„Tiek VVT, tiek savivaldybės prioritetas paprastas – visų VVT darbuotojų (o ne atskirų privilegijuotų grupių) interesų tenkinimas ir vilniečių kelionių patirties gerinimas. Čia yra esminis dalykas, neabejoju, kad anksčiau ar vėliau susitarimai bus pasiekti“, – pirmadienį feisbuke pareiškė meras.
Jis taip pat pažymėjo, jog pirmadienį vykstant streikui situacija sostinės gatvėse – geresnė nei tikėtasi.
„Pirmiausiai ačiū tiems VVT vairuotojams, kurie šiandien dirbo savo darbą ir vežė keleivius. Ačiū ir vilniečiams, kurie nesupanikavo – kas persiplanavo kelionės, kas pasekė pakoreguotą grafiką www.stops.lt svetainėje ir keliavo pagal jį, kas pasirinko darbą iš namų arba alternatyvius kelionės būdus. Važiuodamas į darbą (žinau, kad klausite, sakau iš karto – dviračiu) didesnių spūsčių nepastebėjau“, – rašė R. Šimašius.
VVT profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius pirmadienį pranešė, jog streikas turėtų tęstis, kol nebus sutarta dėl naujos kolektyvinės sutarties.
Pirmiausiai ačiū tiems VVT vairuotojams, kurie šiandien dirbo savo darbą ir vežė keleivius. Ačiū ir vilniečiams, kurie nesupanikavo.
Bendrovės vadovas Darius Aleknavičius savo ruožtu kaltina profesinę sąjunga, kad ši nesugebėjo užtikrinti reikalavimo per streiką vykdyti bent pusę visų maršrutų.
Abi šalys derybines pozicijas planuoja aptarti pirmadienį popiet.
„Kiek truks streikas – pabaigos datos kol kas prognozuoti negaliu, bet VVT vadovai dar ir šiandien tęsia derybas. O tai, kad dauguma reikalavimų yra patenkinti dar iki streiko, suteikia vilties, kad pagaliau bus susikalbėta“, – pareiškė R. Šimašius.
Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai neterminuotą streiką pradėjo VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Į sostinės gatves pirmadienį neišvažiavo daugiau nei pusė autobusų.
Streikas buvo planuotas prieš metus, bet iš pradžių atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.
Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.
Daugiausiai nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veš įprastu grafiku.
Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.
Naujausi komentarai