Bus piketuojama dėl miesto valdžios veiksmų, kuriais, anot piketo organizatorių, ketinama sužlugdyti ekologišką susisiekimo priemonę – troleibusus.
„Šį trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės taryba balsuos dėl 150 autobusų įsigijimo. Savivaldybei priklausanti viešojo transporto įmonė su miesto valdžios parama aktyviai kovoja, kad už visas lėšas, kurias įmonė tikisi gauti savivaldybei grąžinus skolas, jau dabar būtų perkami tik autobusai, tačiau vengia paaiškinti, kodėl pasirenkamos dyzelinės, o ne elektrinės transporto priemonės. Tik antradienio rytą sprendimo projekte atsirado punktas, kuriuo žadama mėginti per 3 metus rasti apie 6 mln. eurų naujų troleibusų pirkimui – tuo tarpu per 40 mln. dyzeliniams autobusams randama jau dabar.
Manome, kad troleibusai yra žlugdomi sąmoningai, privedant troleibusų parką prie tokios padėties, kai bus galima pigiai perimti ne tik troleibusų infrastruktūrą, bet ir didelį žemės sklypą, siekiant užvaldyti didelės vertės turtą.
Tie 150 autobusų taip pat reiškia ir tai, kad Vilniuje atsiras itin didelis autobusų rezervas (nė vieno seno autobuso nurašyti neįsipareigojama, taip pat dalį VVT maršrutų jau šiemet perims privatus vežėjas). Tai reiškia, kad susidarys realios galimybės pakeisti troleibusus autobusais.
Autobusų nuvažiuojamų kilometrų skaičius Vilniuje nuolat didėja: 2015 m. autobusų rida buvo net 27,1 mln. km (kuomet 2010 m. tebuvo 17,5 mln. km), tuo tarpu troleibusų rida vis mažėja. Tokia autobusų rida reiškia daugiau kaip 10 mln. litrų sudeginto dyzelino per metus,“ – rašoma piketo organizatorių išplatintame pranešime.
Piketo organizatoriai tvirtina turintys įtarimų, kad tokie valdžios veiksmai ne tik sužlugdys troleibusų parką, bet taip pat bus sudarytos sąlygos pigiai perimti didelį žemės sklypą.
„Manome, kad troleibusai yra žlugdomi sąmoningai, privedant troleibusų parką prie tokios padėties, kai bus galima pigiai perimti ne tik troleibusų infrastruktūrą, bet ir didelį žemės sklypą, siekiant užvaldyti didelės vertės turtą.
Verta atkreipti dėmesį, kad daugelio Vilniaus miesto savivaldybei priklausančių įmonių vadovai, valdybos nariai yra įmonių ar miesto lėšomis 10-20 mln. eurų sumomis apdraudę savo civilinę atsakomybę. Tokiu būdu, net jeigu būtų teisminėmis priemonėmis įrodyta šių žmonių vykdyta tyčinė kenksminga veikla – realiai jokios asmeninės atsakomybės šie žmonės nepatirtų,“ – rašoma išplatintame pranešime.
Susirūpino ir Seimo narys
Vilniaus troleibusų parko padėtimi susirūpino ir Seimo narys, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas.
Seimo narys pasiūlė reformuoti Seimo Energetikos komisiją į Darnios plėtros komisiją ir suteikti jai įgaliojimus vykdyti viešojo transporto politikos parlamentinę kontrolę.
Seimo nario T. Tomilino teigimu, „šiandien viešojo transporto plėtros politikos šalyje nėra. Miestai ir miesteliai susiduria su abejingumu. Po didžiųjų pertvarkų geležinkelių sistemoje Susisiekimo ministerija turi tapti šio klausimo lydere, kad kitur neatsitiktų taip kaip Vilniuje“.
Pasak T. Tomilino, sostinės valdžia lėtai marina elektrinį viešąjį transportą. Tikėtina, kad 2017 m. sausio 11 d. Vilniaus miesto savivaldybė priims sprendimą dėl leidimo pirkti 150 panaudotų dyzelinių autobusų už daugiau nei 40 milijonų eurų. Tik aktyvių miesto visuomenininkų ir kai kurių sostinės politikų dėka sprendimo projekte atsiranda tam tikros garantijos, kad Vilniaus troleibusai taip pat bus atnaujinami (tam bus skiriama vos 6 milijonai eurų). Siūloma priimti strateginį sprendimą, kad elektriniu transportu vilniečiai galės keliauti ne daugiau negu ketvirtadalį visų kelionių viešuoju transportu.
Anot Seimo nario T. Tomilino, tai, kas vyksta Vilniuje, kardinaliai skiriasi nuo tendencijų pažangiuose Vakarų Europos miestuose – ten elektrinis transportas vystomas. Miesto valdančiųjų užmojai taip pat prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas pagal vos prieš mėnesį Seimo ratifikuotą tarptautinį Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos mažinimo. Todėl miesto vadovams siūloma susitikti su naujuoju susisiekimo ministru ir pasitarti dėl viešojo transporto ateities.
Naujausi komentarai