„Kadangi įvedinėjome kilpinį eismą po šventinio savaitgalio, kada eismo srautai yra gerokai sumažėję, palyginti su kitomis dienomis, tai daug tokių pasimetusių vairuotojų ar naujai besimokančių eismo schemas nebuvo pastebėta“, – antradienį per spaudos konferenciją sakė jis.
„Aišku, kad bus tokių vairuotojų, kurie liks nustebę, pasikeitus eismo organizavimo krypčiai, bet sieksime užtikrinti, kad viskas būtų tvarkoje. „Susisiekimo paslaugų“ parkingo kontrolieriai artimiausiomis dienomis geranoriškai informuos visus besinaudojančius eismu senamiestyje, jiems bus įteikiamos schemos, lankstinukai su kilpinio eismo maršrutais. Jie bus geranoriškai nukreipiami naudotis ir išmokti naujus maršrutus“, – pridūrė vicemeras.
Nuo šiol pagrindiniai įvažiavimai į senamiestį yra Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvėse, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos ir Universiteto gatvėse. Į senamiesčio teritoriją įmanoma patekti ir smulkesnėmis gatvelėmis, tačiau visos jos priklauso vienai iš keturių kilpų, kuriomis nuo šiol leidžiamas tik vienpusis eismas.
Naujovės įdiegtos siekiant apriboti transporto srautus, jų keliamą triukšmą ir taršą, sumažinti kylančias problemas eismo saugumui, gyvenimo ir laisvalaikio kokybei.
Vilniaus miesto savivaldybė tvirtina, kad iki šiol tranzitinis eismas senamiestyje sudarė apie 40 proc., o piko valandomis rytais – apie 70 proc. viso automobilių srauto.
V. Mitalo teigimu, šiuo metu dar liko „paskutiniai darbai – perdažyti, paryškinti eismo linijas“.
„Iš viso eismas perorganizuotas naudojant apie 170 betoninių kuoliukų, buvo pakeista apie 800 ženklų“, – sakė jis.
Rugpjūtį – kameros, nuskaitančios valstybinius numerius
Anot sostinės vicemero, kilpinį eismą pažeidusiems vairuotojams grės baudos.
„Baudos bus tokios, kokios numatytos, pažeidžiant Kelių eismo taisykles. (...) Ištisinės linijos kirtimas ar važiavimas per vadinamąją plytą“, – aiškino V. Mitalas.
Iš viso eismas perorganizuotas naudojant apie 170 betoninių kuoliukų, buvo pakeista apie 800 ženklų.
„Visas eismo ženklinimas – kelių ženklai, ženklinimas ant šaligatvių, ant gatvių – darytas tam, kad viskas veiktų pagal galiojančias Kelių eismo taisykles. Jei kils diskusijų, kaip interpretuoti atskirą vietą, policijos pagalba čia mums bus reikalinga, mes esam geram ryšy su pareigūnais, kad galėtume užtikrinti tų taisyklių laikymąsi“, – pridūrė vicemeras.
Pasak jo, Lietuvos policija Vilniaus senamiestyje turi apie 60 kamerų, jos galės būti pasitelktos nustatant piktavališkus pažeidimus.
Be to, rugpjūtį planuojama sumontuoti specialias kameras, nuskaitančias automobilių valstybinius numerius ir taip padedančias nustatyti, ar, įvažiavęs pro vieną kilpą, automobilis neišvažiavo pro kitą kilpą.
„Kiek kamerų bus, už kokią kainą – per anksti pasakyti. Mes artimiausiu metu įvertinsime, kurios vietos yra problematiškiausios, būtent jose diegsime tiek išmanių sprendimų, kiek reikės, kad užtikrintume šitos eismo schemos egzistavimą“, – kalbėjo vicemeras.
Viešojo transporto maršrutai dėl įgyvendintų naujovių senamiestyje nesikeičia.
Naujausi komentarai