Kol savivaldybės kontrolierius Gediminas Raudonis skaičiuoja, kiek valdininkų reikia administracijai, meras Andrius Kupčinskas siūlo skelbti Taupymo, biurokratijos mažinimo ir pažangių idėjų konkursą.
Prašo kauniečių pagalbos
Nuo pavasario miesto savivaldybėje neoficialiai svarstoma, kas turės atsisveikinti su valdininkų kėdėmis ir kada tai nutiks. Dar gegužės mėnesį Kauno meras pavedė savivaldybės kontrolieriui išsiaiškinti, ar nedubliuojamos valdininkų funkcijos ir kaip efektyviai panaudoti žmogiškuosius išteklius. Tam pritarė ir miesto tarybos nariai, tačiau išvadų iki šiol nėra.
Savivaldybės kontrolierius G.Raudonis pripažino, kad darbai užtruko dėl pasikeitusio Vietos savivaldos įstatymo. Rekomendacijas, kaip pertvarkyti administracijos aparatą, žadama pateikti iki lapkričio pabaigos.
Kol jų dar nėra, A.Kupčinskas siūlo savivaldybėje paskelbti Taupymo, biurokratijos mažinimo ir pažangių idėjų konkursą. Meras tikisi iš kauniečių sulaukti pasiūlymų, kaip sumažinti nereikalingų biurokratinių procedūrų, geriau naudoti finansinius ir žmogiškuosius administracijos išteklius.
Reformą paskatino krizė
Praėjusios kadencijos miesto taryba patvirtino maksimalų administracijos darbuotojų skaičių. Šiuo metu valdiškas kėdes užima 927 darbuotojai. Ne kartą dėl per daug valdininkų kritikuotas Kauno meras Andrius Kupčinskas pripažįsta, kad administracijos struktūra yra per daug gremėzdiška, o sprendimų priėmimas užtrunka per ilgai.
"Krizė verčia daryti nepopuliarius sprendimus", – aiškino miesto vadovas. Jis pažadėjo, kad pertvarka prasidės gruodžio mėnesį, kai tik bus išanalizuotos kontrolieriaus išvados ir rekomendacijos.
G.Raudonis tikisi, kad administracija ir miesto politikai atsižvelgs į rekomendacijas, tačiau kas konkrečiai turėtų keistis savivaldybėje, nenorėjo įvardyti. "Kol pažyma neparengta, nenoriu nieko komentuoti. Revoliucijų daryti nesirengiame, bet pertvarkų bus pasiūlyta nemažai", – tikino kontrolierius. Anot jo, svarbiausia, kad permainas pajustų kauniečiai. "Žmogui jokio skirtumo, kam pavaldus vienas ar kitas valdininkas. Jam rūpi, kaip greitai savivaldybė padeda išspręsti problemą", – kilnius reformos tikslus vardijo G.Raudonis.
"Tikslas yra administracijos aparatą sumažinti nuo dabar esančių 927 etatų iki 889", – patikslino A.Kupčinskas.
Nemoka spausdinti?
Švietimo ir ugdymo skyriaus vedėjas Antanas Bagdonas permainų vėjų nebijo ir iš anksto tam nesirengia. "Visos administracijos kontekste Švietimo ir ugdymo skyriaus specialistų kvalifikacija yra aukščiausia – dirba šeši mokslų daktarai, beveik visi baigę magistro studijas", – gyrėsi A.Bagdonas.
Vedėjas tikino, kad visi 33 skyriaus darbuotojai dirba kompiuteriu. Savivaldybės interneto svetainėje skelbiama, kad dvi skyriaus specialistės Vytautė Baršauskienė ir Onutė Savičienė kvalifikuotai spausdina visus skyriaus darbuotojų parengtus dokumentus. Pasiteiravus, ar skyriui reikalingi du tokie etatai, A.Bagdonas suskubo aiškintis, kad dokumentų srautas yra be galo didelis.
"Tos darbuotojos aptarnauja tame pačiame pastate įsikūrusius apskaitos bei ūkinės veiklos skyrius. Jeigu mūsų specialistai dar spausdintų, pavyzdžiui, egzaminams reikalingą medžiagą, neturėtų kada dirbti kitų darbų", – teisinosi A.Bagdonas. Skyriaus specialistas vidutiniškai uždirba 1800–2000 litų per mėnesį.
"Kvalifikuotai spausdinti dokumentus privalo visi skyriaus specialistai", – nusistebėjo A.Kupčinskas, kai paprašėme pakomentuoti Švietimo ir ugdymo skyriaus atvejį. Dar viena šio skyriaus specialistė Silva Kučinskienė dokumentus kopijuoja elektrografine dauginimo mašina.
Naujausi komentarai