Lietuvos premjeras tvirtina, kad Vilniaus įtraukimas į europinės vėžės projektą „Rail Baltica“ leis lengviau apginti jo naudą, derantis su Europos Sąjunga (ES) dėl projekto finansavimo. Anot Algirdo Butkevičiaus, „Rail Baltica“ projekto pagrindimui reikia rimtų argumentų.
„Žinant, kad Europos Parlamente kiekvienais metais diskutuojant apie išlaidų mažinimą, tai šis projektas neatrodo toks paprastas ir lengvas, kaip bandoma kalbėti viešojoje opinijoje. Reikės labai imtai pateikti argumentus, įrodančius, kad jis („Rail Baltica“ projektas - BNS) yra labai svarbus, pavyzdžiui, keleivių ir krovinių vėžimui. Po to reikės įrodyti, kokios bus eksploatavimo išlaidos, kai jis bus pradėtas įgyvendinti. Tai projektas, kuris reikalauja labai rimtų argumentų, norint jį pirmiausiai apsiginti“, - antradienį interviu LRT radijui sakė Algirdas Butkevičius.
Anot jo, priėmus politinį sprendimą, kad „Rail Baltica“ projektas yra svarbus visos trims Baltijos šalims, Lietuvos sostinės įtraukimas bus svarus argumentas, nes čia sukuriama 40 proc. BVP, per ją eina dideli keleivių ir krovinių srautai.
"Vilniaus įtraukimas leis daug stipriau apsiginti šitą projektą dėl to, kad čia yra sukuriama 40 proc. Lietuvos nacionalinio produkto, čia vyksta didžiulė prekyba, čia yra intermodaliniai terminalai ir čia keleivių skaičius daug didesnis“, - kalbėjo A.Butkevičius.
Pirmadienį Taline vykusiame Baltijos šalių premjerų susitikime sutarta kuo greičiau įsteigti bendrą „Rail Baltica“ įmonę.Preliminariai planuojama sutartį dėl bendros įmonės steigimo pasirašyti balandį, o gegužę kreiptis į Europos Komisiją, tikintis, kad ES finansuos 85 proc. projekto vertės.
Naujausi komentarai