"Vilniaus viešojo transporto" (VVT) skelbtas konkursas davė vaisių. Greičiausiai kitą savaitę septyni privatūs mikroautobusai, kuriuose veiks e. bilieto sistema, turėtų išvažiuoti į miesto gatves.
Pradžioje – septyni
Vilniaus miesto savivaldybės taryba dar rugsėjį patvirtino projektą, kuriuo privatūs vežėjai turėtų būti integruoti į bendrą viešojo transporto bilieto sistemą. Remiantis tarybos sprendimu, privatūs vežėjai turėtų ateiti į rinką ne anksčiau nei kitų metų rudenį. Savivaldybės skelbiamas konkursas bus ilgalaikis – septyneriems metams su galimybe pratęsti sutartį dar trejiems.
Iki tai įvyks, VVT paskelbė Keleivių pervežimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugų pirkimo konkursą. Šis konkursas trumpalaikis – šešiems mėnesiams su galimybe pratęsti dar šešiems. VVT skelbiamas konkursas skirtas keturioms maršrutų grupėms: trys paketai – ne senesniems kaip 20-ies metų atitinkamai septyniems, devyniems ir keturiolikai mažos talpos autobusų (15–35 vietų), vienas – dešimčiai M3 klasės standartinių 11–12 metrų techniškai tvarkingų, ne senesnių kaip 20 metų autobusų.
Pasak VVT generalinio direktoriaus Gintaro Nakučio, kol kas paaiškėjo tik pirmos maršrutų grupės (trys maršrutai: Nr. 9 Agrastų st.–Zuikių g., Nr. 20 Žemieji Paneriai–Mūrinė Vokė–Lazdynai, Nr. 28 Žemieji Paneriai–Grigiškės) nugalėjotas. Tai – vienintelė į šią vietą pretendavusi bendrovė "Ridvija". VVT generalinio direktoriaus teigimu, spalio pabaigoje arba lapkričio pradžioje į sostinės gatves išvažiuos pirmieji privatūs mikroautobusai, kuriuose, kaip ir visame viešajame miesto transporte, veiks elektroninio bilieto sistema.
"Mieste pirmiausia pasirodys septyni privatininkų mikroautobusai. Iš anksto norėčiau perspėti: miestiečiai, pamatę transporto priemonę, nepapuoštą jau įprastais mūsų įmonės logotipais, neturėtų sutrikti: joje galios ta pati atsiskaitymo už važiavimą sistema, ta pati vilniečio kortelė", – aiškino G.Nakutis.
Konkursą skelbs antrąkart
Pasak VVT generalinio direktoriaus, nustatytas nugalėtojas vežti keleivius ir ketvirtoje grupėje numatytu 40 maršrutu Fabijoniškės–S.Stanevičiaus g.–Centras. Vežti šiuo maršrutu buvo pateikti du pasiūlymai.
"Remdamiesi Viešųjų pirkimų įstatymu ir konkurso sąlygomis, sutartį galėsime pasirašyti tik po penkiolikos dienų. Taigi į ketvirtoje grupėje numatytus maršrutus privatūs vežėjai didžiaisiais autobusais turėtų išvažiuoti tik lapkričio viduryje", – pasakojo G.Nakutis.
Antros (keturi maršrutai: Nr. 13 Žemasis Pavilnys–Markučiai–Stotis–Vilkpėdė, Nr. 58 Stotis–Dzūkų g.–Kalnėnai, Nr. 61 Stotis–Kuprioniškės–Nemėžis, Nr. 82 Stotis–Salininkai–Miškiniai–Juodšiliai) ir trečios (septyni maršrutai: Nr. 14 Grigaičiai–Parko g.–Arimų g., Nr. 15 Antakalnis–Turniškės, Nr. 38 Antakalnis–Dvarčionys–Šilėnų g., Nr. 57 Ateities g.–Bajorai, Nr. 87 Ozo g.–Didlaukio g.–Jeruzalė–Molėtų pl.–Vanaginė; Nr. 115 Antakalnis–Rokantiškės–Parko g., Nr. 116 Bukčiai–Gudelių šilas–Žvėrynas) grupių maršrutams viešojo pirkimo konkursas bus skelbiamas iš naujo.
"Vežti antros grupės maršrutais buvo gautas vienas pasiūlymas. Jis buvo atmestas, nes dalyvio pateiktas pasiūlymas neatitiko reikalavimų. Pirkimas baigtas. Ruošiamasi šiai pirkimo objekto daliai vykdyti neskelbiamas derybas. Dėl trečios maršrutų grupės pasiūlymų negauta. Pirkimas baigtas. Ruošiamasi šiai pirkimo objekto daliai vykdyti neskelbiamas derybas", – dėstė VVT generalinio direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Romualdas Striška.
Vežėjai dalyvauti nesiveržė
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos vadovas Saulius Matulionis, kalbėdamas apie šį VVT skelbtą konkursą šešiems mėnesiams, sakė, kad vasarą panaikinusi privačius vežėjus miesto valdžia pamatė, jog kai kuriose vietose nėra kaip pervežti keleivių.
"Dalis konkurse pateiktų paketų maršrutų driekiasi į sodus. Taigi kai kurie gyventojai liko be susisiekimo, pavyzdžiui, sodų bendrijos. VVT neturi tokios technikos, kad galėtų ten įvažiuoti, nes reikalingi mažos talpos autobusai. Tai jie dabar priėmė sprendimą, kad reikia skelbti konkursą, nes gyventojai nepatenkinti", – sakė S.Matulionis.
Jo teigimu, tokį mažą dalyvių skaičių lėmė ir pati trukmė – ilgiausias sutarties laikas yra metai, – ir vasarą įvykę pokyčiai viešojo transporto sistemoje – kai kurie vežėjai, kurių darbas buvo sustabdytas liepos 1 d., atleido didžiąją dalį savo darbuotojų, o turtą išpardavė.
"Norint vežti šiais maršrutais reikia susipirkti techniką, priimti žmonių į darbą. O šios sutartys yra tik šešiems mėnesiams, ilgiausiai metams", – apie kliūtis ir trumpalaikes darbo vietas tesiūlantį konkursą kalbėjo Vežėjų asociacijos prezidentas.
Savikainos neatskleidžia
Informacijos, kokia laimėjusių vežėjų siūloma kilometro savikaina, VVT atstovai atskleisti nenorėjo. Esą tai konfidenciali informacija, todėl viešai neturėtų būti skelbiama.
"Ypač dabar, kai dar vyksta konkursai dėl kitų objekto dalių", – sakė V.R.Striška.
Pasakius, jog teko girdėti, kad VVT konkurse dalyvavusių vežėjų teikiama savikaina svyravo nuo 2,5 iki 3,7 lito už 1 km, ir paklausus, ar gali būti, jog paties VVT savikaina, kuri pagal sutartį su savivaldybe yra apie 6,5–6,7 lito, gali sumažėti, V.R.Striška teigė, kad šių dalykų lyginti negalima.
"Konkrečių maršrutų savikainos yra labai skirtingos. Lyginti siūlomos vežėjų savikainos su VVT sutartine negalima. Kadangi iš 334-ių į miestą išvažiuojančių autobusų 160 yra triašiai, vidutinė savikaina yra didelė, tačiau maršrutų, kuriais važiuojame mažos talpos autobusais, savikaina taip pat yra maža ir svyruoja nuo 3,2 iki 3,7 lito už 1 km", – tikino VVT generalinio direktoriaus pavaduotojas.
Tačiau jei privataus vežėjo siūloma savikaina už 1 km, tarkime, yra 3,5 lito, VVT – 6,5 lito, ar nebus taip, kad VVT iš savivaldybės gaus tiek, kiek yra numatyta sutartyje? Iš to miestui, priešingai nei pačiam VVT, nebūtų jokios naudos.
"Būtent, jei konkurse siūloma konkretaus maršruto kilometro savikaina bus mažesnė, nei vežant VVT, miestui ir būtų nauda, nes reikėtų mažiau skirti lėšų iš miesto biudžeto dotacijoms. Pinigų likučio (skirtumo) nebus, nes savikaina, pasikartosiu, yra išlaidos, padalytos iš faktiškai nuvažiuotų kilometrų. Tiesiog VVT nevažiuos tuo maršrutu, nevažiuos kilometrų, neturės išlaidų", – kad tokiu atveju VVT nieko neįsidėtų į kišenę, o miestui esą būtų nauda, aiškino V.R.Striška.
Kas duotų naudos miestui?
Jei jau prakalbome apie naudą miestui, Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidento S.Matulionio nuomone, miestas galėtų sutaupyti, jei skelbtų apskritai visų maršrutų, o ne tik privežamųjų konkursus
"Kad savivaldybės taryba priėmė sprendimą kitąmet į bendrą viešojo transporto bilieto sistemą integruoti ir privačius vežėjus, viskas gerai. Bet neturėtume pamiršti, kad Konkurencijos taryba buvo priėmusi nutarimą, jog savivaldybė per šešis mėnesius privalo panaikinti trūkumus, t. y. skelbti visų maršrutų, ne tik privežamųjų, konkursus. Savivaldybė šį sprendimą yra apskundusi, dabar su Konkurencijos taryba vyksta teisminiai ginčai", – dėstė S.Matulionis.
Pasak jo, jei bus pripažinta, kad Konkurencijos taryba buvo teisi ir savivaldybei privalu skelbti visų maršrutų konkursus, bus atvertas kelias privatiems vežėjams apskritai.
"Laimės tie konkursantai, kurie pateiks ekonomiškai patraukliausia kaina pagrįstą pasiūlymą. Ir akivaizdu, kad VVT neturėtų jokių galimybių laimėti, nes jų savikaina yra gerokai per didelė", – teigė asociacijos prezidentas.
Naujausi komentarai