Apie pusė darbuotojų mielai rinktųsi šią transporto priemonę dažniau, jei būtų ne tik geriau išplėtota infrastruktūra, bet ir sudarytos sąlygos darbovietėje nusiprausti po kelionės ir saugiai palikti dviratį. Beveik 80 proc. respondentų palankiai vertintų darbdavio iniciatyvas skatinti darbuotojus į darbą keliauti dviračiu.
„Sostinės gyventojai, ir ypač – dirbantys sėdimą darbą, skiria vis daugiau dėmesio sportui ir judėjimui. Todėl kiekvieną šiltąjį sezoną dviratininkų srautai mieste auga, daugėja ir šia priemone keliaujančių į darbą. Tą pastebime iš augančio dviračių vietų poreikio prie verslo centrų – jeigu prieš dešimt metų dviračių stovėjimo aikštelės šalia biurų apsiribodavo metaliniu rėmu, talpinančiu vos kelias transporto priemones, dabar erdvių dviračių aikštelių poreikis yra išaugęs dešimtis kartų“, – sako Monika Sabaliauskaitė, „MG Valdos“ turto valdymo vadovė.
Bendrovės atlikta Vilniaus biurų darbuotojų apklausa parodė, kad reguliariai – kasdien ar kelis kartus per savaitę – dviračiu į darbą atvyksta 6 proc. biurų darbuotojų, dar 1 proc. šią priemonę renkasi vidutiniškai kartą per savaitę, o 10 proc. – kartą per mėnesį ar dar rečiau. Dažniausiai dviratį kelionei renkasi 25–35 m. amžiaus vyrai, gaunantys aukštesnes pajamas. Tyrimas taip pat atskleidė, kad apskritai dviračiu niekada į darbą netenka keliauti 83 proc. dirbančiųjų sostinės biuruose.
Tarp pagrindinių priežasčių, kodėl nesirenka dviračio kelionei į darbą dažniau, respondentai nurodė didelį atstumą nuo namų, nepatogią ar nesaugią infrastruktūrą, sąlygų atvykus į darbą nusiprausti trūkumą. Vilniaus miesto savivaldybė dviračių infrastruktūros gerinimą yra paskelbusi viena savo prioritetinių sričių, tačiau tyrimo rezultatai taip pat atskleidė, kad žymiai paskatinti šios transporto priemonės pasirinkimą gali ir patys darbdaviai: net 48 proc. dirbančiųjų teigia, kad į darbą važiuotų dviračiu dažniau, jeigu čia būtų sudarytos sąlygos saugiai palikti jį ir nusiprausti po kelionės. Įdomu tai, kad tokios sąlygos dažniau paskatintų dviratį rinktis moteris (54 proc. moterų ir 46 proc. vyrų).
„Įmonės vis dažniau atsižvelgia į darbuotojų poreikius ir siekia gerinti sąlygas ar net skatinti važiuoti į darbą dviračiu. Darbdaviai nori skatinti biurų darbuotojus nepamiršti pakankamai judėti. Kad dviračių kelionių daugėja matome ir iš saugojimo vietų prie verslo centrų poreikio. Pavyzdžiui, „Verslo trikampyje“ perpus plačiame dviračių aikštelę, nes esamos jau nebepakanka, o naujajame „Park Town“ verslo centre suprojektavome vieną didžiausių dviračių stovėjimo aikštelių Lietuvos verslo centruose“, – sako M. Sabaliauskaitė.
„Centralizuotai įrengsime ne tik saugojimo aikšteles, bet ir sukursime kitas būtinas sąlygas atvykstantiems į darbą dviračiu – įrengsime ne tik saugomą aikštelę, bet ir rakinamas daiktų spinteles, persirengimo kambarius ir dušus, kad darbuotojai galėtų patogiai pasiruošti darbo dienai. Taip pat bus įrenti dviračių savitarnos remonto taškai. Tokiu būdu norime užtikrinti idealias sąlygas ir skatinti į darbą atvykti dviračiu bei tuo pačiu nuimti rūpestį nuo nuomininkų, kad jiems sąlygų sudarymu nereikėtų rūpintis individualiai“, – aiškina M. Sabaliauskaitė.
Apklausos rezultatai taip pat atskleidė, kad net 77 proc. biuruose dirbančių žmonių darbdavio iniciatyvą skatinti į darbą keliauti dviračiu vertintų teigiamai. Nuomonę, kad darbdavys turėtų skatinti darbuotojus gyventi sveikiau dažniau išreiškė jaunesni respondentai.
Naujausi komentarai