kuročkina.
Politikai primena Estijos pavyzdį, kur viešasis transportas yra nemokamas. Tačiau „Judu“ vadovė teigia, kad nemokamos kelionės yra ydinga ir neatsiperkanti praktika.
„Nemokama viešojo transporto paslauga sukuria nekontroliuojamas išlaidas, gyventojai nori vis geresnės kokybės ir miestui vis labiau tenka tą daryti“, – šnekėjo savivaldybės įmonės „Judu“ direktorė.
Lengvatos taikomos viešojo transporto bilietams išliks. Tačiau kainų pokyčiai palies pensininkus, perkančius metinius bilietus.
(be temos)
(be temos)