Į Lietuvą atėjus tikrai žiemai sparčiai populiarėjantys dviračiai neliko visai pamiršti. Prekybininkai teigia, kad pirkėjų sulaukia net ir šaltuoju metų laiku, o spaudžiant nežmoniškam šalčiui vieną kitą dviratininką galima išvysti ir gatvėse.
Minus 20 – per šalta
Tenka pripažinti, kad žemę sukausčius gruodui ir spaudžiant dideliam šalčiui žmonės smalsiomis akimis nulydi dviračius minančius entuziastus. Galbūt ne kasdien ir ne dešimtimis, bet net termometro stulpeliui nukritus iki minus 20 dviratininkų mieste išvysti galima.
Savigynos studijos vadovas, aktyvų ir sveiką gyvenimo būdą propaguojantis Bartas Bagdonavičius, atidavęs mašiną žmonai, vietoj naujos įsigijo dviratį. Tiesa, prie entuziastų, dviračiais lakstančių net ir tada, kai už lango viešpatauja jo didenybė šaltis ir termometro stulpelis nukrinta iki minus 20 ir žemiau, jis savęs nepriskiria.
„Esant 10 laipsnio šalčio galima važiuoti. Per didžiuosius šalčius, kai buvo minus 20 ir daugiau, nedrįsau. Dėl didelio šalčio važiuojant jau ir įkvėpti neįmanoma“, – sakė nuo rudens kaip pagrindinę transporto priemonę važiuoti mieste dviratį pradėjęs naudoti B.Bagdonavičius.
Nors didelis šaltis savigynos instruktoriui ir nemalonus, pūga jo neišgąsdino. Pašnekovo teigimu, važiuoti dviračiu, kai pūga, bet šalčio tik minus 5, – nieko tokio. „Tai juokas. Užsidedi akinius ir važiuoji“, – juokėsi jis.
Reikia pasisaugoti
Važiuoti dviračiu sveika, kaip teigė B.Bagdonavičius. O ir su miestu geriau susipažįsti. „Tai sveiko gyvenimo propagavimas. Man labai didelis motyvas yra ekologija. Be viso to, ir su Vilniumi susipažinau. Gyvenu čia šešerius metus, ir tik važinėdamas dviračiu atradau, kad Žvėryne yra labai graži bažnyčia. Tai visai kitas gyvenimas“, – dėstė pašnekovas.
Išmėginti dviratį ir važinėti juo mieste jauną vyrą įkvėpė Danijos pavyzdys.
„Ten sausa ar sniegas – žmonės važiuoja dviračiais. Pamaniau, kodėl ir man neišbandžius. Žinoma, Danijoje dviračių infrastruktūra sutvarkyta itin gerai. Čia važiuodamas dviračiu žiemą ir pėsčiuosius, einančius dviračių taku, netyčia esu kliudęs, ir po automobilio ratais vos nepakliuvau, ir pan.“, – apie sąlygas važinėti dviračiu žiemą Lietuvoje prašneko B.Bagdonavičius. Jo manymu, viskas būtų paprasta, jei vairuotojai ir pėstieji būtų sąmoningesni.
Kaime žiema nebaisi
Žinoma, minti dviratį įmanoma ir tuomet, kai už lango daugiau nei minus 20. Gatvėse ir praėjusią savaitę buvo galima pamatyti šalčio nepabūgusių dviratininkų. Tik tokiam orui reikia įsigyti kaukę, kuri apsaugo veidą nuo šalčio, šiltesnę aprangą.
O štai Lietuvos kaimuose žiemą dviratininkų netrūksta. Tiesa, šalčiui stingdant kaulus jų šiek tiek sumažėja. „Dabar mažiau, bet vis tiek yra ištikimų dviračių mylėtojų. Apsimuturiuoja kepurėmis, šalikais, kad tik akys matyti, ir pirmyn per provėžas“, – pasakojo po gyvenvietes važinėjanti Kristina.
Perka dviračius ir padangas
Norint saugiai važinėti dviračiais žiemą, reikalingos tam skirtos padangos. Žinoma, jos kainuoja – vienos padangos kaina yra apie 150 litų ir daugiau, ir daugelis žmonių taupydami jų neperka. B.Bagdonavičiaus kalnų dviračio padangos universalios. Tačiau kartą skaudžiai nukritęs vyras sakė susimąstęs, kad vis dėlto reikėtų įsigyti ir žiemines.
Pasiteiravome prekybininkų, kiek apskritai aktyvi prekyba dviračiais žiemą ir ar paklausios žieminės padangos. Atsakymų išgirdome įvairių.
„Prekybos, galima sakyti, beveik nėra“, – tvirtino parduotuvės „Geras dviratis“ vedėjas Aivaras Bučys. Didelės žieminių padangų paklausos – taip pat. Palygindamas su praėjusiais metais jis sakė, kad šiemet žieminių padangų paklausa didesnė, nes iki sausio vidurio nebuvo tikros žiemos. „Žmonės važinėjo dviračiais, pirko žiemines padangas. Dėdavo jas dėl ledo, kad, jei pašaltų, nebūtų taip slidu“, – pasakojo A.Bučys.
Nors žieminės padangos ir ne pačios pigiausios, parduotuvės vedėjo teigimu, jos ilgaamžės – tinkamos naudoti 10–15 metų. Spygliai sudyla, bet guma išlieka, ir žmogui jų ilgam užtenka. Beje, vyras, kalbėdamas apie dviračius, užsiminė, kad po žiemos patiriami dideli nuostoliai, nes reikia keisti daug dviračio dalių. To priežastis – prasta druska.
„Pas mus kelius barsto pačia prasčiausia druska, kokia tik įmanoma. Ji ėda viską: ir mašinas, ir dviračius, ir batus“, – apgailestavo A.Bučys.
Parduotuvės „Fuji dviračiai“ ir „Dviratis plius“ atstovai dienraščiui teigė, jog net ir žiemą žmonės dviračius perka. Ir, palyginti su praėjusiais metais, jų paklausa didesnė. Parduotuvės „Dviratis plius“ atstovas dviračių paklausą prilygino slidžių ar slidinėjimo aprangos.
„Fuji dviračių“ pardavėjo-konsultanto Vytauto Keršio teigimu, šaltuoju metų laiku paklausios ne tik žieminės, bet ir paprastos padangos, nes yra manančių, kad dviračiu tokiomis padangomis važiuoti geriau.
Naujausi komentarai