Pereiti į pagrindinį turinį

Šalia "Combo" ketinama statyti suspaustų dujų kolonėlę

2009-09-09 17:50
Šalia "Combo" ketinama statyti suspaustų dujų kolonėlę
Šalia "Combo" ketinama statyti suspaustų dujų kolonėlę / Tomo Raginos nuotr.

"Kauno autobusų" teritorijoje numatoma statyti suslėgtų dujų kompresorinę, kuri užpildys dar neegzistuojančių autobusų bakus. Šie užmojai šiurpina šalia esančių teritorijų šeimininkus.

Pasigedo higienos normų

"Išsivadavome nuo vienos bombos, po pusmečio – vėl nauja. Tai tikra bomba", – tokiomis mintimis gyvena naktinio klubo "Combo" vadovas Rimas Kišonas. Neseniai iš verslininkų, turinčių kaimyninį sklypą, jis sužinojo, kad šalia esančioje bendrovės "Kauno autobusai" teritorijoje planuojama įrengti suspaustų dujų kolonėlę.

Anksčiau netoli "Combo" teko kovoti dėl stambiagabaričių atliekų surinkimo aikštelės, kurią ketinta įrengti visai greta. Po sukelto triukšmo šių planų atsisakyta. Dabar šią beveik hektaro teritoriją valdo nekilnojamojo turto plėtojimo bendrovė "Domus firma", sklypas ribojasi su "Kauno autobusų" teritorija, dar vadinama autobusų parku.

Su "Kauno autobusų" teritorija besiribojančio sklypo šeimininkai teigė esantys sunerimę, kad netoliese bus slegiamos gamtinės dujos.

"Nerimą kelia ir tai, kad suspaustų dujų degalinėms higieninių normų Lietuvoje nėra parengta. Niekas nežino, kokios privalo būti apsaugos priemonės. Dabar visa tai daroma paskubomis, pritaikant kažkokias kitas normas", – nerimavo "Domus firmos" direktoriaus pavaduotojas Tomas Vainoras. Jis teigė tokių degalinių yra matęs užsienyje, aplinkinėje teritorijoje esą jaučiasi stiprus dujų kvapas.

Siekia sustabdyti statybą

"Šio objekto atsiradimas menkintų galimybes plėtoti mūsų pačių sklypą, jo panaudojimo galimybes. Jam atsiradus, kiltų klausimas ir dėl saugumo", – argumentavo "Domus firmos" atstovas. Verslininkai šalia Neries kuria ambicingus planus. Svarstoma galimybė čia statyti gyvenamosios ir visuomeninės paskirties pastatų kvartalą.

Apie ketinimus "Kauno autobusų" teritorijoje įrengti suslėgtų dujų įrenginį T.Vainoras sužinojo atsitiktinai. Miesto savivaldybėje panorėjęs savo akimis pamatyti projektą, jo negavo. Projekto verslininkas nepamatė ir neseniai pas savivaldybės administracijos direktorių Vygantą Gudėną surengtame susitikime.

T.Vainoro įsitikinimu, rengiant minėtą projektą, turėjo būti rengiamas detalusis planas, veiksmai derinami su kaimynais, trečios šalys turėjo būti supažindintos su projektu. Tačiau planai oficialiai įvardYti kaip esamos degalinės rekonstrukcija, todėl teritorijų planavimo etapas buvo aplenktas.

"Abejotina ir šio objekto paskirtis. Autobusų parkas šiuo metu turi dyzelinius autobusus. Nejaugi į juos rengiamasi pilti dujas", – retoriškai klausė pašnekovas. Kokie tikrieji degalinės įrengimo planai, "Domus firmos" atstovas teigė nežinąs, tik spėliojo, kad galbūt tokiu būdu siekiama užimti žemę ir neatiduoti jos teisėtiems savininkams.

"Domus firmos" tikslas – sustabdyti būsimas statybas, kad šis procesas prasidėtų nuo detaliojo plano rengimo, kad būtų išsiaiškinta, ar įmanoma, turėti tokį objektą, ar tai nepakenks kaimynų turimam turtui.

Pirks naujus autobusus?

Savivaldybės bendrovės "Kauno autobusai" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis teigė, kad visi reikalingi leidimai minėto įrenginio statybai yra gauti. Tam neprieštarauja ir Visuomenės sveikatos centras. Planuojamas statyti įrenginys vadinamas ne degaline, o kompresorine stotimi. Jai keliami tie patys reikalavimai, kaip ir šiuo metu autobusų parko teritorijoje esančioms dyzelinio kuro kolonėlėms.

Idėją apsirūpinti kitos rūšies degalais pakišo bendrovė "SG dujos", kuri yra įrengusi suslėgtų dujų kompresorines Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose. Sostinėje yra dvi tokios stotys – viena užpildo autobusus, kita – lengvuosius automobilius. Kaunas tokių įrenginių kol kas neturi.

"Kauno autobusai" jungtinės veiklos sutartį su "SG dujomis" sudarė šešeriems metams. Pastatyti kompresorinę, M.Grigelio tikinimu, miestui nieko nekainuos, o suslėgtomis dujomis varomi autobusai mažiau terš aplinką. Tokius užmojus esą laimino ir miesto vadovai.

"Bus degalinė, bus ir autobusai", – įsitikinęs "Kauno autobusų" vadovas, nepaisydamas šalį krečiančios ekonomikos krizės. Autobusai esą būtų perkami su dujomis, tam būtų skelbiamas specialus konkursas. Kauno biudžeto nuostoliai siekia kelias dešimtis milijonų litų. Tad abejotina, ar savivaldybės bendrovei bus leista pirkti naujas transporto priemones.

"Kauno autobusų" generalinio direktoriaus nuomone, "SG dujos" tikisi laimėti šį konkursą ir pardavinėti suslėgtas dujas. Jei ji konkurso nelaimės, kitiems dujų pardavėjams teiks dujų suslėgimo paslaugą.

"Mes neturime jokių įsipareigojimų "SG dujoms" iš jų pirkti dujas. Pagrindinė mūsų pareiga – suteikti degalinei vietą, tai yra, asfaltuotą aikštelę", – bandė aiškinti M.Grigelis. Kompresorinę, pasak jo, ketinama statyti panaudojant ir ES lėšas.

M.Grigelio duomenimis, Vilniuje jau eksploatuojama 70 tokio tipo autobusų, tiesa, šis miestas projektą įgyvendino kiek kitokiu keliu.


Kompresorius – prie tvoros

Projekte numatyta, kad "Kauno autobusų" teritorijoje esančios keturios dyzelinio kuro kolonėlės nebus nei pakeistos, nei panaikintos, tačiau papildomų įrenginių statyba įvardijama kaip rekonstrukcija. Suslėgtomis dujomis du autobusai vienu metu galės būti užpildomi kiek giliau bendrovės teritorijoje įrengtoje salelėje.

Dar toliau, priartėjant prie sklypo ribos, numatyta lėto užpildymo suslėgtomis dujomis aikštelė, kurioje vienu metu dvi dešimtys autobusų galės būti užpildomi per naktį. Pati kompresorinė turėtų stovėti nutolusi nuo sklypą ribojančios tvoros maždaug per penkis metrus, kitoje tvoros pusėje – įmonės "Kauno pramoninis vandentiekis" teritorija.

Kadangi darbai vadinami esamos degalinės rekonstrukcija, projekto derinimo su kaimynais esą nereikia. "Kauno autobusų" vadovas teisinosi ir tuo, kad kaimynai vis keičiasi. Antai prieš dvejus metus pradėjus rengti šį projektą, už tvoros buvo ketinama statyti buitinių atliekų aikštelę. Apie tai, kad šį sklypą įsigijo "Domus firma", autobusų parko administracijos niekas neinformavo.


Įrenginys – tarsi konteineris

Vilniuje įsikūrusios bendrovės "SG dujos" generalinis direktorius Virginijus Korsakas neatskleidė, kiek gali atsieiti minėtos kompresorinės stoties įrengimas "Kauno autobusų" valdose, tik prasitarė, kad tai gali kainuoti ne vieną milijoną litų. Šiame etape, kaip aiškino V.Korsakas, suslėgtomis dujomis bus aprūpinami tik autobusai.

Ateityje Kaune galbūt bus įrengta vieša kompresorinė ir lengviesiems automobiliams. Suslėgtų dujų užpildymo stotys, V.Korsako tikinimu, nekelia didesnio pavojaus nei įprastos degalinės, dėl jų pavojaus baiminamasi nepagrįstai.

"Nė vienas kvadratinis metras nebus užstatytas papildomu statiniu, mes į teritoriją nepretenduojame jokiomis nuosavybės teisėmis. Tiesiog numatytam laikotarpiui ant kiemo dangos atsiras jūrinio tipo konteinerio įrenginys. Jei kelsis autobusų parkas, kartu išsikels ir kompresorinė", – aiškino "SG dujų" vadovas.


Bendrovės "Lietuvos dujos" Strateginio vystymo skyriaus viršininkas Saulius Bilys:

Suslėgtos dujos transporte nėra naujiena, tai naudojama apie keturias dešimtis metų. Jos daug ekologiškesnės nei benzinas ar dyzelinis kuras, tik pati įranga anksčiau buvo gremėzdiška. Dabar tiek transporte, tiek dujoms suslėgti naudojama įranga yra visiškai naujos kokybės, labai patikima, pavyzdžiui, Italijoje, Vokietijoje, Švedijoje ypač plačiai naudojama. Naudojant suslėgtas dujas, atmosfera beveik neteršiama. Įranga yra sertifikuota, nekelianti grėsmės nei aplinkiniams, nei darbuotojams. Reikalavimai suslėgtų dujų kompresorinėms yra patvirtinti reglamentuose, kurie parengti remiantis užsienio patirtimi, neteko girdėti, kad kur nors būtų įvykęs koks nors incidentas. Tokia bandomoji kompresorinė maždaug metus veikia Klaipėdoje, kuri aptarnauja penkis autobusus. Kelis mėnesius tokia kompresorinė veikia ir Vilniuje, Šiauliuose – statoma. Jokių neigiamų atsiliepimų dėl kvapo ar kitų trūkumų nebuvo pastebėta. Pačios dujos yra bekvapės, kvapas specialiai dedamas tam, kad įvykus nuotėkiui jis būtų pastebėtas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų